|
Min første projektor?? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
guldhammer
Guld medlem Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 912 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-Marts-2014 kl. 17:09 |
Hej. Jeg overvejer når mit gamle Plasma tv brænder sammen at gå over til
en projektor, og har også overvejet om det skal være en Full HD og hvorvidt om det skal være en LED eller alm. Mit nuværende tv er et LG Plasma 42" købt hos Elgiganten i 2009. Jeg vil helst købe nyt, som begynder, Hvad skal jeg kigge efter?? Hvor meget koster en god LED projektor og et godt lærred som ikke er det allerdyreste??
|
|
//Guldhammer
|
|
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
God LED projekter koster noget nær 100.000,- kr. Alle dem fra i de uetablerede producenter er ikke værd at kaste penge efter - uanset hvor gode de lyder til at være på papiret.
Så hold dig til LCD, DLP eller DiLA (SXRD eller hvad de forskellige producenter kalder det). Du bliver nødt til at sætte et budget for at kunne blive vejledt. Snakker vi 5.000? 10.000? 20.000? 50.000? 1.000.000?
|
|
guldhammer
Guld medlem Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 912 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg så googlet lidt, og fundet et start eksempel
Raasdal LED100 Projektor: I mine øjne ser den da god ud, jeg ved godt at til 3000 kan man ikke forvente det bedste.
|
|
//Guldhammer
|
|
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er Kina skrammel af værste skuffe.
Lav opløsning og EKSTREM lav kontrast.. Man får ikke en god projektor for 1795,- eller 3000,- for den sags skyld. Redigeret af strecker - 09-Marts-2014 kl. 17:20 |
|
guldhammer
Funktioner
Tak(0)
|
Den BenQ som Hifi Klubben har til 6000 har desværre ikke LED, men derimod 3D
Hifi Klubben er kendt for kvalitet.
Redigeret af guldhammer - 09-Marts-2014 kl. 17:30 |
|
//Guldhammer
|
|
iceman24
Guld medlem Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har selv BenQ W1070 og til prisen tror jeg ikke det fåes meget bedre jeg er super tilfreds med min, men har jo så heller ikke prøvet bedre :-)
Har til gengæld prøvet en del andre inden jeg endte med w1070 og den valgte jeg egentlig pga. den fik meget ros rundt omkring... jeg har haft den siden sommer 2013 og har rundet godt 500 timer.. jeg vil personligt ikke gå under Full HD 1080p projektor i dag, jeg har haft 720p og de gør det skam fint men jeg kunne let se forskel på film og endnu mere på spil da jeg fik ps4...
|
|
guldhammer
Funktioner
Tak(0)
|
Kan pæren i w1070 udskiftes med en LED??
|
|
//Guldhammer
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej.
|
|
guldhammer
Funktioner
Tak(0)
|
Tror gerne jeg vil investere i en LED projekrør grundet levetiden, og strømforbruget,¨
hvis de ikke er for dyre (under 10.000)
Redigeret af guldhammer - 09-Marts-2014 kl. 23:12 |
|
//Guldhammer
|
|
guldhammer
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg lige et spørgsmål:
Hvad er foreskellen på DLP Projektor og CRT projektører?? Jeg ved at CRT projektører har 3 pærer (R/G/B), men kan ikke lige gennemskue DLP.
|
|
//Guldhammer
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som skrevet i det første svar du fik, så glem ALT om LED, når du skal købe projektor.
720p projektorer er efterhånden svære at finde, så det skal du ikke tænke over. Vent med at kigge på nogle specifikke modeller før det er aktuelt, da modellerne hele tiden skifter. En projektor i prisklasse 6 - 10.000 kr., vil give et absolut godkendt billede, hvis du vælger en af de kendte mærker. En moderne projektor i dag kører ca. 2 - 5.000 timer på en pære og koster ca. 2 - 2.500 kr. at skifte, så regn med et sted mellem en halv til en hel krone pr. time den kører... Med hensyn til DLP, så Google det. Der er masser af information at hente! Hvis du vil bruge den som erstatning for et tv, så regn med mindst 4.000 kr. for et fastramme-lærred eller du kan selv lave et for billigere penge. Prøv evt. at læse denne artikel, selv om jeg ikke er enig med alt han skriver i mange af hans artikler: http://www.livingsmarttv.dk/goer-det-selv-hjemmebiograf/ Redigeret af Supergris - 10-Marts-2014 kl. 01:05 |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Optoma har netop udgivet en billig LED: http://www.hifiklubben.dk/Products/optoma-hd91-video-projektor-62704/
Jeg var til en messe i weekenden og se den, og den leverede et udmærket billede. Jeg foretrak billedet fra en Sony i samme prisklasse dog. Som det er tilfældet med selv de dyreste LED, så er lysstyrken endnu ikke tilstrækkeligt hvis man vil blæse billedet op på 3m bredt lærred med lidt lys i rummet.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |