recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Twin Tuner i Smart-TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Twin Tuner i Smart-TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
maawen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Januar-2011
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maawen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Twin Tuner i Smart-TV
    Sendt: 13-Marts-2014 kl. 00:06
Hej.

Jeg har nu i et stykke tid været på udkig efter et Smart-TV med dobbelt-/twintuner i, så jeg kan optage på harddisk og se TV samtidig - eller optage to ting samtidig.

De gange jeg har været i butikkerne, har der ikke været et stort udvalg af det, men jeg fik af vide, at det virkede som om, de fleste producenter ville putte to tunere i deres TV, de kommer ud med her i 2014. Er det noget, nogen ved noget om? Jeg er faldet lidt for Philips, fordi de skulle være de bedste til at vise sport pga. de hurtige bevægelser. Er dette noget folk kan bekræfte, eller findes der andre mærker med lige så høj kvalitet i at vise sport?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 06:03
Masser af tv med twin tuner.

Panasonic og samsung har også twin tuner i flere modeller.

Den med phillips og sport må komme fra en elgiganten sælger 😄
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 07:22
jeg har twin tuner i mit Samsung 46F8005 tv.
Jeg er ikke helt sikker på at jeg kan optage 2 ting på en gang. Så skal kanalerne ligge på samme digitale ID fra udbyderen og hvor ofte er det lige at det man vil optage gør det?

Man kan dog som du nævner optage en ting og se en anden uden problemer.
Du kan også bruge din tablet eller smartphone til at se tv på via tvets tuner samtidig med at du ser en anden kanal på selve tvet.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 08:26
Som jer ser det med 2 DVB-T2 tunere så er der forskel på Samsung og Panasonic. På Samsung er der kun plads til 1 CI+ Interface, hvorved der kun kan optages en kodet udsendelse medens man samtidig kan se en ukodet udsendelse eller vice versa. På Panasonic er der plads til 2 CI+ interface hvorved man kan se en udsendelse og optage en anden udsendelse kodet som ukodet.
Hvor vidt der kan optages 2 udsendelser samtidig er jeg desværre ikke vidende om.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4618
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 08:41
Sony indbygger twin-tuner i tre 2014 modelserier - dem med 4K.

Samsung fortsætter i en del modeller. Panasonic mangler stadig at bekræfte europæiske modeller, men det må næsten forventes at twin-tuner fortsætter i de dyrere modeller.

LG, Philips og Sharp har intet sagt mht. twin-tuner.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4618
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af maawen maawen skrev:

Jeg er faldet lidt for Philips, fordi de skulle være de bedste til at vise sport pga. de hurtige bevægelser. Er dette noget folk kan bekræfte, eller findes der andre mærker med lige så høj kvalitet i at vise sport?

Det kan afkræftes. Det er vist en sælgerhistorie du har hørt der. Smile

Jo, hvis du slår alle deres ulidelige "billedforbedrings"-kredsløb fra, er de da fine, men ikke bedre end mange af LCD-modellerne fra de andre mærker. Der er reelt ikke sket mere på responstiden for LCD-skærme gennem en del år nu. De fleste har også scanning backlights, som hjælper med at reducere slør.
Til top
maawen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Januar-2011
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maawen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 14:49
Tusinde tak for alle jeres svar! Den med Philips som værende et sælgertrick, må så være sand, for hansie gættede da helt korrekt, at det var i ElGiganten, jeg hørte dette.

Men hvilke TV er så bedst til at vise sport? Sælgeren fra ElGiganten nævnte fx, at Samsung kun opdatere billedet fra et hjørne af, mens fx Philips opdatere to steder fra (hjørnet og midten). Min bror har købt et Samsung i 7'er-modellen, og selvom det er et godt og flot fjernsyn, så kan jeg tydeligt se, at det ikke kan følge med, når fx en fodbold passerer hurtigt henover skærmen. Kan dette overhoved undgåes på nogle fjernsyn?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 15:03
Når man vil se sport, er det oftest en god ide at slå alle disse her "billedforbedrende" indstillinger helt fra (hvis ikke din bror allerede har gjort det) og så ellers købe tv med en god nok billedprocessor.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 15:29
KlausDM
Og hvilke tv er det der så har en god billedprocessor når Panasonic plasma ikke længere er tilgængelige.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu