recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver med 4 zoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver med 4 zoner

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Hr_Hegelund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hr_Hegelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver med 4 zoner
    Sendt: 24-Februar-2014 kl. 09:58
Min søster og svoger er ved at bygge nyt hus. I den forbindelse har fra hvor fjernsynet/receiveren skal stå, trukket kabler 
rundt til højtalere i huset. 

Der er trukket til 5,1 i stuen, og til (enkelte) højtalere i badeværelset, køkkenet samt udendørs. 

Deres ønske er at finde en god og gerne billig receiver der kan klare dette. De vil gerne kunne være i enten badeværelset eller 
køkkenet og starte musik i det ene rum ved brug af deres smartphones. 

Nogen gode forslag til at opnå dette?
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 10:29
En almindelig reciever til surround i stuen, og så Sonos til resten af hytten?
Til top
Hr_Hegelund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hr_Hegelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 10:33
Hvis man laver den løsning, er den allerede lavet ledningsføring så ikke spildt? Der er etableret udtag til lofthængte højtalere i de 3 andre 'rum'.

Så vidt jeg ved er Sonos trådløst men skal have strøm.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 11:29
Man kan jo stadig montere højtalere og så bruger sonos forstærker.
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Hr_Hegelund Hr_Hegelund skrev:

Hvis man laver den løsning, er den allerede lavet ledningsføring så ikke spildt? Der er etableret udtag til lofthængte højtalere i de 3 andre 'rum'.

Så vidt jeg ved er Sonos trådløst men skal have strøm.

Du kan som nævnt, sagtens benytte det eksisterende kabel, men det ville måske være mere smart at trække kabel til bryggers eller et andet sted.

Som jeg læser det, så skal der bruges 3 stk Sonos Connect Amp, og 1 stk Sonos Connect + en Receiver. Man kunne derfor med fordel placere de 3 Connect Amp's et andet sted end i stuen.

Det går også hen og bliver en halv-pebret fornøjelse at bruge Sonos, men de receivere jeg har set understøtter max 3 zoner, og de er bestemt heller ikke billige, så jeg vil også sige at Sonos er det bedste alternativ.

En helt anden løsning er, at sende et linjesignal ud til nogle aktive højtalere, eller have nogle små forstærkere som man kan tænde efter behov, men så kan man ikke styre lyden individuelt i hvert rum.




Redigeret af u2pia - 24-Februar-2014 kl. 12:10
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 19:32
Hvis ikke der skal kunne spilles forskelligt i stue, bad, køkken og udendørs, kan en alm prisbillig reciever vel klare opgaven
Til top
Hr_Hegelund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hr_Hegelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 08:24
Der skal ikke spilles forskelligt. Og egentlig kan 3 zoner gøre det, da den udendørs vil blive brugt ekstremt sjældent.

De vil bare meget gerne kunne stå på deres badeværelse og via deres telefon høre musik ud af den højtaler der er monteret i loften - vha anlægget.

Kan du pege på en specifik alm receiver? 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 09:37
Enhver reciever med 7.1 kanaler og 2 zoner vil så kunne dække behovet. En Pioneer 1022 hedder den vist med 2 zoner. Så bruger du 5.1 i stuen og de overskydende 2 kanaler til den tredje zone.
Til top
Hr_Hegelund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hr_Hegelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 09:44
Vil man kunne kontrollere zone 3? 

Dvs. hvis de 2 overskydende blev sat til højtaler i køkkenet. Vil man så via sin mobil kunne aktivere musikken i køkkenet alene? Det samme med zone 2?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 09:51
Nej så vil vol følge de øvrige kanaler. Hvis du skal op i en reciever med dedikerede 3 zoner, så snakker vi en dyr reciever. Min Pio SC-LX83 har 3 zoner og koster i omegnen af 15k
Til top
Hr_Hegelund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hr_Hegelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 10:06
Er der ikke en anden og mere mere prisvenlig løsning? Har kigget på Sonos, men bliver simpelthen for dyrt. 

Jeg troede virkelig det var mere simpelt og udbredt at man havde én receiver, der kan sende lyd ud til separate zoner, og kan kontrolleres via mobil.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 10:12
Problemet er at du sådan set sætter krav hvad der svarer til 3-4 individuelle receivere.

Klaus


Redigeret af KlausDM - 25-Februar-2014 kl. 10:13
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu