|
Surround receiver |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JaKuP ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Juli-2011 Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Februar-2014 kl. 16:05 |
Hej,
Jeg har overvejet, at købe et nyt surround setup (5.1) bestående af følgende højttalere: 2 x DALI ZENSOR 1 1 x DALI ZENSOR VOKAL Center 2 x DALI ZENSOR 7 Gulvhøjttaler 1 x DALI SUB E-12 F Subwoofer Surroundsystemet skal fungere i et mindre rum på 7,5 m^2, men i fremtiden flyttes til en mindre hjemmebio eller større stue. Jeg har brug for følgende tilslutninger til surroundreceiveren: - TV, Sony W9, 46" (HDMI) - PS3 (HDMI) - HTPC (HDMI eller optisk) Mine krav til surroundreceiveren er følgende: - Nem opsætning og menuhåndtering - God bygge kvalitet med lang levetid (Har haft den samme Yamaha i snart 10 år) - Skal kunne håndtere 3D materiale fra HTPC Nice to have: - Flot design, dvs. minimalisktisk udseende med metal front - Airplay samt andre netværksfunktioner - skal ikke blive for varm (uden aktiv køling) Jeg har kigget på mange forskellige surround receiver, men synes det er en jungle og kunne godt bruge lidt hjælp med at finde den rettet. Jeg har en forestilling om, at budget på sådan en receiver ligger mellem 3000-7000 kr. Jeg har været lidt varm på sony 1040 fordi den har fået gode anmeldelser (pånær hdmi problemer, er dette stadig et problem?) og fordi der sikkert er nogle sony funktioner som kan komme i samspil med mit sony tv. Har I nogle gode bud på en god receiver til mine krav? På forhånd tak :-)
Redigeret af JaKuP - 23-Februar-2014 kl. 16:12 |
|
![]() |
|
Snigerdis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du skynder dig, kan du nappe en Yamaha RX-A830 til 4.499,- på Dustinhome´s weekend deal.
|
|
![]() |
|
Jeg har faktisk kigget på den model, vil den være kraftfuld nok? btw tak for tippet :-)
Redigeret af JaKuP - 23-Februar-2014 kl. 18:02 |
|
![]() |
|
Snigerdis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
Dali Zensor skulle være forholdsvis lette at drive, så ja, jeg vil mene at Yamahaen skulle kunne gøre et ok arbejde. Skulle du med tiden savne lidt ekstra, har Yamaha RX-A830 pre out på alle kanaler, så det er kun et spørgsmål om at smide en effektforstærker på den.
Redigeret af Snigerdis - 23-Februar-2014 kl. 19:02 |
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
De har begge omkring de 100 watt, ligesom en Denon AVR-X3000 til 5000kr i hifiklubben. "Normal" pris 7000kr. Den ville være oplagt at høre dem med så du med det samme har en ide om det der er power nok.
|
|
![]() |
|
Jeg er godt nok tæt på at trykke på indkøbsknappen ved den yamaha :-) Jeg hørte højttalerne med en x2000 dog med zensor 5 istedet for 7. Det lød godt, men ville bare være sikker på at receiveren har magten og ikke omvendt :-)
|
|
![]() |
|
Jensnoer ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-April-2014 Sted: Randers SØ Status: Offline Point: 4 |
.
Redigeret af Jensnoer - 04-April-2014 kl. 10:13 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |