recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangelfuld vare på Ebay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mangelfuld vare på Ebay

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mangelfuld vare på Ebay
    Sendt: 07-Marts-2014 kl. 09:54
I går fik jeg en BD-afspiller, som jeg har importeret fra USA via Ebay
Men... fjernbetjeningen var ikke med i kassen, der var kun et amerikansk strømkabel (har købt transformer)
Fjernbetjeningen må da anses for at være en essentiel del af varen?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 10:08
Du mangler lidt et spørgsmål i din post?

Men jeg antager at du hentyder til mening om hvorvidt fjernbetjeningen er essentiel. Min holdning: Ja, hvis det stod i beskrivelsen af varen. 

Noget andet er hvad du kan gøre ved det - nok ikke meget andet end at skrive til sælger, men du skal først sikre dig at der ikke kan være tvivl om hvor vidt fjernbetjeningen skulle følge med (gennemlæs annoncen igen).

/ask
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 10:50
Ang. transformer, så tjek lige, om der ikke står 110-240v 50/60hz bagpå den, for så behøver du ikke bruge den. Bare klip ledningen helt nede ved stikket, og monter sådan en her på:
http://www.harald-nyborg.dk/p3758/stikprop-flad-sort

Redigeret af Nagash - 07-Marts-2014 kl. 10:51
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 11:55
En fjernbetjening er en essential ting ved en moderne elektronisk dims, så med mindre det eksplicit stod i annoncen, at det var UDEN fjernbetjening, så vil jeg mene, at det er en væsentlig mangel ved varen...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 13:35
Det syns jeg jo osse
Der stod kun, at manualen ikke fulgte med

Redigeret af jake51 - 07-Marts-2014 kl. 13:36
Mikael Simpson
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 15:08
har du spurgt sælger om han har glemt at vedlægge fjernbetjeningen?
Til top
jakob_joh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Marts-2014
Sted: København, DK
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob_joh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 00:35
Gennemlæs annoncen igen  og skriv til sælgeren og forelæg ham/hende problemet hvis du ikke har fået hvad der blev lovet i annoncen!

De fleste sælgere på ebay er mest interesseret i at løse evt. problemer i mindelighed til forskel fra evt. negativ feedback på salget! Så kontakt sælgeren og spørg hvad de vil gøre for at løse problemet..

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 07:18
Skrev til ham samme dag, kanaljen svarer ikke
Mikael Simpson
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 07:43
Den er sgu svær.

Selvfølgelig skal man skrive, hvis fjernbetjening mangler.

Der er vist ikke noget at gøre andet at håbe sælger svarer.

Ellers er dette en mulighed:

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 08:18
Link til auktionen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 08:52
er den ikke betalt via paypal?
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 18:53
Det plejer også at være muligt at kontakte eBay via din egen side over handler og så få dem til at kontakte sælger.

Jeg har før oplevet ikke at modtage noget efter en handel og samtidig ikke høre noget fra sælger men de har nogle gange mere respekt for risikoen for sanktioner fra eBay selv siden det kan påvirke fremtidige salg.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu