|
Pre Out til Hegel h80 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
buko ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Februar-2014 kl. 19:28 |
Hej
Jeg har en reciver (Sony es 2400) med Pre Out udgang. Som jeg gerne vil ha tilsluttet min nye forstærker (Hegel H80). Jeg har tilsluttet dem med et alm. Phono kabel til en af de analoge indgang på heglen men der sker ikke rigtigt noget. Jeg kan se på Hegel's Side at man kan konfigurere en af indgangene op til at være Home Theatre direct input men der står ikke noget om hvordan man gør det i den sparsomme manual fra hegel. Er der nogen som har et bud så vill jeg være glad for svar. ![]() |
|
![]() |
|
hbjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2004 Sted: Vejle Status: Offline Point: 249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej,
Du har sikkert fundet svaret. Men jeg svarer alligevel hvis andre skulle få brug for det. Du skal åbne forstærkeren. På printet nær bagsiden sidder en jumper som skal flyttes. Den hedder vistnok J27. Og der står noget med HT på printet ved den rette position. Når du har gjort det vil A2 ingangen nu hedde HT på display'et. Og volumen er fast 85. /Henrik
|
|
![]() |
|
hbjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2004 Sted: Vejle Status: Offline Point: 249 |
Jeg har nu haft min H80 i flere timer og jeg har en erfaring jeg gerne vil dele videre. Fjernbetjeningen er ikke speciel god. Men hvis man har en Harmony fjernbetjening kan man bruge en H300 som model. Det giver diskret inputvalg. Med andre ord kan man skifte til et bestemt input med een kommando. En god overraskelse da intet i H80 manualen havde indikeret det.
|
|
![]() |
|
buko ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
Hej
Ja det er jumper J27 der skal flyttes. Det virker fint med min receiver nu ![]() Som afspiller bruger jeg en Bluesound der er trådløst forbundet med min Nas, eller så kører jeg med Wimp HiFi og det virker bare. Det er en klar forbedring end den gamle Squeezebox jeg havde før. Mine højtalere er Audio Monitor rx6 silver men jeg tænker allerede på at opgradere til et par sonus faber venere 2.5. AM spiller rigtigt godt men jeg tror at der gemmer sig endnu flere musikalske oplevelser i et par bedre højtalere. Hvilke højtalere bruger du? er der andre som kan anbefale højtalere med hegel'en. Virker det godt med Harmony fjernbetjeningen jeg har overvejet det samme for der er et par dimser der skal startes og stilles på nu med en ekstra forstærker. Det er specielt et problem for den bedre halvdel
![]() |
|
![]() |
|
Hej,
Jeg er også rigtigt glad for min H80'er. Jeg har også genopdaget min musiksamling. Heldigvis havde jeg rippet det meste i FLAC. Jeg har nu ikke forsøgt at sammenligne med MP3. De første mange timer gik med at zappe musik. Hver gang jeg satte musik på var det bare: Fedt - lad mig prøve det næste album. Stor begejstring. Nu er der heldigvis mere ro på og jeg lytter på albums sammenhængende. Mine højttalere er Raidho Emilie S-centric. Jeg købte dem for et par år siden for at prøve noget andeledes. Men først nu nyder jeg dem. Først havde jeg en Anthem MRX 500 forstærker. Den var ok. Men højttalerne er afslørende hvis der er et svagt led i kæden fra album til ørene. En del af mine albums gad jeg slet ikke lytte til på MRX'en. H80-eren har meget mere greb om højttalerne. Det gælder både bas, mellemtone og diskant. Nu er der kun enkelte 80'er pop albums der lyder dårlige/flade. De kan undværes. Det værste ved MRX'eren var dog HDMI fejl. Til sidst røg den tilbage til forhandleren. Jeg skulle have en erstatning og kiggede i lang tid efter en Lyngdorf TDAI2200. Men brugt-priserne var for høje. Jeg har efterfølgende fundet ud af at man skal holde øje med http://www.hifisentralen.no/ for mere realistiske brugt priser på den slags. Så jeg fik en midlertidig surround receiver - en brugt Onkyo TX-SR 507 til et par hundredelapper. Så stoppede jeg helt med at lytte til musik. Men jeg skal ikke af med den. Til surround er den ok. Og jeg har modded den så den har pre-out :) Min afspiller er en Raspberry Pi. Jeg kører Volumio, streamer fra min linux server og styrer den med iPad. Det er blevet let at lytte til musik nu. Måske for let. I hvert fald har jeg fundet mig selv i gang med at lede efter en pladespiller + riaa. Det bliver nok ikke til noget for jeg har smidt mine LP'er ud da den slags blev yt :( /Henrik
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |