recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - snyder yousee?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

snyder yousee?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: snyder yousee?
    Sendt: 25-Marts-2014 kl. 20:07
jeg har lige foretager 2 målinger på mit netværk.

en måling foretager på yousee's egen hjemmeside, og en foretaget på erhvervstyrelsen's hjemme side.

testene var meget forskellige, og det virker meget underlidt at yousee's resultat af testen er næsten  10 mbps hurtigere i download og 8 hurtigere i upload end på erhvervstyrelsens test

her er lige 2 billeder der viser hvad jeg mener.

først yousee

og så erhvervstyrelsen

det skal lige siges jeg har lavet testen flere gange, det er ikke et en gangs forsøg. alle gange er det lavet i forskellig rækkefølge, altså først yousee og så erhverstyrelsen, og omvendt.
.

resultatet var mere eller mindre det samme, måske med 1 mbps udsving.

hvad kan man tolke ud fra disse tal? snyder yousee og pynter på deres tal eller hvad?

oveni købet betaler jeg faktisk for at have 60/12 mbps, men som i kan se har jeg langt mindre.

jeg er frustreret!!!
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 20:42
Har ikke YS bredbånd, men måtte lige teste,,,

Download...
YS=24.23   Erv styr=24.06
Upload
ys=25.84   Erv styr=28.67

PÅ en 20/20 linje.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Point: 1194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 20:44
Jeg har målt den flere gange flere forskellige steder og den måles alle steder til 68/13 mbit og betaler for 60/12, så har intet at brokke mig over.
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 21:31
Lige meget hvad skal du jo ikke være tilfreds med den vare du betaler for.

Når det er sagt har jeg selv lige prøvet, og det ligner ikke at yousee's måler altid viser forkert.

Yousee: 19,76 down/3,00 up
Erhverstyrelsen: 19,73 down/3,08 up
Stofa: 20,21 down/3,14 up
Speedtest: 19,68 down/3,07 up

Jeg har selv internet fra Stofa og jeg betaler for 20/3, så det rammer meget fint.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

jeg har lige foretager 2 målinger på mit netværk.

en måling foretager på yousee's egen hjemmeside, og en foretaget på erhvervstyrelsen's hjemme side.

testene var meget forskellige, og det virker meget underlidt at yousee's resultat af testen er næsten <span style="line-height: 1.4;"> 10 mbps hurtigere i download og 8 hurtigere i upload end på erhvervstyrelsens test</span>

her er lige 2 billeder der viser hvad jeg mener.

først yousee

og så erhvervstyrelsen

det skal lige siges jeg har lavet testen flere gange, det er ikke et en gangs forsøg. alle gange er det lavet i forskellig rækkefølge, altså først yousee og så erhverstyrelsen, og omvendt.
.

resultatet var mere eller mindre det samme, måske med 1<span style="line-height: 1.4;"> mbps udsving.</span>
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">hvad kan man tolke ud fra disse tal? snyder yousee og pynter på deres tal eller hvad?</span>
</span>
<span style="line-height: 1.4;">oveni købet betaler jeg faktisk for at have 60/12 mbps, men som i kan se har jeg langt mindre.</span>
</span>
<span style="line-height: 1.4;">jeg er frustreret!!!</span>

Hvis vi lige se bort fra at du bede have 60/12, så er din første test en test af forbindelsen mellem YouSee og dig, mens den anden så også tester videre ud på internettet, og der er mange faktorer der spiller ind.

Men Erhvervsstyrelsens test er ikke mange potter gul væske værd - den giver ofte forkerte resultater.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 21:53
Jeg har waoo 30/30 og har lige målt på:
Fullrate:
Download Speed: 41.72 Mbps
Upload Speed: 46.43 Mbps
Latency: 6 ms

Waoo:
Download Speed: 37.53 Mbps
Upload Speed: 47.87 Mbps
Latency: 5 ms
//Guldhammer
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 08:37
Jeg har også altid fået højere hastighed end den jeg har betalt for, selv på 100/20.

Husk at måle hastigheden med kabel direkte i Yousee routeren, altså med den korteste signalvej. Yousee lover ingenting så snart du kører trådløst eller anvender dit eget udstyr (router, switch etc.)
Mvh. HamDenFede
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 11:22
hmmm kan ikke blive klog på erhversstyrelsens test..

har lige testet min 90/90 (wAOO)

Speedtest.net = 94/95
Altibox (anden udbyder = 94/94
Erhvervstyrelsen = 95 / 55 (som om den render tør for upload)

testede lige firma nettet på samme udbydere

speedtest.net = 212mbit / 350mbit
Erhvervsstyrelsen = 165mbit / 84mbit

Så kan godt være erhversstyrelsen side ikke er super til meget båndbredde, men det kan jeg ikke sige.

ved ihvertfald at min linie performer 94/94mbit effektivt vist over en lang periode.

Redigeret af Rasmusdc - 26-Marts-2014 kl. 11:23
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 11:32
det er bare sjovt at der kan være så stor forskel på alle de forskellige målere man kan finde på nettet.

findes der ikke en dims man kan sætte mellem mellem router og en kablet pc så man faktisk kan finde det reelle tal og se om det man betaler for er løgn og latin?

der er vel ingen der ønsker at betale for noget man ikke får, 

jeg oplever også utrolig mange udfald på mit trædløse netværk, har prøvet alle de mulige kanaler der er at vælge på yousee's hjemme side under opsætningen, men ingen af dem har hjulpet, det er både ipad, telefoner og pc'er der er ustabile på det trådløse netværk.

i starten var jeg kanon tilfreds med yousee, men her 1,5 måned efter jeg fik det, er det som om de pisser på en. og som jeg kan se på fjæsen er jeg ikke den eneste der oplever problemer, men hvad skal man stille op?
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 12:04
Jeg syntes altid erhvervsstyrelsens test halter efter.< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">

Det bedste syntes jeg er at bruge speedtest.net den kan teste mod mange forskellige servere, så man kan danne sig et billede af ens hastighed.

Derudover vil jeg tro Yousee har en klausul om at hastigheden kun gælder i deres netværk. Du kan ikke forvente samme fulde hastighed til alle netværk i hele verden.. 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 13:25

Skal ikke klage, har 15/3, og ligger på 17/4 trådløst.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 14:28

det er bare sjovt at der kan være så stor forskel på alle de forskellige målere man kan finde på nettet.

Hej Jacobthor91.

Ja der findes både gode og mindre gode målere på internettet. Jeg vil anbefale dig at bruge YouSees egen eller

http://www.speedtest.net/

Her kan man teste op mod forskellige servere der er placeret forskellige steder på internettet. Det der vises er den øjeblikkelige hastighed. Flere vil svinge i løbet af døgnet, alt efter hvor kraftig den øjeblikkelige trafik er.

jeg oplever også utrolig mange udfald på mit trædløse netværk, har prøvet alle de mulige kanaler der er at vælge på yousee's hjemme side under opsætningen, men ingen af dem har hjulpet, det er både ipad, telefoner og pc'er der er ustabile på det trådløse netværk.

Det kunne lyde som om at du skal kigge på dit trådløse netværk. men først skal jeg skrive at når du måler din YouSee hastighed bør du kun have den PC du måler fra koplet op på dit netværk. Alle dine enheder deler din hastighed. Og en trådløs forbindelse vil sansynligvis være langsommere end en kablet.

Der er ikke alle de mulige trådløse kanaler du tror. Der er faktisk kun tre der ikke overlapper hinanden. Kanal 1, 6 og 11. Du kan evt downloade programmet Inssider og se hvad der ellers er af andre trådløse netværk du bør undgå:

http://www.techspot.com/downloads/5936-inssider.html

Jeg ved ikke hvilken trådløs router YouSee har leveret. Men jeg kan huske flere indlæg på dette forum hvor der skrives at den trådløse del af Netgear CG3000 er langsommere end den kablede. Nogle har løst det ved at købe et trådløst AP og bruge i stedet for CG3000's indbyggede trådløse del.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 26-Marts-2014 kl. 14:36
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu