|
Bud på god Surround receiver |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
flbs ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Marts-2014 kl. 14:24 |
Selvom emnet har været oppe tit, vil jeg gerne have nogle gode råd vedr. ny Surround receiver. Jeg har pt. en Pioneer VSX-919, som jeg har været meget glad for, men vil nu gerne lidt højere op i lydkvalitet til såvel film som musik. (Blue Ray og TV er også Pio.)
HAr pt. følgende blandet landhandel af højtalere: B&o blyant sidehøjtalere, Jamo center ( skal skiftes ), JBL sub og Dali bag højtalere. Har set på følgende: Pioneer LX 57, Denon X4000, Yamaha 2030 og Marantz 7008 og har læst en masse test, uden dog at komme til en konklusion. Er der forslag til hvad man skal vælge og hvorfor. Bør man vente til de nye 2014 modeller med HDMI 2 mv? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Und dig selv en opgradering til Pio SC-LX 8x serien. Efter jeg har fået min LX83, er der sket en masse med CD lytning og indkøb af nye, hvilket jeg ikke havde gjort siden Bluray holdt sit indtog i 2008.
Noget af den fantastiske lydkvalitet kan sikkert tilskrives min Sony X505ES CD afspiller. Men på filmsiden er der nu også sket et helt forrygende løft af lyden. |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
Jeg har lige fået mig en Yamaha 3030, og fra valgte en Pio sc-lx87 fordi forhandleren bekræftede over for mig at det man kan læse på nettet om at de går i stykker er sandt. Han havde ombyttet flere af dem. Lyd mæssigt var den på en 3. plads med Anthem MXR710 2. pladsen.
Jeg kan
Jeg ville fra vælge alle med Audyssey, for jeg har endnu ikke hørt en fra de mange mærker med Audyssey hvor jeg ikke bedre kunne lige lyden uden Audyssey slået til - hvertfald til musik. Film er så som så og kan variere lidt fra model til model, men jeg har aldrig på de mange forskellige setup jeg har hørt tænkt - det her er bare "rigtigt", det har jeg flere gange oplevet ved nedenstående mærker (i mange pris klasser). Ved Yamaha, Pioneer og Anthem er oplevelsen ikke så meget at lyden bliver en anden, men mere at der bliver fjernet et filter fra lyden, alt klinger bare bedre sammen - båden til musik og film. Yamaha RX-A2030 har 2 HDMI out. |
|
.....
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
En Marantz sr 7007 på Amazon.de til 6500 kr ny ville være et godt bud.Vildt meget reciever for den pris
![]() http://www.soundandvision.com/content/marantz-sr7007-av-receiver
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Blix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-August-2013 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 24 |
Måske forkert at spørge her. Men hvad er reglerne hvis fx køber den marantz iver Amazon.de?
Er man stadig sikret med bytte garanti, reklamations, 2 års garanti på selve produktet osv? Pga overvejer kraftigt at sælge min 6007 for at få modellen større 7007. Beklager hvis det er forkert at spørge i denne tråd. Sletter gerne beskeden igen, hvis det ikke er tillast |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
Amazon har en ret god service hvis du køber hos dem direkte og hjælper også når du køber via de sælgere der bruger Amazon.
Hvis du fx køber hos nr 2 her http://www.amazon.de/gp/offer-listing/B008OV09GW/ref=dp_olp_new?ie=UTF8&condition=new&qid=1395215641&sr=8-1 Så handler du med http://www.elektrowelt24.eu/shop/ og deres garant vilkår er standard 24 mdr Eu foreskrevet garanti som du finder her http://www.elektrowelt24.eu/shop/shop_content.php?coID=17 Ville ikke være bange for at købe på Amazon :)
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Blix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-August-2013 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 24 |
Super takker.
|
|
![]() |
|
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Hvis du kan give lidt mere, ville jeg klart anbefale dig at lytte til noget Anthem. De laver imo den bedste receiver i 10K-klassen.
|
|
![]() |
|
flbs ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
Jeg kan se at Pioneer og Yamaha har et strømforbrug på 3- 400 W, mens Marantz er på 710W. Betyder det at ECO mode virker på de to første, eller at de er "svagere" ?
|
|
![]() |
|
Enerneslo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 227 |
Hvad med Onkyo? Har ikke selv erfaringer med dem, men synes altid det er det mange anbefaler når der bliver snakket om receivere.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19840 |
Onkyo har en længere historie med kort levetid på HDMI boards.
Nogle siger at det er slut nu, men det blev der også sagt med tidligere modeller. Personligt ville jeg vælge noget andet....... Klaus |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
Det siger mest om normal forbrug, hvertfald er det der omkring min bruger under normal drift.
|
|
.....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |