|
Hjælp til valg af receiver |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Marts-2014 kl. 10:53 |
Hej
Jeg står for snart og købe mig et sæt B&W CM10, har allerede en CMC2 Center stående, og skal senere på året have et par bagspeakers. Nu står jeg over for valg af receiver til at drive disse herlige speakers. Watt effekt opgivelser er jo religion fra fabrikant til fabrikant. Hvad ville i anbefale? mit budget er max 10000,- som udgangspunkt, men den skal ikke være en hemsko for at finde det rette. Jeg har kigget lidt på Yamaha RX-A2030 og Denons X4000 Og derudover er åben for forslag. Vil en receiver alene kunne trække dette fornuftigt eller vil en 2 kanals effektforstærker være bedre til frontene. Skal siges jeg aldrig før har prøvet en effektforstærker så hvor de evt yder og anvendes mv. er jeg blank overfor :). Det skal også nævnes at planen er udstyret skal stå i et Unnu møbel, der hænges på væggen...om det bliver et problem må vurderes med tiden. Primære formål er til film, og secondære er til stereo lyd. Redigeret af Bygone - 12-Marts-2014 kl. 10:54 |
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Umiddelbart vil det nok være bedre med effektforstærker til fronterne. Det er jo heller ikke en lille center du har dig, så den stiller også krav.
Du skal i hvert fald op i noget af det ypperste for receivere for at kunne spille de højttalere op. Måske noget pioneer top-serie? |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
Jeg ville vælge Denons X4000 og så en 2 eller 3 kanals effektforstærker til fronterne. Jeg tvivler på at du kan få dine CM10 til at yde optimalt med en nogen mellemklasse surround receiver
|
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
hvorfor 3 kanals? er det inkl. center? |
|
![]() |
|
Sidder lige pt og kigger på en Marantz SR-7008. Den ser da umiddelbart ud til at kunne træk det skidt rimelig fornuftigt. Er der nogen der har godt/skidt og sige om den?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |