Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Tiny
Ny bruger
Oprettet: 10-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
|
Emne: Fælles indkøb af DP558 Sendt: 07-Juli-2004 kl. 10:57 |
Jeg har været fristet af det gode fælles indkøbs tilbud der har været på JVC'en, men syntes stadig den mangler de features jeg står og mangler.
Er jeg den eneste Kiss fan der har holdt ud, eller er der interesse for at vi starter et fælles indkøb af Kiss'en?
Hvilke forhandlere vil komme med et tilbud?
|
 |
Kurt
Bruger
Oprettet: 25-Februar-2004
Point: 222
|
Sendt: 07-Juli-2004 kl. 11:11 |
Det var da en glimragende initiativ, men mon ikke lige vi skal have de første anmeldelser.
Kurt
|
 |
J.F.L
Guld medlem
Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
|
Sendt: 07-Juli-2004 kl. 11:43 |
Kurt skrev:
..., men mon ikke lige vi skal have de første anmeldelser. |
Pjat, vi er ca. 60 der har købt JVC MH30 kun ud fra specifikationer og et par billeder... 
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 07-Juli-2004 kl. 12:45 |
Hej Kurt
Kurt skrev:
, men mon ikke lige vi skal have de første anmeldelser. |
I den forbindelse kan jeg oplyse, at modellerne til test/anmeldelse ikke kommer ud før modellerne til butikkerne. Med andre ord, vi er måske henne ved september før de første rigtige anmeldelser kan læses.
Så hvis et eventuelt fællesindkøb skal afvente anmeldelserne, så får i måske jeres apparat i oktober. 
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 07-Juli-2004 kl. 13:17 |
Hej Alle
Hvis i beslutter jer for at starte et fællesindkøb, så er det nok en god idé forholdsvis tidligt at udpege et par koordinatorer som leder slagets gang. Dels for at samle sammen på tilmeldingerne, men også for at træffe beslutninger på gruppens vegne i tilfælde af uenighed.
Hvis der sidder 50 og snakker i munden på hinanden, så vil der altid være uenighed om hvilken vej man skal gå. I tilfælde af fællesindkøbet på JVC, måtte man på et tidspunkt træffe det svære valg at vælge en leverandør at fortsætte med. Efter en kort debat trak BeeVee og Thorvald sig tilbage i enerum og besluttede at fortsætte med en bestemt leverandør.
Det var sikkert en hård beslutning, ikke mindst at skulle sige farvel til den anden bejler på leverandør-siden, men det var nødvendigt for at komme videre.
Jeg tror det er svært at gennemføre et fællesindkøb uden nogle der leder slagets gang.
/Lars
|
|
 |
Hanien
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
|
Sendt: 07-Juli-2004 kl. 19:02 |
Lyder som en rigtig god ide, jeg er med på vognen hvis vi får en bedre pris end Midt Datas 4699,-
Koordineringen vil jeg dog gerne undsige mig - jeg har slet ikke nok kendskab til markede, men hvis vi bestiller nok, kan vi så ikke købe dem direkte hos Kiss?
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 07-Juli-2004 kl. 20:42 |
Hanien skrev:
Lyder som en rigtig god ide, jeg er med på vognen hvis vi får en bedre pris end Midt Datas 4699,- |
Hvis den kan blive lavere end det. 
Hvad med en kodefri udgave istedet, billigere end de 6000 kr den koster nu?
Hanien skrev:
Koordineringen vil jeg dog gerne undsige mig - jeg har slet ikke nok kendskab til markede, men hvis vi bestiller nok, kan vi så ikke købe dem direkte hos Kiss? |
Det tror jeg ikke. Fabrikanterne plejer ikke at sælge direkte til private udenom deres forhandlere.
/Lars
|
|
 |
Kurt
Bruger
Oprettet: 25-Februar-2004
Point: 222
|
Sendt: 07-Juli-2004 kl. 20:44 |
Betragtningerne fra Lars er jo ganske fornuftige, men inden vi danner en ”gruppe” skal vi måske lige have styr på interessen.
Der er sikkert mange der har ferie i denne periode og derfor ikke ser meddelelserne, ja ikke ved at der er opstået en ny tråd.
Men er der en leverandør som vi byde på et fællesindkøb?
Kurt
|
 |
maxtor
Bruger
Oprettet: 07-Juli-2004
Point: 65
|
Sendt: 07-Juli-2004 kl. 21:02 |
Hej!
Jeg har været en meget aktiv "seer" i dette forum i en måneds tid - da jeg er meget interesseret i kiss dp-558.
Synes det er en rigtig god ide at starte et fællesindkøb - men inden jeg melder mig til et eventuelt køb vil jeg meget gerne se en anmeldelse af maskinen.
Det er trods alt en pæn slat penge der skal op af lommen :-)
Maxtor
|
 |
Ole Vedel
Bruger
Oprettet: 05-Juni-2004
Point: 58
|
Sendt: 08-Juli-2004 kl. 02:28 |
Jeg er med på et fælles indkøb.
Men jeg vil ha den så hurtigt som muligt, og dermed ikke afvente anmeldelse af maskinen.
Jeg er ikke i tvivl om at det bliver en super maskine.
og at de småfejl der evt. måtte være bliver rettet med en firmware update.
Men jeg vil ikke betale for en kodefri 558
Dels har jeg en SampoDVD der afspiller alt. og en ny kode fri afspiller til 279 kr.
Dels er jeg sikker på der kommer et firmware hack til 558èrn der gør den kodefri hvis det er det man vil.
Mvh. Ole Vedel
|
 |
Tiny
Ny bruger
Point: 11
|
Sendt: 08-Juli-2004 kl. 07:43 |
Jeg har ikke mulighed for at koordinere et fœlles indkøb, da jeg er på camping i frankrig. Sidder pt med en PDA og GPRS(gab).
Efter d. 25 juli vil jeg godt lœgge et stykke arbejde i at vi alle kan få en billig recorder, men føler at vi er nød til at komme igang allerede nu.
Det vigtiste lige nu er vel at folk viser interesse for et fælles indkøb.
|
 |
Kristian
Ny bruger
Point: 7
|
Sendt: 08-Juli-2004 kl. 12:05 |
I spørgeskemaundersøgelsen var der mange der angav at de ventede på 558. Der var vist nok til at dele et fælles indkøb op i en mængde der vil købe uanmeldt og en mængde der vil købe efter anmeldelser.
I øvrigt er der vel et mellemniveau. En dag efter at den første er blevet leveret til en køber vil der være et par stykker, som her i forummet vil oplyse om 558 ligner det lovede. Det vil være før anmeldelserne, men dog give en elementær sikkerhed for ikke at købe en tom kasse.
|
 |