|
Horisontale linjer på mit tv? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Jean78 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Februar-2014 kl. 21:20 |
Hej
Jeg har en LG-fladskærm, der på det seneste har fået en ret så irriterende fejl. Der kommer hele tiden horisontale linjer; grønne, røde og hvide. De er der ikke hele tiden, men popper op og forsvinder i løbet af et splitsekund. Det er mest i øverste halvdel af skærmen - og for det meste i højre side. Jeg bruger en ekstern dvbc-boks og har tilsluttet et Apple-tv - begge via hdmi. Problemet er der både, når vi ser tv via boksen eller streamer via Apple tv'et. Jeg søgte efter mulige løsninger på nettet og læste et svar, der lød, at det enten er panelet, der er ved at stå af, ellers kan det være strømforsyningen. Jeg kan sagtens leve med stregerne i en periode, hvis det er panelet, der er ved at dø, men hvis det er strømforsyningen, er jeg bekymret. Kan sådan en satan være farlig, hvis der er fejl i den? Har I eventuelt erfaringer med det, og er der måske noget, jeg kan gøre for at få linjerne til at forsvinde? TV'et er syv år gammelt og har indtil nu køre uden problemer. Jeg har optaget problemet og lavet et screendump af skærmen. I kan set det her: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7918499/IMG_0879.png Det er tilfældigt, at det er to grønne streger på en sort kasse, der minder om et tv ;-) Tak for hjælpen... /Jean
|
|
Jean
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det ligner en fejl i controlleren. Jeg er ikke bekendt med, at fejl i strømforsyningen skulle kunne give sådanne fejl.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Jean78 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
En fejl i controlleren? Betyder det, at tv'et er ved at dø, eller kan det køre videre med fejlen? Er det noget, der nemt kan laves?
/Jean |
|
Jean
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Det er ved at dø......
Klaus |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Ja, det betyder at der der skal en bekostelig reparation til.
|
|
|
|
![]() |
|
Hej Klaus og Torben
Tak for jeres hurtige svar. Det er altid en fornøjelse at være på recordere. Det er et tv, der er syv år gammelt, så det får lov til at nyde sin sidste tid, og så skal jeg på jagt efter et nyt. /Jean |
|
Jean
|
|
![]() |
|
Rent timingsmæssigt, så er det ikke en god tid at have en "næsten"-fejl, da priserne vil stige om en måneds tid når 2014-modellerne skal ind på hylderne. Så hvis det kan holde 6-8 måneder endnu (eller gå i stykker i dag), så vil det være et bedre tidspunkt at jagte tilbud.
|
|
|
|
![]() |
|
Når det gamle går i stykker, skal jeg på jagt efter et nyt, billigt tv. Et der er 32-40 tommer og helt uden smart-funktioner eller 3d.
Det betyder, at det ikke er en topmodel, jeg går efter, og så er det vel ligegyldigt, om jeg køber nu, når 2014-modellerne kommer, eller vente, ik'? Er der noget specielt, jeg skal gå efter, når jeg "bare" skal have et godt tv uden alt for mange dikkedarer? /Jean
|
|
Jean
|
|
![]() |
|
Prisen på de små 32" modeller er ikke gunstig på noget tidspunkt, så det er mindst 40" du bør kigge på. Finten er dog, at du jo får et bedre TV jo længere op i modelnumre du kommer - hvad enten du gider have 3D eller ej - og hvis topmodellerne koster det samme, som det du vil give, så kan du jo ligeså godt tage dem.
Det er hele modelporteføljen der skiftes ud - highend som lowend - så priserne vil nok ændre sig på alt. |
|
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Der er da altid et godt tilbud på TV.
Og nu da udviklingen ikke buldrer derudaf indenfor TV vil jeg ikke tøve med at købe sidste års model.
Hold dig fra bambus mærker som Prosonic etc.
![]() |
|
![]() |
|
Jeg er som udgangspunkt ude efter et Sony. De er flotte, og jeg har indtrykket af, at det er kvalitet.
Har I bud på modeller i 32-40"-klassen? Og igen; tak for alle jeres råd. /Jean
|
|
Jean
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Forventet købspris?
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |