recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3*Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3*Center

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 3*Center
    Sendt: 06-Marts-2014 kl. 23:06
Hej jeg overvejer køb af unnu 231 møbel.

Dertil skal jeg have 3 højtalere placeret inde i møblet. Min favorit ville være dynaudio, men deres center er for stor :(

Jeg er kommet frem til 3 styks b&w cmc, er dette et tosest valg, og ville det eventuelt være bedre at tage to cm5 og en cmc?

Mvh
Kristoffer
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 08:35
Til top
Hardy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hardy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 08:44
Det vil være et lidt 'tosset valg i mine øjne:

1. Du lader møblet diktere valget af højttalere. Jeg ville gøre det omvendte. Wink
2. Med 3 stk. CMC i møblet placerer du højre/venstre front for lavt - og lovlig tæt på hinanden. De bør placeres på hver side af tv/lærred i ørehøjde.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 15:08
Jeps det ville selvfølgelig være det bedste, men nu har heg "desværre" en anden halvdel der er allergisk overfor højtalere der er synlige. :(  I fremtiden skal jeg have noget indbygning, men det er dog en smule problematisk i en lejlighed ;)
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 15:46
Det er jeg simpelthen ikke enig i.....

Jeg har selv eksperimenteret med placeringen af mine fronter og kommet til følgende konklusion.

I starten var de monteret "traditionelt": en højttaler på hver side af lærredet og en under.
Efterfølgende har jeg flyttet alle højttalere under lærredet, så de er i samme højde.

Det er LANGT mere homogent....til min store overraskelse.
Panoreringer, hvor f.eks en bil kører tværs gennem billedet, er langt bedre og det hele virker bare bedre.

3 ens fronter, monteret under lærred/skærm er (efter min ydmyg mening) det bedste.

Mvh. Michael
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 19:32
Altså f.eks 2 * CM5 og 1* CMC, eller 3 gange CMC?

Mvh Kristoffer
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 19:35
Jeg ville tage 3 Cm5.

Er ikke så vild med tovejs centerhøjttalere, da du får udfasninger, afhngig af, hvor du sidder.

Det får du ikke med cm5.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 19:37
hmm, er der ikke en eller anden fordel ved en center? Ellers ville der vel ikke være et marked for det? eller er jeg helt gal på den?
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 19:44

Det er mere den liggende form, der er fordelen ved CMC

Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 21:13
At bruge 12k på tre skideflotte højttalere som CMC for så at spærre dem inde gør sgu helt ondt at høre

Løsningen med de sidder i samme højde er helt fint, men mindes at Unnu231 er 150 bred hvilket er virkeligt lidt til et stereobilled medmindre du sidder tre fod fra skærmen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 21:19
Nogen andre forslag?
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2014 kl. 21:23
Ja bruge pengene på to CM8
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu