|
Fra iPad 2 til iPad air |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Marts-2014 kl. 16:44 |
Hej forum...
Jeg sidde lige her med vores "gamle" iPad 2 ved siden af vores nyindkøbte iPad air. Er jeg den eneste der synes at kvalitetsfornemmelsen på iPad air, lader noget tilbage at ønske ?? Blev godt nok lidt skuffet. Er skærmen af plastic ? På iPad 2 er den af glas, og det føles så meget mere lækket at trykke på den. Og sikke en "plastic" dap lyd det giver når man trykker rundt på skærmen, man kan mærke at den ikke er hård på samme måde som iPad 2. Lyden på iPad 2 er da også bedre end på air. Og nu har jeg hørt så meget godt om Retina skærmen, er jeg den eneste der synes, at der ikke er specielt meget forskel på billedkvaliteten iPad 2 vs. Air ?? Nå nu vil jeg lege lidt med den, kan sagtens mærke den er hurtigere, men førstehåndsindtrukket var godt nok lidt skuffende . Redigeret af SilverLine - 05-Marts-2014 kl. 16:47 |
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
|
Mentalisac ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2012 Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er du sikker på det er en ipad 2 du har så?
Syntes selv der er kæmpe forskel på 2 og air. Begge skærme er lavet af glas, dog er 2'ern gorilla glas 2, og air gorilla glas 3 eller 4, er ikke helt sikker.. Men syntes ikke rigtig jeg kan mærke forskel. |
|
![]() |
|
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
Jeg kan både føle og høre forskel på glasset. Efter lidt mere sammenligning kan jeg godt se det er lidt forskel. Men det er tydeligst når man har dem ved siden af hinanden. Men det ændre ikke på, at kvalitetsfornemmelsen når man trykker på ipad 2 er bedre end air. |
|
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4630 |
Enig. Air føles lidt billig ved touch-delen, men ellers holder den på alle andre punkter. Glasset er tyndere, men det egentlige problem er, at yderglasset ikke er lamineret til selve LCD-skærmen (så der er luft imellem), som det f.eks. er tilfældet på den nye, tynde iMac
Det er lidt dyrere og sværere i produktion, hvilket var årsagen til at iMac var forsinket så længe. Hvis de begynder at laminere skærmen, så kan de dog snildt gøre fremtidige iPads endnu tyndere.
Jeg skiftede også fra iPad 2 til iPad Air, men når man lige kommer sig over dette punkt, så er den fed på alle andre punkter - specielt vægten og størrelsen. Redigeret af Rasmus Larsen - 06-Marts-2014 kl. 06:48 |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
zeryus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: StorKBH Status: Offline Point: 555 |
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Har ikke en air dog leget med en, har en 4'er og min opfattelse var sjovt nok det samme. Dog ikke noget jeg tænkte videre over, da det er begrænset hvor længe man kan "lege" med sådan en air i butikkerne. Stor forskel i vægt dog.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Dejligt at høre at jeg ikke er den eneste :-)
Men jeg tror på, som folk også siger, at man vænner sig til det.
|
|
|
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Enig i observationerne, men efter jeg købte et kvalitetscover synes jeg den er blevet meget mere lækker.
Dette cover:http://covr.dk/shop/cover-til-ipad-362p.html Jeg synes også iPad Air er meget mere bøjelig/fleksibel, hvilket bekymrede mig lidt. Igen dog intet problem, da der først var cover på. |
|
![]() |
|
kongkente ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2014 Status: Offline Point: 7 |
Enig, jeg sad med NØJAGTIG samme fornemmelse, med ipad air, skærmen er sgu da af plastik og ikke glas som på de andre ipads og den gir en PAP fornemmelse når man trykker i forhold til de gamle ipads, nok derfor den er blevet så meget lettere nu! Men jeg beholder min ipad air da datteren er heeelt solgt :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |