|
Nas kabinet |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Marts-2014 kl. 18:09 |
Da jeg går med planer om at prøve at bygge min egen nas server leder jeg efter en kabinet som ikke koster en vis del ud af bukserne, kravene er simpel, skal have 1 stk intern 2.5" til ssd og 4-5 stk externn hhotswap 3.5", motherboardet der skal bruges er mini itx
nogen godt forslag ? |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med eksterne stik - En Hotswap disk er stadig "intern" - Ekstern betyder USB/TB/FW etc.
Men der er ikke mange med indbygget hotswap. Der er engelske Tranquill , men ellers er det typisk et eller andet standard kabinet med harddisk skuffer a la http://www.raidsonic.de/de/products/backplanes.php?we_objectID=7958 (disse kaldes også backplanes) |
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Det jeg er på udkig efter er noget i denne stil'
http://www.xcase.co.uk/pc-cases/home-server-pc-cases/x-case-itx-nas-04-4-hotswap-caddy-chassis-usb-3-ideal-nas-or-home-server-cctv-storage.html tænkte bare på om der var nogen der havde andre forslag og nej det skal ikke være backplanes |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Og det bestemmer du bare helt selv. Som jeg har sagt. Der er kun ganske ganske få af den type kabinetter derude. Fordelen ved at bruge backplanes er jo så at man kan udvide med flere hvis kabinettet er stort nok. Og det er årsagen til at folk vælger den løsning såfremt man vil have hotswap. Ellers dropper de fleste vist bare hotswap. Til hjemmebrug er jeg temmelig sikker på man nok godt kan klare et par minutters nedetid hvis der skulle skiftes en enkelt disk.
|
|
![]() |
|
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |