recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny form for fjernbetjening på vej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny form for fjernbetjening på vej

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
filmtosse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2005
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmtosse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny form for fjernbetjening på vej
    Sendt: 20-Februar-2014 kl. 20:49
Da min nuværende universal fjernbetjening (en Nevo Q50) 
desværre ikke gider virke mere og desværre er udgået af produktionCry

Skulle der bestille en ny

Da jeg ikke er til Logitech, skulle der tænkes i nye banerGeek

Så nu er der bestil følgende:

One for All Tablet remote URC 8800

For at kunne gøre brug af den app, man skal bruges til at styre den, skulle der bruges en tablet, det blev til en Samsung Galaxy Note 10.1 (2014)
Spændende at se om man kan forlig sig med den form for fjernbetjeningStern Smile
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 21:53
Den ligner jo Logitech Smart Hub til forveksling...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmtosse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 22:02
Ja det gør det men dette, skulle være meget mere fleksibel, angående programmering/layout end Logitech Smart hub skulle være, efter hvad jeg lige kan finde ud af, og med de programmerings/layout friheder jeg havde med min Q50, håber jeg på at dette til en hvis grad også er gældende for denne løsning
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 12:06
Har prøvet fjernbetjenings apps, men finder det frygteligt irriterende at man skal have fat i tablet/telefon og låse den op/vække den, bare for lige at skrue lidt op/ned for lyden eller skifte kanal. Hvis man så sidder og bruger sin tablet til noget andet, er det endnu mere irriterende.

Det er nu svært at slå en dedikeret fjernbetjening på brugervenlighed når vi taler almindeligt TV kiggeri

Redigeret af Pallec - 21-Februar-2014 kl. 12:07
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 13:45
Alene det, ikke at kunne zappe i blinde/mørke, ville holde mig langt væk.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmtosse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 14:24
Jeg har ikke kunne finde en fjernbetjening som jeg kan bruge, har prøvet Logitech's og der er man simpelthen for låst i programmering efter min mening, de eneste jeg har prøvet som har kunne det jeg har brug for er Phillips med deres Pronto som ikke laves mere og Nevo med deres Q50 og S70 men de laves heller ikke mere.

Måske det er fordi jeg er forvendet med de muligheder, der var med netop de 2 former for fjernbetjeninger og derfor stiller meget store krav hvad det angår.

Er heller ikke 100% sikker på jeg bliver glad for denne løsning, men kan pt ikke kan finde andre løsninger som kan styre mine 9 produkter (10 med min Logitech Squeezebox som denne vist nok også skulle kunne styre)
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 15:06
I håb om at blive klogere, vil du så ikke prøve at beskrive hvad det er du ønsker som logitech så ikke kan levere?
Altså mere detaljeret end blot frihed.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af filmtosse filmtosse skrev:

Jeg har ikke kunne finde en fjernbetjening som jeg kan bruge

Lintronic........

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 17:02
I gamle dage fik Logitech vel lidt huk for pålideligheden, hvilket ikke er problemet mere. Så er det vel det lidt låste opsætningssystem, hvor det var meget mere omstændigt i eks. Philips Pronto.
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 17:03
Mener dog at have læst om nogle, der programmerede Harmony fjernbetjeningerne udenom Logitech's software.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 19:17
Jeg bruger også Lintronic. Den kan styre alt hvad du lyster.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmtosse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 11:04
Det der var det gode ved Nevo i forhold til Logitech var bla:

Layoutet på Logitech var låst i displayet man kunne ikke bestemme hvor man ville have de forskellige knapper eller deres størrelse/udseende.

På Nevo kunne jeg også selv bestemme hvilke kilde, de faste knapper skulle styre lige meget hvilken kilede den stod på feks. hvis jeg skulle skifte kanaler på min dvbc boks kunne jeg skrue op for lyden på mit tv eller min stereo forstærker via de faste knapper, dette har jeg ikke kunne gøre på den Logitech jeg havde
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu