recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker + Projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker + Projektor

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Sivasli_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sivasli_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker + Projektor
    Sendt: 20-Februar-2014 kl. 23:12
Hej alle,

Jeg skal lige høre, hvad en ok projektor koster, og hvilken fortsærker jeg skal købe til mit kommende homebio..

Det skal siges at vi taler om et rum på ca 20 kvm. hvor der er installeret højallere osv(ret mange), men da det er noget jeg skal overtage og ikke har projektor og forstærker, vil jeg vide lidt nærmere om hvad jeg skal købe.

Hvad skal forstærkeren kunne? Er der en speciel styrke den skal have osv?

Hvilken projektor vil i anbefe?

Hvad vil den samlede pris være for disse to? jeg ved jeg kan finde en projektor til 100.000 kr. også, men har ikke de store krav udover at den skal kunne noget full HD..

Takker
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 01:06
Det giver altid ubrugelig støj i tråden, hvis man anbefaler noget andre ikke synes er det rigtige, så det vil jeg umiddelbart undlade.

Det jeg vil sige er, at jeg synes du skal undlade at lytte til dem der unægteligt vil dukke op og sige, at "fordi du aldrig har haft projektor før, så kan du godt nøjes med en der er billig" (altså dårlig).

Min projektor er den første jeg nogensinde har ejet, og jeg kan ikke se hvorfor det skulle have hjulpet mig, at nøjes med en billig DLP eller LCD projektor i seks måneder, et eller to år, før jeg købte min nuværende. Så hvis du har lyst til noget godt, som ikke alligevel skal skiftes ud snart, så køb noget godt!

Det er svært at finde ordentlige demonstrationer af de billige projektorer, fordi det ikke kan betale sig. Det er dog muligt at se dem i 20-30k klassen flere steder.

Og uanset hvad for et budget du ender med, så synes jeg at du skal acceptere, at betale for professionel assistance. Eventuelt til opsætning men helt sikkert til kalibrering af dyret.

Husk også at et godt lærred er vigtigt. Alt efter størrelse koster sådan et mindst 6-10k.

Redigeret af Naiera - 21-Februar-2014 kl. 01:08
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 03:58
Man behøver ikke ofre så mange penge på et lærred i første omgang. Det kan komme senere, hvis det er noget, man bliver bidt af, og synes man vil forkæle sig selv.
Jeg kender flere, der bare viser på deres tapet, med en sort ramme malet rundt om. Det er dog vigtigt, at strukturen er glat, da man ellers sagtens kan se ujævnheder mm..
Jeg selv har ofret 4.000 kr. på et fastramme-lærred fra Grandview, der i min mening og mange andres, kan måle sig med Lissaus, der koster en del mere.
En projektor i 6-10.000 kr. vil tilfredsstille langt de fleste, og hvis man så efter et halvt års tid har fundet ud af, at man gerne vil have noget bedre, kan man skifte, uden at det koster en bondegård, og så er de projektorer, der er kommet på markedet jo også blevet billigere og bedre.
Jeg startede selv med en billig brugt Optoma, tog skridtet til en ny Epson TW 3200 og har nu investeret i en Sony HW 55, som jeg er meget glad for.
Jeg har været glad tilfreds med billedet på alle mine projektorer, men hver opgradering har virkelig været til at få øje på.
At få malet bagvæggen og en del af mine sidevægge mørkegrå, har også virkelig betydet meget for sortniveauet,kontrasten og farvemætningen, så rummet betyder også meget.
At betale for professionel assistance, mener jeg kun er nødvendigt, hvis du står og skal lave en komplet hjemmebio i den gode ende over 50.000 kr., men det er jo så bare min mening...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 05:09
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

En projektor i 6-10.000 kr. vil tilfredsstille langt de fleste, og hvis man så efter et halvt års tid har fundet ud af, at man gerne vil have noget bedre, kan man skifte, uden at det koster en bondegård, og så er de projektorer, der er kommet på markedet jo også blevet billigere og bedre.

Efter et halvt år? Nej, de er ikke blevet væsentligt billigere og de er ikke blevet bedre af at være på markedet i et halvt år. Det er bare spild af 6-10.000 kroner.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 05:11
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Jeg startede selv med en billig brugt Optoma, tog skridtet til en ny Epson TW 3200 og har nu investeret i en Sony HW 55, som jeg er meget glad for.

Du havde også været glad for din Sony HW55 fra starten. Jeg ved godt at den ikke fandtes da, men så kunne det have været en JVC eller Runco (LS-1) i stedet. Du har bare spildt tid og penge på Optoma og Epson.
Til top
Sivasli_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2008
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sivasli_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 07:41
Tak for jeres inputs..

Dvs jeg kan få et relativ ok produkt til de 10K?

Hvad med en forstærker? Skal det være noget specielt? Hvilken pris taler vi om her?

Det skal siges at lokalet er fyldt med højtalere.. Ikke blot et par, men samlet 5 kasser med 5-6 højtalere i hver..
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 08:15
Én ud af to har skrevet at man kan få en "god" projektor til 10k...
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 08:52
Den kan du så forhøje til 2 ud af 3.
Til top
Pil-babz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2008
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pil-babz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 09:22
Jeg vil som Supergris, sige at du sagtens kan "nøjes" med et billigere setup end det Naiera beskriver.
Men det handler vel også om økonomi. Hvis penge ikke er et issue, så syntes jeg da bare du skal smide 50k efter det! :-)
Jeg har valgt at starte med en Benq w1070 og som gør det rigtig godt til mit behov! Og alle de venner og familie der har set film på den er positivt overraskede over hvad den kan udrette.. :-)
             Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 10:21
Jeg vil sige at med alle de prisbillige projektorer jeg har haft, har jeg altid været overrasket hvor gode de har været. Som førstegangskøber vil man blive imponeret over det meste.

Jeg har nu en Panasonic PT-AE5000 som jeg var så heldig at anskaffe brugt, så det var til mit rådighedsbeløb, og den er helt klart bedre end hvad jeg har haft før, men igen en fin Epson til 10000 kr. gør mange glade inkl. mig selv.
Get HIFI or die trying c",
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 10:26
Mon ikke tråden hører hjemme under Projektor forummet
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 10:37
Min første projektor var en Sanyo Z5. Den vil jeg godt have været foruden. Ja - der er sket meget siden.
de fleste bliver imponeret over det store billed. Uanset hvad projektoren koster. Men det gør altså ikke en billig projektor til en god.
På samme måde som der er forskel på tv. Er der også forskel på projektorer.
Så devisen kunne være - en halvdårlig projektor, er bedre end ingen projektor. Og det samme gælder for et TV.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu