recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken ultrabook?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken ultrabook?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Glazzy76 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Marts-2014
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken ultrabook?
    Sendt: 13-Marts-2014 kl. 22:06
Jeg står og skal bruge en ny bærbar og har sporet mig ind på en 13" ultrabook, men er har virkelig svært ved at beslutte mig for hvilken en.

Den skal primært bruges til surfing, film, poker og andre småting.
Den skal være så lille og let som muligt.
Design spiller en væsentlig rolle.
Gerne lang batteri tid.

Kigger mest på de 3 her.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet/barbar-computer/SANP900X3FK01/samsung-ativ-book-9-13-3-ultrabook-sort

http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-zenbook-prime-ux31a-r4048h-id-7602735.aspx

http://www.edbpriser.dk/baerbar/apple-macbook-air-id-7423726.aspx

Kan klart bedst lide designet, størrelse og vægt på samsungen. Den har lige været på tilbud til 5999. Kan jeg ikke få den til den pris, er den uaktuel, men regner med de vil sælge den til det igen.

Mac'en har Haswell, længere batteri tid og ac wifi, men koster også det mere. Har dog både ipad og iphone, men ved ikke om det burde spille ind, da jeg aldrig har haft en Mac før. Synes det er virkeligt fedt den måde ipad og Tlf "snakker" sammen på.

Zenbook'en har en i7, godt nok 3 generations, men er den ikke hurtigere end mac'en? Både denne og samsungen har full hd, ved ikke om det har den store betydning på en 13"? Også denne er noget dyrere.

Ved godt samsungen har den dårligste processor, men med mit forbrug ved jeg ikke om det spiller den store rolle. Har en gammel Vaio og tænker at alt med en SSD må være et stort skridt fremad i forhold til opstarts tid mm.

Er der nogen der har erfaringer med holdbarhed, kvalitet og driftsikkerhed?

Hvad siger i?

På forhånd tak
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 22:45
MacBook virker bare... De holder hvad de lover, deriblandt god lang batteri tid... De andre ultrabooks holder ikke, en bekendt har købt en Samsung ultrabook til 10 k, den holder strøm 5-6 timer... Maks... Min søster har air, den holder kanon godt, mindst en hel skoledag... Gerne mere...

Som du selv er inde på, så er det bare utrolig behagelig at køre flere Mac produkter sammen, det spiller bare max! Prøv det, du vil på intet tidspunkt fortryde!
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 00:07
Jeg vil også sige MacBook Air. Den spiller bare max, og så er der jo hele økosystemet med iPhone/iPad som jo bare fungerer optimalt. Har selv en mid-2010 MBP som stadig fungerer som en ny maskine og min søsters Air som er ca. samme alder, kører også som den skal!
           
Til top
smuld Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smuld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 06:51
Altid godt at hører fra apple fans fra morgen stunden af. Men hvis du køber en mac, så kan du stadig installerer windows på, hvis du hellere vil bruge det. Men held og lykke med søgen efter en bærbar.
Qnap-659
tvix6600
Samsung ps51d8005
Onkyo 616
Kef 3005se
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 07:30
Jeg er på ingen måde Notebook-nørd/sagkyndig (- & og har ingen preferancer for eller imod apple/macbook), men jeg har været overordentligt tilfreds med den Samsung serie 9 (900X3C) som jeg købte for lidt over et år siden.

Den som var vigtigt for mit valg af Notebook var to ting;
skærmen skulle være "god", hvilket for mig også betyder at der intet genskin/reflektioner må være når jeg arbejder med den. Og skærmen ER fantastisk god, praktisk talt lige så god som Macbook - men hvor der er masser af reflektioner/genskin på mac'ens skærm.

Dernæst skulle Notebook'en have SSD-drev.....hvilket Samsung'en har. Opstart og programmerne kører SÅ meget hurtigere med SSD!

Derudover har Samsung'en en fin/lang batteritid - stadig efter et års kontinuerlig og daglig brug - og har i øvrigt kørt fuldstændig problemfrit.

...at den så samtidig vejer "ingenting", er kun et ekstra plus.....

MVH
Jesper

Redigeret af JesA - 14-Marts-2014 kl. 07:31
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 08:27
Jeg har for nylig købt den nye Macbook Air. Batteritiden er ret utrolig.

Ved blandet brug, herunder tekst, surfing og Photoshop holder den vel omkring 12-13 timer. Det er meget svært at få den til at gå flad på en enkelt dag, uanset hvad man foretager sig på den. Den er også altid tændt - ligesom din iPad/iPhone. Bare åben den og log ind. Ingen ventetid.

Synkroniseringen med iPhone og iPad er en klar force, men jeg vil også pointere, at den integrerede Airplay-mulighed, som kan sende billedet over på tv-skærmen via Apple TV, er ret nyttig. Jeg bruger AirParrot på min iMac (da den er af ældre dato), men det ikke lige så overbevisende som den integrerede Airplay-funktionalitet.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 13:32
hvis man er til apple, så gå endelig den vej - alternativt 13" retina mbp (ved godt den er i et helt andet prisleje) - Ellers kunne lenovo yoga og HP spectre også være et par ganske udmærkede bud. 
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 14:17
Jeg købte den pågældende Samsung Ativ Book 9, da den var på tilbud for et par uger siden. Den første havde en defekt trackpad, så jeg fik den byttet til en ny, som fungerer upåklageligt.

Regn ikke med mere end 5-6 timers batteritid, de 8 de opgiver er meget optimistiske. Skærmen gør det rigtig godt, og er klart bedre end den på lite modellerne. Helhedsfølelsen er super lækker og de 1,1 kilo gør at den er let at tage med.

Jeg er temmelig træt af Windows 8.1 grænsefladen, men indtil videre kærer maskinen i hvert fald rigtig hurtigt, nok til dels grundet SSD disken. Tastaturet kører super let og helt generelt er det et lækkert stykke harware.

Jeg vil mene at en Mac Air samlet set er en federe maskine, særligt grundet batteritiden, men jeg gider ikke rode med at installere Windows på en Mac maskine.
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
Glazzy76 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Marts-2014
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 21:43
Tusind tak for jeres gode input. Kan se at de fleste siger Mac og tror også det er det, det ender med. Er stadig stor fan af samsungens design, men ideen med samme "øko system" tiltaler mig også.

Vil tage en tur i elmutanten og se dem begge "live", vil gerne se om der er nogen nævneværdig forskel på skærmene, hvad siger i, vil man kunne mærke tydelig forskel på dem pga opløsningen?

På forhånd tak og god weekend til alle.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 08:26
macbook air's har ikke den bedste skærmopløsning. Hvis du vil have den gode opløsning, så skal du "op" i den store 13" for at få 1440x900 - Lidt træls egentlig. Til gengæld er skærmkvaliteten på en macbook air markant bedre end langt de fleste andre, så skal du op og have samme kvalitet, så er det nærmere yoga 2pro, ativ9 i den store udgave fra samsung eller lignende. Kvaliteten bliver ikke nødvendigvis bedre af at de bare klemmer flere pixels ind i samme areal. Og der kan man altså virkelig se forskellen på apple og de andres udstyr. - MEN prøv nu også lige at kigge på macbook pro 13" retina udgaven. Det er altså en rigtig fed lille bærbar.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 05:43
Du ku' evt. også kigge på mm-vision.dk's bærbare. Alle samlet af lutter kvalitets komponenter. 
Muligvis er der én, der kan opfylde dine ønsker.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu