|
Twin Tuner i Smart-TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
maawen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2011 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Marts-2014 kl. 00:06 |
Hej.
Jeg har nu i et stykke tid været på udkig efter et Smart-TV med dobbelt-/twintuner i, så jeg kan optage på harddisk og se TV samtidig - eller optage to ting samtidig. De gange jeg har været i butikkerne, har der ikke været et stort udvalg af det, men jeg fik af vide, at det virkede som om, de fleste producenter ville putte to tunere i deres TV, de kommer ud med her i 2014. Er det noget, nogen ved noget om? Jeg er faldet lidt for Philips, fordi de skulle være de bedste til at vise sport pga. de hurtige bevægelser. Er dette noget folk kan bekræfte, eller findes der andre mærker med lige så høj kvalitet i at vise sport?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Masser af tv med twin tuner.
Panasonic og samsung har også twin tuner i flere modeller. Den med phillips og sport må komme fra en elgiganten sælger 😄 |
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
jeg har twin tuner i mit Samsung 46F8005 tv.
Jeg er ikke helt sikker på at jeg kan optage 2 ting på en gang. Så skal kanalerne ligge på samme digitale ID fra udbyderen og hvor ofte er det lige at det man vil optage gør det? Man kan dog som du nævner optage en ting og se en anden uden problemer. Du kan også bruge din tablet eller smartphone til at se tv på via tvets tuner samtidig med at du ser en anden kanal på selve tvet. |
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
|
Allan Jensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Nordsjælland-DK Status: Offline Point: 238 |
Som jer ser det med 2 DVB-T2 tunere så er der forskel på Samsung og Panasonic. På Samsung er der kun plads til 1 CI+ Interface, hvorved der kun kan optages en kodet udsendelse medens man samtidig kan se en ukodet udsendelse eller vice versa. På Panasonic er der plads til 2 CI+ interface hvorved man kan se en udsendelse og optage en anden udsendelse kodet som ukodet.
Hvor vidt der kan optages 2 udsendelser samtidig er jeg desværre ikke vidende om. |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Sony indbygger twin-tuner i tre 2014 modelserier - dem med 4K.
Samsung fortsætter i en del modeller. Panasonic mangler stadig at bekræfte europæiske modeller, men det må næsten forventes at twin-tuner fortsætter i de dyrere modeller. LG, Philips og Sharp har intet sagt mht. twin-tuner.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Det kan afkræftes. Det er vist en sælgerhistorie du har hørt der. ![]() Jo, hvis du slår alle deres ulidelige "billedforbedrings"-kredsløb fra, er de da fine, men ikke bedre end mange af LCD-modellerne fra de andre mærker. Der er reelt ikke sket mere på responstiden for LCD-skærme gennem en del år nu. De fleste har også scanning backlights, som hjælper med at reducere slør.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
maawen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2011 Status: Offline Point: 3 |
Tusinde tak for alle jeres svar! Den med Philips som værende et sælgertrick, må så være sand, for hansie gættede da helt korrekt, at det var i ElGiganten, jeg hørte dette.
Men hvilke TV er så bedst til at vise sport? Sælgeren fra ElGiganten nævnte fx, at Samsung kun opdatere billedet fra et hjørne af, mens fx Philips opdatere to steder fra (hjørnet og midten). Min bror har købt et Samsung i 7'er-modellen, og selvom det er et godt og flot fjernsyn, så kan jeg tydeligt se, at det ikke kan følge med, når fx en fodbold passerer hurtigt henover skærmen. Kan dette overhoved undgåes på nogle fjernsyn?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
Når man vil se sport, er det oftest en god ide at slå alle disse her "billedforbedrende" indstillinger helt fra (hvis ikke din bror allerede har gjort det) og så ellers købe tv med en god nok billedprocessor.
Klaus |
|
![]() |
|
Allan Jensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Nordsjælland-DK Status: Offline Point: 238 |
KlausDM
Og hvilke tv er det der så har en god billedprocessor når Panasonic plasma ikke længere er tilgængelige. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |