recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JaKuP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Juli-2011
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaKuP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround receiver
    Sendt: 23-Februar-2014 kl. 16:05
Hej,

Jeg har overvejet, at købe et nyt surround setup (5.1) bestående af følgende højttalere:

2 x DALI ZENSOR 1

1 x DALI ZENSOR VOKAL Center

2 x DALI ZENSOR 7 Gulvhøjttaler

1 x DALI SUB E-12 F Subwoofer

Surroundsystemet skal fungere i et mindre rum på 7,5 m^2, men i fremtiden flyttes til en mindre hjemmebio eller større stue. Jeg har brug for følgende tilslutninger til surroundreceiveren:

- TV, Sony W9, 46" (HDMI)

- PS3 (HDMI)

- HTPC (HDMI eller optisk)

Mine krav til surroundreceiveren er følgende:

- Nem opsætning og menuhåndtering

- God bygge kvalitet med lang levetid (Har haft den samme Yamaha i snart 10 år)

- Skal kunne håndtere 3D materiale fra HTPC

Nice to have:

- Flot design, dvs. minimalisktisk  udseende med metal front

- Airplay samt andre netværksfunktioner

- skal ikke blive for varm (uden aktiv køling)

Jeg har kigget på mange forskellige surround receiver, men synes det er en jungle og kunne godt bruge lidt hjælp med at finde den rettet.

Jeg har en forestilling om, at budget på sådan en receiver ligger mellem 3000-7000 kr.

Jeg har været lidt varm på sony 1040 fordi den har fået gode anmeldelser (pånær hdmi problemer, er dette stadig et problem?) og fordi der sikkert er nogle sony funktioner som kan komme i samspil med mit sony tv. 

Har I nogle gode bud på en god receiver til mine krav?

På forhånd tak :-)

Redigeret af JaKuP - 23-Februar-2014 kl. 16:12
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 16:57
Hvis du skynder dig, kan du nappe en Yamaha RX-A830 til 4.499,- på Dustinhome´s weekend deal.

Til top
JaKuP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaKuP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 17:56
Jeg har faktisk kigget på den model, vil den være kraftfuld nok? btw tak for tippet :-)

Redigeret af JaKuP - 23-Februar-2014 kl. 18:02
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 18:57
Dali Zensor skulle være forholdsvis lette at drive, så ja, jeg vil mene at Yamahaen skulle kunne gøre et ok arbejde. Skulle du med tiden savne lidt ekstra, har Yamaha RX-A830 pre out på alle kanaler, så det er kun et spørgsmål om at smide en effektforstærker på den.

Redigeret af Snigerdis - 23-Februar-2014 kl. 19:02
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 19:31

De har begge omkring de 100 watt, ligesom en Denon AVR-X3000 til 5000kr i hifiklubben.

"Normal" pris 7000kr. Den ville være oplagt at høre dem med så du med det samme har en ide om det der er power nok.
Til top
JaKuP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaKuP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 20:00
Jeg er godt nok tæt på at trykke på indkøbsknappen ved den yamaha :-) Jeg hørte højttalerne med en x2000 dog med zensor 5 istedet for 7. Det lød godt, men ville bare være sikker på at receiveren har magten og ikke omvendt :-)
Til top
Jensnoer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-April-2014
Sted: Randers SØ
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jensnoer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 10:11
.

Redigeret af Jensnoer - 04-April-2014 kl. 10:13
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu