recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - I tvivl om Medie pc/HTPC.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

I tvivl om Medie pc/HTPC.

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: I tvivl om Medie pc/HTPC.
    Sendt: 22-Februar-2014 kl. 15:15
Hej derude. Jeg står og skal bruge en HTPC mere da jeg simpelthen ikke orker alt det bøvl med det boxee bras:-P Indtil videre blot en men på længere sigt nok et par stykker eller tre. Jeg sætter pris på at tingene er ens så derfor vil jeg gerne have den samme "kasse" ved alle mine tv. Jeg er dog rigtig meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg hælder mest til Mac Mini, Asus VivoPc eller Intel NUC.
Syntes dog at NUC er ret grim i forhold til de andre to. Men er nu stadig i tvivl.
Det er de tre nedenfor.

http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/apple-mac-mini-id-7056329.aspx?q=mac+mini

http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/asus-vivo-pc-vc60-id-7541491.aspx?q=asus+vivo+vc60

http://www.edbpriser.dk/computer/barebone-pc.aspx?q=intel+next+unit

Jeg er ikke helt klar over forskellene på alle de forskellige NUC'er. Eller for den sags skyld om der er andre alternativer. Men er der nogle tanker/kommentarer til de tre eller foreslag til andre? På forhånd mange tak for hjælpen:-)

Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2011
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 15:43
Hvis du ikke er vild med NUC'ens standard kabinet er det muligt at købe et andet. http://www.overclockers.co.uk/search_results.php?keywords=nuc&_=1393080109618 viser nogle af mulighederne, nogle af dem er endda med passiv køling.
Til top
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-November-2011
Sted: København
Point: 320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 34 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 15:44
Nuc har jo ir sensor i front og mulighed for at skifte til et passivt kølet kabinet, med pænere design. Men det koster jo alt sammen. Ved ikke meget om mac, hvordan det forholder sig med fjernbetjening, videoformater og støj.

Hvad skal den kunne? Hvis det udelukkende er streaming ku du måske overveje om en billigere løsning ku lade sig gøre
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 16:29
Hej AsD.

Når du skriver at du på længere sigt nok skal bruge 2-3 stykker vil jeg foreslå at du nu overvejer om den skal kunne vise 4K Ultra HD. For Asus kommer med 2-3 nye maskiner i næste måned:

http://www.tomshardware.com/news/chome-os-chromebox-asus-google-march,25947.html

Hilsen Carsten.
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 17:58
Ja jeg skal helt sikkert have 4k i mit medie rum. Men da der jo nok er ret mange år til der er andet materiale end film i 4k så ser jeg det ikke som en nødvendighed i soveværelse og stue. Men under alle omstændigheder så vil jeg da bestemt vente på de nye maskiner. Så du skal have mange tak for det:-)
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 18:03
Dog ved jeg da virkelig ikke hvad jeg syntes om den der Chrome løsning. Og specs ser da heller ikke særlig imponerende ud?
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 10:40
LeChuck. Ja men så er ideen jo ligesom væk:-P så kan jeg ligeså godt bare selv bygge igen:-P
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 12:54
Naah. Det der ChromeOs er bestemt ikke for mig. Er der ikke nogen input til de første par stykker jeg linkede til?
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 13:08
Er selv meget glad for min passivt kølede Haswell NUC med mediaportal. Men ja det er ikke mac mini design...
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 09:26
Hvad er det for en af dem du har?
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 10:16
D54250WYB i et Impactics D3NU1-USB-S kabinet.
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 18:13
Og det kører flydende?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu