recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - skal have en NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skal have en NAS

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
vestjylland Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-September-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vestjylland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: skal have en NAS
    Sendt: 19-Marts-2014 kl. 15:53
Skal have købt en NAS, men hvilken er bedst/nemmest at bruge og sætte op ?

har kig på disse 2 :

http://www.computersalg.dk/produkt/1077503/seagate-central-stcg2000200-nasserver

http://www.computersalg.dk/produkt/1058378/wd-my-cloud-wdbctl0020hwt-nasserver-

skal bruges hjemme, men gerne til flere forskelliger tv, og muligheden for at bruge den væk fra hjemmet er jo dejlig, men ikke et must

erfaring modtages, evt andre i samme prisklasse
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 16:21
Jeg vil råde dig til at give lidt mere og så få en synology. Den mindste model 213j er nok.

Så bliver det nemt op pålideligt. Jeg startede også som dig med at købe en billig skrammel kasse og det kommer man kun til at fortryde
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 16:54
Hvad skal du oplagre på den? Er det bare familiens billeder, eller er det hele filmsamlingen?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vestjylland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 17:04
den synology vil jeg prøve at kigge på

det er film og evt. musik
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 17:17
Hvis du har tænkt dig at have mange film, så bliver 2 harddiske meget hurtigt fyldt op. Jeg ville gå efter en brugt 4-bays som udgangspunkt.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vestjylland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 17:43
gode forslag, og grundlag for at søge lidt rundt. men hvis vi holder os til mit oprindelige spørgsmål, hvilken at de 2 er der nogen som har erfaring med ?
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 10:17
Hvis man tager udgangspunkt i de 2 du foreslår tror jeg de er ca. lige gode. Hvordan softwaren er på de 2 ved jeg ikke, men ses der på funktioner vil jeg mene de var meget ens.

Ulemperne ved dem er helt sikkert at der kun er 2 tb på dem, så når det er til film vil de hurtigt blive fyldt op. Derudover kan man via raid over flere harddiske sikre sig mod harddisk fejl, som jo kan ske.

Prøv at kig på synology (som der tidligere er foreslået) eller qnap, kig så efter dem med 2-bays eller at foretrække 4 for ikke at løbe tør for plads inden for en uge.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vestjylland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 10:03
jeg er desværre tvunget til at kigge på mit buget, derfor netop de 2 jeg statede med, de kan dog fås med 2-3-4 tb, men muligheden for cloud, kræver det fast ip ?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 11:22
ja - det kræver helst en fast IP.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vestjylland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 11:24
hmm nu skrive du "helst" er der andre muligheder ?
Til top
Smeller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Oktober-2008
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smeller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 11:45
Du skal bare bruge en DNS server ..

Jeg bruger denne som er gratis (du skal klikke på et aktiverings link 1 gang om måneden)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vestjylland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 11:49
ok nu er der noget at rode med, så er det jo bare at lomme igang
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu