|
skal have en NAS |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
vestjylland ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-September-2011 Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Marts-2014 kl. 15:53 |
Skal have købt en NAS, men hvilken er bedst/nemmest at bruge og sætte op ?
har kig på disse 2 : http://www.computersalg.dk/produkt/1077503/seagate-central-stcg2000200-nasserver http://www.computersalg.dk/produkt/1058378/wd-my-cloud-wdbctl0020hwt-nasserver- skal bruges hjemme, men gerne til flere forskelliger tv, og muligheden for at bruge den væk fra hjemmet er jo dejlig, men ikke et must erfaring modtages, evt andre i samme prisklasse |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil råde dig til at give lidt mere og så få en synology. Den mindste model 213j er nok.
Så bliver det nemt op pålideligt. Jeg startede også som dig med at købe en billig skrammel kasse og det kommer man kun til at fortryde
|
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
Hvad skal du oplagre på den? Er det bare familiens billeder, eller er det hele filmsamlingen?
|
|
![]() |
|
vestjylland ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-September-2011 Status: Offline Point: 15 |
den synology vil jeg prøve at kigge på
det er film og evt. musik |
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
Hvis du har tænkt dig at have mange film, så bliver 2 harddiske meget hurtigt fyldt op. Jeg ville gå efter en brugt 4-bays som udgangspunkt.
|
|
![]() |
|
gode forslag, og grundlag for at søge lidt rundt. men hvis vi holder os til mit oprindelige spørgsmål, hvilken at de 2 er der nogen som har erfaring med ?
|
|
![]() |
|
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
Hvis man tager udgangspunkt i de 2 du foreslår tror jeg de er ca. lige gode. Hvordan softwaren er på de 2 ved jeg ikke, men ses der på funktioner vil jeg mene de var meget ens.
Ulemperne ved dem er helt sikkert at der kun er 2 tb på dem, så når det er til film vil de hurtigt blive fyldt op. Derudover kan man via raid over flere harddiske sikre sig mod harddisk fejl, som jo kan ske. Prøv at kig på synology (som der tidligere er foreslået) eller qnap, kig så efter dem med 2-bays eller at foretrække 4 for ikke at løbe tør for plads inden for en uge. |
|
![]() |
|
jeg er desværre tvunget til at kigge på mit buget, derfor netop de 2 jeg statede med, de kan dog fås med 2-3-4 tb, men muligheden for cloud, kræver det fast ip ?
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
ja - det kræver helst en fast IP.
|
|
![]() |
|
hmm nu skrive du "helst" er der andre muligheder ?
|
|
![]() |
|
Smeller ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2008 Status: Offline Point: 13 |
Du skal bare bruge en DNS server ..
Jeg bruger denne som er gratis (du skal klikke på et aktiverings link 1 gang om måneden)
|
|
![]() |
|
ok nu er der noget at rode med, så er det jo bare at lomme igang
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |