|
Mere plads til Mac Mini |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Marts-2014 kl. 07:55 |
Min Mac mini har snart opbrugt sin HD kapacitet og jeg skal derfor finde noget andet.
Da jeg faktisk aldrig har købt en ekstern harddisk før er jeg lidt på bar bund ift pris og størrelser. Da jeg har rippet stort set hele min DVD samling og så småt er gået i gang med Blu ray´s søger jeg ihvertfald 3 tb. Den må gerne være kompakt, da den kommer til at skulle står ved Mini´en. Nogen gode bud?
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du holder dig til 1Tb kan du få en 2,5" HDD som kan trække strøm via USB. Hvis du skal have mere plads skal det være en 3,5" som skal have selvstændig strømforsyning.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1046 |
Man kan nu også få 2 TB 2,5" HDD uden selvstændig strømforsyning Redigeret af longjohn2 - 07-Marts-2014 kl. 11:23 |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet/harddisk-usb-stick/WD3TBELE/wd-elements-3-tb-ekstern-harddisk
Hvad med den her på 3TB?
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Så ville jeg nok vælge en med USB 3.0 F..eks.: http://www.edbpriser.dk/harddisk/seagate-expansion-desktop-drive-3-tb-id-6833519.aspx |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Havde du overvejet en løsning med feks en synology NAS, så kører det over netværk i stedet, pladsen er aldrig et problem.. kan altid udvides.. + der er en masse andre features mht. foto musik og film som pludselig er mere frit tilgængeligt både internt og eksternt.
Den kan din macmini og alle andre enheder tappe fra Redigeret af rhsin - 07-Marts-2014 kl. 13:01 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Rhsin. Jeg har en TimeCapsule som har indbygget harddisk, som jeg bruger på den måde. Men trækker alle resourcer fra mit Wifi Netværk. Så min tanke var at koble den på Mini´en så den ikke skulle trække på Wifi.. Jeg ved dog godt at pladsen også her bliver opbrugt en dag:)
Den nye her skal dog ikke fungere som backup (hvilket bruger meget plads på min TC), det er kun til når jeg skal have rippet min begrænsede Blu ray disk samling og resten af DVD´erne MCenterFreak - Ja det kunne godt være man skulle anskaffe sig en USB 3.0 nu Mini´en understøtter det
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Hvilken udgave af mini'en er det? Har den Thunderbolt port? hvis ja - så gå helt klart efter en ekstern disk der kan håndtere det. Det svarer nogenlunde til at du har disken siddende i maskinen når man kigger på performance.
|
|
![]() |
|
Det er den nyeste. Eller late 2012, så der må være thunderbolt
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Det ville da være dumt at betale næsten 3 gange så meget for en Thunderbolt harddisk, når USB 3.0 har samme performance, eller bedre, ifølge dette: http://nofilmschool.com/2013/05/macworld-benchmark-battle-usb-3-vs-thunderbolt/ Thunderbolt 3 TB: http://www.edbpriser.dk/harddisk/lacie-d2-harddisk-3-tb-id-7106619.aspx USB 3 TB: http://www.edbpriser.dk/harddisk/seagate-expansion-desktop-drive-3-tb-id-6833519.aspx |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
da ikke hvis der ikke er usb3 i den men en TB? - som sagt. det var jo også derfor jeg spurgte hvilken model han havde så man kunne se hvad der var af muligheder.
|
|
![]() |
|
Når trådstarter skriver: "MCenterFreak - Ja det kunne godt være man skulle anskaffe sig en USB 3.0 nu Mini´en understøtter det" Så går jeg ud fra at der er USB 3.0 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |