recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mere plads til Mac Mini
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mere plads til Mac Mini

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mere plads til Mac Mini
    Sendt: 07-Marts-2014 kl. 07:55
Min Mac mini har snart opbrugt sin HD kapacitet og jeg skal derfor finde noget andet.

Da jeg faktisk aldrig har købt en ekstern harddisk før er jeg lidt på bar bund ift pris og størrelser.

Da jeg har rippet stort set hele min DVD samling og så småt er gået i gang med Blu ray´s søger jeg ihvertfald 3 tb.
Den må gerne være kompakt, da den kommer til at skulle står ved Mini´en.

Nogen gode bud?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 08:44
Hvis du holder dig til 1Tb kan du få en 2,5" HDD som kan trække strøm via USB. Hvis du skal have mere plads skal det være en 3,5" som skal have selvstændig strømforsyning.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvis du holder dig til 1Tb kan du få en 2,5" HDD som kan trække strøm via USB. Hvis du skal have mere plads skal det være en 3,5" som skal have selvstændig strømforsyning.

Man kan nu også få 2 TB 2,5" HDD uden selvstændig strømforsyning

Redigeret af longjohn2 - 07-Marts-2014 kl. 11:23
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 11:40
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet/harddisk-usb-stick/WD3TBELE/wd-elements-3-tb-ekstern-harddisk

Hvad med den her på 3TB?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet/harddisk-usb-stick/WD3TBELE/wd-elements-3-tb-ekstern-harddisk

Hvad med den her på 3TB?

Så ville jeg nok vælge en med USB 3.0 F..eks.:
http://www.edbpriser.dk/harddisk/seagate-expansion-desktop-drive-3-tb-id-6833519.aspx
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 13:00
Havde du overvejet en løsning med feks en synology NAS, så kører det over netværk i stedet, pladsen er aldrig et problem.. kan altid udvides.. + der er en masse andre features mht. foto musik og film som pludselig er mere frit tilgængeligt både internt og eksternt.

Den kan din macmini og alle andre enheder tappe fra

Redigeret af rhsin - 07-Marts-2014 kl. 13:01
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2014 kl. 09:06
Rhsin. Jeg har en TimeCapsule som har indbygget harddisk, som jeg bruger på den måde. Men trækker alle resourcer fra mit Wifi Netværk. Så min tanke var at koble den på Mini´en så den ikke skulle trække på Wifi.. Jeg ved dog godt at pladsen også her bliver opbrugt en dag:)
Den nye her skal dog ikke fungere som backup (hvilket bruger meget plads på min TC), det er kun til når jeg skal have rippet min begrænsede Blu ray disk samling og resten af DVD´erne

MCenterFreak - Ja det kunne godt være man skulle anskaffe sig en USB 3.0 nu Mini´en understøtter det
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2014 kl. 13:07
Hvilken udgave af mini'en er det? Har den Thunderbolt port? hvis ja - så gå helt klart efter en ekstern disk der kan håndtere det. Det svarer nogenlunde til at du har disken siddende i maskinen når man kigger på performance.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2014 kl. 14:04
Det er den nyeste. Eller late 2012, så der må være thunderbolt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2014 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Hvilken udgave af mini'en er det? Har den Thunderbolt port? hvis ja - så gå helt klart efter en ekstern disk der kan håndtere det. Det svarer nogenlunde til at du har disken siddende i maskinen når man kigger på performance.

Det ville da være dumt at betale næsten 3 gange så meget for en Thunderbolt harddisk, når USB 3.0 har samme performance, eller bedre, ifølge dette: http://nofilmschool.com/2013/05/macworld-benchmark-battle-usb-3-vs-thunderbolt/
Thunderbolt 3 TB: http://www.edbpriser.dk/harddisk/lacie-d2-harddisk-3-tb-id-7106619.aspx
USB 3 TB: http://www.edbpriser.dk/harddisk/seagate-expansion-desktop-drive-3-tb-id-6833519.aspx
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2014 kl. 17:10
da ikke hvis der ikke er usb3 i den men en TB? - som sagt. det var jo også derfor jeg spurgte hvilken model han havde så man kunne se hvad der var af muligheder.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2014 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

da ikke hvis der ikke er usb3 i den men en TB? - som sagt. det var jo også derfor jeg spurgte hvilken model han havde så man kunne se hvad der var af muligheder.

Når trådstarter skriver: "MCenterFreak - Ja det kunne godt være man skulle anskaffe sig en USB 3.0 nu Mini´en understøtter det"
Så går jeg ud fra at der er USB 3.0
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu