recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blæser stik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blæser stik

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blæser stik
    Sendt: 19-Marts-2014 kl. 20:44
Jeg skal se om jeg udtrykker mig rigtig første gang hehe

Jeg har købt et nyt kabinet , og den har lidt flere blæsere end jeg har stik til herhjemme.

Men på fronten sidder der 2 blæsere hvor man kan regulere farten på dem, men der kommer 1 strømstik ud derfra, samt 3 stik til fan, altså blæser. De 3 stik er han stik og det stik som sidder på mit bundkort er jo også han stik, findes der en splitter som går fra 4 pin hun stik ud til 3x4pin hun stik??
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 19:41
ingen bud?
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 21:24
Du må lige udtrykke dig lidt klarere... Går de to blæsere i fronten sammen i samme stik? Er det molex stik?
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 21:45
Der skulle gerne være:

3 x  Hun stik fra front (sorte ledninger)
3 x blæsere hvor ledningerne stadig er bundet sammen
1 x Molex fra front (4 pin han stik)

De 3 & 3 skal blot føres sammen og molex skal tilsluttes strømforsyningen.

Det burde ikke være nødvendigt at tilslutte blæserne på bundkortet da kabinettet har sin egen fan controller indbygget til 5v/7v/12v i fronten.

Har lige sat min egen hardware i et Fractal Design Define R4 Black pearl kabinet.

Spol frem til 27:30 min. http://www.youtube.com/watch?v=qMRvz_IYSgM

PS. Hvis der stadig er blæser støj fra GFX, så kan jeg VARMT anbefale triple blæseren fra Arctic Cooling (hvis du har et kort hvor den passer på) http://www.arctic.ac/eu_en/products/cooling/vga.html
Den køler sindsygt effektivt og siger næsten intet i forhold til stock køleren, takket være de næsten lydløse PWM fans. Den er helt fantastisk. Også deres CPU kølere.

Redigeret af Guyver - 20-Marts-2014 kl. 21:54
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 18:39
guyver, tusind tak for rigtig god info, tror jeg har fattet pointen nu. Tog vist lidt tid hehe. og tusind tak for de nyttige links, stor hjælp. Tak igen

Redigeret af Treated - 21-Marts-2014 kl. 18:42
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 14:36
og btw guyver så har jeg kun en xeon cpu med indbygget gpu :) men en dejlig stille blæser til den var da os at foretrække :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu