|
50" 100hz fra elgiganten |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1588 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Marts-2014 kl. 17:01 |
|
Har et 42" panansonic g20 tv hvor belægningen på skærmen er ved at skalle af, det virker da men er ikke den kønneste skærm, både pga afskalningen men også pga det lidt bastante design.
Lige på hver sin side af skærmen er en dali zensor 1 som spiller godt, men som kun lige akkurat kan være der (mit tv møbel er 136 cm bredt), så skal jeg have en ny skærm på 50" skal jeg enten have et nyt tv møbel eller højtaler stander til under 1000kr, som jeg godt kan få til den pris. Kan selvfølgelig også nøjes med et 42" men så synes jeg ikke det er så stor en opgradering. Jeg vil gerne have et ægte 100hz fladskærm, full hd, 50" gerne forsikring og med mulighed for at betale til janauar 2015 i elgiganten(hvis de stadig har den mulighed). Jeg vil så ligge 500kr til side hver månede indtil januar, betale det beløb med det samme og så resten a 500kr i de resterende max 10 måneder (som deres rente frie lån min er på, som også er det lånet er når man køber nu men først begynder at betal af i 2015). Hvis skærmen koster 7000kr, så skal jeg betale 10x700kr + 500kr i oprettelse, betaler jeg f.eks 4000kr til januar skal jeg så stadig betal 700kr om måneden men kan nøjes med 5 måneder (700kr i 5 måneder er også ok i stedet for 500kr når det kun er i 5 måneder) Har en bluray afspiller,2 kanals forstærker (køre digitalt med optisk kabel) en stofa start forfra boks som kun bruges til start forfra, en vhs maskine og har lige fået en chromecast som fungere fint, alt det skal tvet understøtte samt mulighed for at tilslutte internet til tvet via et kabel. I min bank koster det ca 8500 kr for at låne 6000kr, så et rente frit lån hvor man først starter med at betale til januar 2015 er en del billigere, det eneste ud over det produktet koster er 500kr som man skal betale i oprettelse. Hvad vil i anbefale mig? Synes jeg skal op i mindst 7000kr for at få et ægte 100hz 50" full hd skærm
Redigeret af gasolin - 24-Marts-2014 kl. 17:02 |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kan du ikke fjerne rasten af belægningen. Prøv med noget rengøringsmiddel.
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Eller brug en glasskraber |
||
![]() |
||
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
|
nok tage den ret fri og og sæt penge til side og betale den inden du skal afdrage på lånet. eller spar op ind til du har råd til et nyt tv.
|
||
![]() |
||
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1588 |
|
Spørgsmålet er hvad jeg skal vælge og om der måske kommer nye modeller inden ret længe?
Synes heller ikke det nemt at få renset skærmen,fjernet den form for film hinde der er http://peecee.dk/upload/view/434680
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Nye modeller er på vej, nogle fabrikater er kommet, og andre vil snart følge. Det er IKKE meningen at Coatingen skal/kan fjernes, det er en Antireflex der er på skærmen, fjernes den er panelet ødelagt.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
|
Mine råd:
1. Spar op inden du køber nyt tv. 2. Læs brugsanvisningen til dit næste tv, så du undgår at ødelægge det (hvilket du har gjort med dit nuværende). 3. Et tyndt tv er ikke et godt tv (nyeste hotte samsung er rundt og 10 cm tykt). 4. Spar op inden du køber nyt tv (igen!) Klaus |
||
![]() |
||
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1046 |
|
Blot til info. Du kan godt vente med at betale til 2015, men der er ikke rentefri lån i Elgiganten længere. Den årlige omkostning på deres vent-med-at betale-til-2015-lån er på 21,6 %, så overvej lige om du vil betale en tusse ekstra for hver 5.000 kr. dit nye TV koster om året. Tjek evt. eksemplet på bagsiden af ugens avis. Et lån på 10.000 kr. betalt tilbage over 48 mdr. fra 1. jan 2015 kommer til at koste 20.264 kr. inkl. renter og div. gebyrer.
Redigeret af longjohn2 - 24-Marts-2014 kl. 18:58 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Ja, det er ganske forskrækkende at det er over dobbelt så meget. Her i huset er alt hvad der er indkøbt i de seneste 15 år købt kontant, netop for at spare alle de renter og gebyrer. Ligeledes, så er der det dejlige ved det, man skylder ikke nogen noget. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Har spurgt dem for ca 1 uge siden, jeg skal ikke bruge 48 måneder til at betale af på. Kan desuden også bruge deres rentefri lån hvis de har det. Det når man betaler over lang tid at man betaler det dobbelte af hvad varen koster bare se hos leasy http://www.leasy.dk/tv-og-lyd/fladskaerms-tv/33-42-tv/philips-40pfl3078t.aspx over 12 måneder for en skærm der koster 3299kr betaler man 4094kr og betaler man over 59 måneder er det 7581kr ialt Redigeret af gasolin - 24-Marts-2014 kl. 20:20 |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
|
Har du forsikring på dit G20? Det må da ikke se sådan ud nu. Hvis skærmen er rengjort som der står i manualen, må det da ikke skalle. Jeg har selv et V10 som et år ældre, og har forsikring endnu.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Ja det har jeg og den kan jeg putte derop hvor solen ikke skinner. Jeg har brugt alm fladskærm rens og det var tilfældigt jeg opdagede pletten for mere end 2 år siden (mindes jeg også skrev om det herinde)
Redigeret af gasolin - 24-Marts-2014 kl. 20:46 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |