|
Google Chromecast |
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Forfatter | |
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Marts-2014 kl. 20:04 |
Hej.
Har lige bestilt sådan en hos Elgiganten. Har lige et spørgsmål til den. Er det bare at sætte den i tv'et og så er der net på tv'et, eller kræver det et kabel fra routeren og til tv'et? |
|
![]() |
|
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal installere en app. Så finder den din Chromecast og ordner opsætningen
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Den forbinder gennem dit WIFI. Første gang, skal den dog lige forbindes gennem din telefon gennem Chromecast appen. Eller er det lidt svært at indtaste adgangskoden til dit netværk :)
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
Fedt.
Så glæder jeg mig til at se hvad den kan. Jeg har egenlig købt den for at jeg kan se youtube fra min tablet og se det på tv'et. Men den kan garanteret meget andet :-) |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Youtube han den i hvert fald sagtens klare :)
|
|
![]() |
|
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Et par hurtige spørgsmål.
Kan den styres med en almindelig fjernbetjening eller er det kun via smartphone/tablet? Kan lokalt indhold fra computer/NAS sendes direkte til Chromecast eller skal det køre over smartphone/tablet?
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Jeg kan læse at den er CEC kompatibel. Stor mangel på Appletv.
![]() |
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Synes der er en del mangler på appletv, men sådan er det jo
|
|
![]() |
|
Du kan godt fjernstyre den med CEC, men du kan ikke rigtig bruge den uden telefon eller PC alligevel. Du kan ikke starte fx Netflix appen op og vælge film gennem CEC. Det skal du gøre gennem telefon, tablet eller PC. Det eneste du kan bruge CEC til, er play/pause, stop ff/rw og vol+-
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Er også "kommet til" at bestille sådan et stykke legetøj - uden det store overblik - kan den kobles med NAS (Syno) og/eller Boxee og tilbyde nogle smarte løsninger på den front?
|
|
![]() |
|
Ikke uden omveje. NAS kan du godt afspille indhold fra, dog ikke uden noget PLEX eller anden transcoding.
Boxee kan den ikke arbejde sammen med. Kan heller ikke se, hvad den skulle det for. Den indeholder jo ikke noget?
|
|
![]() |
|
emjay6 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
Den nye Synology DSM 5.0 beta skulle indholde Chromecast-funktionalitet. Bliver spændende at prøve...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |