recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC og Plex
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC og Plex

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC og Plex
    Sendt: 06-Marts-2014 kl. 13:10
Er netop gået over til en løsning med XBMC, da jeg forstod, at man her havde flest muligheder for at tilpasse systemet. Nu render jeg så panden mod en mur i forhold til XBMC (inkl. PleXBMC, skin AEON NOX) og Plex.

På min hovedmenu har jeg to menupunkter "Film" og "TV-serier". Når jeg trykker på dem, så kan jeg via Video add-ons > PleXBMC > Movies(min film section i Plex) komme ind til mine film i Plex. Tilsvarende kan jeg når jeg trykker på TV-serier via Video add-ons > PleXBMC > TV series(min TV-serie sektion i Plex) komme til mine tv-serier i Plex.

Er det ikke muligt at gøre det sådan, at et klik på hver af de to menupunkter bringer mig direkte til min Plex-sektion for henholdsvis Film og tv-serier?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2014 kl. 13:44
Hvad er årsagen til at du forsøger at kravle gennem Plex og ikke bare gå direkte i folderne?
Til top
Michaelds Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2010
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2014 kl. 14:56
Hvorfor ikke bare bruge Plex Home Theater istedet for alle de krumspring i XBMC?

https://plex.tv/downloads
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2014 kl. 16:25
Prøv at kigge her:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=175995

Du skal blot bruge et skin der har intergration med PleXBMC. AMBER gør nøjagtig hvad du vil have. Jeg ved ikke om der findes noget lignende med NOX.

Redigeret af mortenls - 06-Marts-2014 kl. 16:26
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Sted: Danmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2014 kl. 22:11
claus_jaq og michaelds > årsagen er, at jeg bruger XBMC som frontend for al medieafspilning, dvs. film, musik, billeder og PVR.
Plex har ikke nogen PVR-del og er derfor uinteressant som frontend, men til gengæld en glimrende backend, som desuden (har jeg læst, men endnu ikke afprøvet) har fin mulighed for streaming til fx iPad o.lign. PVR-delen kan DVBViewer recording service fint klare.

mortenls > Jeg havde overset at det åbenbart kun er bestemte skins der fuldt ud understøtter PleXBMC - tak. Dog tænker jeg at det er en meget lille ændring jeg ønsker - altså tryk på "Film" og start i denne bestemte Plex-sektion og tryk på "TV-serier" og start i denne bestemte Plex-sektion, så jeg havde håbet, at der blot var tale om en sti man kunne rette et eller andet sted.
Jeg er ikke så vild med at skulle slippe AEON NOX, som jo bare er så flot ...

Redigeret af sirvival3 - 06-Marts-2014 kl. 22:13
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 08:32
Nu bruger jeg ikke selv Aeon Nox, kender ikke meget til funktioner. Jeg mener dog at du kan tilfølje en ny hovedmenu direkte fra interface.

Ellers kan du altid tilpasse dine .xml
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu