recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nas kabinet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nas kabinet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nas kabinet
    Sendt: 20-Marts-2014 kl. 18:09
Da jeg går med planer om at prøve at bygge min egen nas server leder jeg efter en kabinet som ikke koster en vis del ud af bukserne, kravene er simpel, skal have 1 stk intern 2.5" til ssd og 4-5 stk externn hhotswap 3.5", motherboardet der skal bruges er mini itx

nogen godt forslag ?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 21:21
Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med eksterne stik - En Hotswap disk er stadig "intern" - Ekstern betyder USB/TB/FW etc.
Men der er ikke mange med indbygget hotswap. Der er engelske Tranquill , men ellers er det typisk et eller andet standard kabinet med harddisk skuffer a la http://www.raidsonic.de/de/products/backplanes.php?we_objectID=7958
(disse kaldes også backplanes)
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 21:48
Det jeg er på udkig efter er noget i denne stil'
http://www.xcase.co.uk/pc-cases/home-server-pc-cases/x-case-itx-nas-04-4-hotswap-caddy-chassis-usb-3-ideal-nas-or-home-server-cctv-storage.html

tænkte bare på om der var nogen der havde andre forslag

og nej det skal ikke være backplanes
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 14:51
Og det bestemmer du bare helt selv. Som jeg har sagt. Der er kun ganske ganske få af den type kabinetter derude. Fordelen ved at bruge backplanes er jo så at man kan udvide med flere hvis kabinettet er stort nok. Og det er årsagen til at folk vælger den løsning såfremt man vil have hotswap. Ellers dropper de fleste vist bare hotswap. Til hjemmebrug er jeg temmelig sikker på man nok godt kan klare et par minutters nedetid hvis der skulle skiftes en enkelt disk.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2008
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 13:46
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu