|
Valg af switch til NAS |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Spaghetti ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2006 Status: Offline Point: 256 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Marts-2014 kl. 08:48 |
|
Hejsa
Skal snart have købt en Synology NAS. Til dette skal jeg bruge 2x 5-port switch og 1x 8-port switch. Selvfølgelig skal det være gigabit switches, men hvilken model?? Jeg er ærligt talt ikke specielt tryg ved de plastic-switches til 2-300 kroner! Hvad har I af switches til jeres NAS-setup? Jeg har haft kig på HP Procurve 1410 og Netgear Prosafe..... Har også tænkt på noget PoE (power over ethernet), så jeg kan smække et kamera på, der kun skal fødes med én netkabel med PoE. mvh
|
||
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg bruger D-Link DGS 1005G / 10008G uden problemer
|
||
![]() |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
Hænger selv på en "plastik-switch" fra Cisco - Linksys SE2800 - samt en ældre tilsvarende model - de laver vist også en SE2500 - fungerer glimrende her med 10-15 kablede enheder og ditto i trådløse.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6692 |
|
Det samme her. Jeg har kun 1005G, og der er aldrig problemer. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
affer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
|
Bruger også D-Link green, de virker super.
|
||
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
||
![]() |
||
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
|
Jeg har en Netgear GS105, som funker fint. Men forvent ikke at få 1Gbit fra en low-cost NAS. Jeg kan opnå ca. 20-25Mbyte / sek over Gbit netværk i ftp transfer fra PC til NAS og lidt højere den anden vej. Begrænsningen (uden at vide det 100% sikkert) ser ud til at være DMA'en i processoren. Det er den funktion, som skal flytte data fra harddisken over til ethernet porten - udenom selve processor kernen. Der kan også være en lille forskel på om man kører RAID eller ej. Fordelen ved Gbit netværk er dog at respons tiden er bedre - og ja du kører altså stadig hurtigere end på 100Mbit netværk.
|
||
![]() |
||
smuld ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
|
Jeg har en hp switch (kan ikke huske model), men den kører imellem 80-90mbyte. Men kan da lige finde navnet på den, hvis det skulle være noget. Og hvis jeg husker rigtigt, så koster den ikke en skid.
|
||
Qnap-659
tvix6600 Samsung ps51d8005 Onkyo 616 Kef 3005se |
||
![]() |
||
Spaghetti ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2006 Status: Offline Point: 256 |
|
Er godt nok overrasket over at I har "plastik-switches". Men ok, hvis de kan klare opgaven, så er det jo fint ![]()
Ja det må du da gerne finde ud af ![]() 80-90 MB/s? Mellem PC og NAS? Hvilken NAS? mvh
|
||
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400
|
||
![]() |
||
affer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
|
jeg trækker 115 MB/s ud af min "plastik" switch fra min DS1511 Nas.
|
||
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
||
![]() |
||
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
|
Bit eller byte? Men det lyder hurtigt! DS1511 er baseret på intel Atom, så det er en noget anden klasse end entry level modellerne fra Synology, så man skal stadig ikke forvente den hastighed. Med andre ord, det er meget sjældet at det er switchen, som er den begrænsende faktor. testede iøvrigt mellem to PC'er, begge med i7 og et nyere intel chipsæt med ethernet. Her nåede jeg tæt på 120Mbyte / s, med min netgear
|
||
![]() |
||
|
stort B = Byte, 1511 er specificeret på op til ca 200MB/s.. (ved brug af to ethernet)
men indlægget var nu også bare for at vise at "plastik" switche er fine nok til det meste, især home usage.
|
||
|
||
![]() |
||
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
|
Har ca. samme setup med en DS1511+. Har både en billig cisco og en d-link green plastic model. Begge giver stabil overførsel på over 100 Megabyte per sekund.
|
||
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |