|
Gode råd til køb af bærbar |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Boeniz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Marts-2014 kl. 17:55 |
Hej folkens.
Jeg skal investere i min første bærbare nogensinde, men er helt på herrens mark mht. hvad jeg skal købe. Budgettet er ca 10.000 kr. Ud over alm. surf og tekstbehandling skal den først og fremmest bruges til billedbehandling i Photoshop samt ripping og redigering af film. Jeg forestiller mig en 15,6" skærm. Jeg har en svaghed for Asus modeller, men der er jo et hav af betegnelser og modelnumre, så jeg er totalt forvirret. Kan nogen hjælpe mig lidt på vej? |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvor "seriøs" er du med videoredigering og hvilke applikationer skal du anvende? (er det decideret redigering af videoeffekter eller bare "encoding" af video?)
|
|
![]() |
|
Boeniz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
Ikke særlig seriøs med videoredigering - kun fritidssyssel, omend i Adobe Aftereffects. Men sandsynligvis en del encoding - fra Blueray til iPad
![]() |
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Du ku' evt. tage et kig på dem, som mm-vision.dk selv samler og tester.
De har ordentligt og nyt "isenkram" indenbords og kan klare krævende opgaver.
Bl.a. sidste gen. Intel CPU'er (Haswell) kvalitets SSD og solide Kingston ram. Desuden er service og support i top.
Take a look og evt. gi' dem et call, hvis du har specielle ønsker til din kommende bærbare pc. De er altid behjælpelige.
|
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Godt - CPU er vigtig i den sammenhæng som du gerne vil arbejde. Grafik er faktisk knap så vigtig. Selvom After Effects trækker ret hurtigt tænder ud af systemet hvis du skal arbejde FullHD og realtime. Jeg så for nylig en annonce for en Dell Alienware 14" med en FHD skærmopløsning. Det kunne være et ret godt bud hvis det var. Kan desværre ikke huske prisen, men med 10K at gøre med skulle der nok kunne stykkes en ganske kapabel maskine sammen.
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Jeg ville vælge enten Lenovos T-serie eller MM-vision.
|
|
![]() |
|
Nico89 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 118 |
Enig med Lenovo hvis byggekvalitet og lækkert tastatur er vigtigt.. Desuden er der 3 år on-site garanti hvor de kommer hjem til dig og fixer den. |
|
![]() |
|
Tak for Jeres input.
Det kan godt være, jeg er for fastlåst i min begejstring for Asus, og indrømmet - design spiller ind hér, men det er altså (desværre) også en parameter, der skal indregnes. Jeg syntes jo, at de her helt tynde modeller, som jeg kan forstå, kaldes Ultrabooks, er ret lækre. Jeg var i en Fona tidligere i dag, hvor jeg kiggede lidt på skærmstørrelser, og jeg syntes 15,6" er passende for mig (jeg kan jo altid koble en større skærm til, når der for alvor skal Photoshoppes). Inden jeg blandede Jer ind i mine overvejelser, havde jeg kigget lidt på den hér: http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-zenbook-touch-u500vz-cm083h-id-7120491.aspx Jeg kan ikke lige gennemskue, om det er den dér Haswell cpu, men den er jeg stadig lidt lun på. MM Vision tiltaler mig, men jeg er lidt utryg i selv at skulle sammensætte noget, jeg i bund og grund ikke har forstand på. Og hvordan er designet på deres modeller? Jeg ved godt, jeg sikkert er nødt til at indgå nogle kompromisser, men sådan er livet jo :-) |
|
![]() |
|
Nico89 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 118 |
Her er en fin side til at sammenligne CPU'er:
Det giver i hvert fald en nogenlunde idé om performance. Så kan man jo altid dykke videre ned i det og finde ud af hvilken benchmark der er mest sigende for det du skal bruge den til, men mindre kan nok også gøre det hvis du bare skal sammenligne to du ikke kender. Haswell CPU'er starter med 4 så de hedder 4XXX. Den du linker til er en Ivy bridge.
Redigeret af Nico89 - 06-Marts-2014 kl. 18:39 |
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Der er ingen tvivl om, at Asus Zenbook generelt er en lækker bærbar. Min kone har en Zenbook i den dyre ende, og det er en lille lækker sag. Men...! Kvalitetsmæssigt synes jeg personligt ikke, at den slår min Lenovo W520. Det er så også en maskine til ca. 18.000 kr., men man får altså virkelig en lækker maskine med Levono T/W. Tastaturet er eminent og byggekvaliteten helt i top.
Designmæssigt er de måske ikke med på beatet, men den er til gengæld dejlig at arbejde med, da det ikke er kold metal.
|
|
![]() |
|
ultrabooks er ikke beregnet til at lave videoredigering på. - Det er en W-serie Lenovo til gengæld. Der er selvfølgelig også monster forskel i størrelse/tykkelse og ikke mindst også pris hvis man vil have noget der performer.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |