|
Yamaha rx-a1030 vs 2030 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kim S ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Marts-2014 kl. 21:29 |
Oveejer at investere i enten Yamaha 1030 eller 2030.
Nogen der kan fortælle hvad den reelle forskel er på de 2 receivere. Jeg kan læse mig til at der er bedre kontrol i 2030 for flere zoner, men det er uinteressant for mig. 2030 er 2kg tungere og hvis det er strømforsyningen, betyder det vel der er mere power og dermed bedre kontrol af lyden. Er der noget jeg overser i forskellen på de 2? :-) Kim S. |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes den lille prisforskel klart retfærdiggøres i 2030... Mere power, bedre dac, mere vægt (indikere større forsyning) osv.
Prisen er så lille i det hop, det ville være tosset andet - men op til 3030 er der et stort spring, der skal man virkelig gøre op med sig selv om det er det værd... ;) |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Kim S ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
Hej Rasmus, det var lige det jeg også tænkte, ca. 1500 mere.
bedre DAC, kan du forklare det? jeg er ikke så god til alle de mange forkortelser :-) |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
DAC = Digital til Analog Converter
![]() Redigeret af Ning - 28-Marts-2014 kl. 21:25 |
|
Ning
|
|
![]() |
|
Tak for oversættelsen
![]() ![]() Rasmus skriver bedre DAC, men hvis jeg ser på spec. på Yamaha's hjemmeside så kan jeg ikke se der er forskel!! |
|
![]() |
|
Glennda ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
Du får hvis jeg ikke tager helt fejl en mere med altså en dac.
Du får meget mere effekt !!! meget Du får 6 flere dsp ...og en bedre strømforsyning samt ikke mindst en bedre måle microfon... 2030 er klart på alle områder bedre...jeg er selv lige ved at købe den. Men venter da de nye modeller kommer om 2 mdr ca og de har sikkert hdmi 2.0 og noget andet 2.2 4k noget som er vigtigt.... Fandt det her som lidt underbygger både de Rasmus og jeg selv skrev vedre bedre dac. We checked with Yamaha and they gave us a correct listing of the DAC break down for each model:
Redigeret af Glennda - 29-Marts-2014 kl. 17:01 |
|
Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.
|
|
![]() |
|
Glennda ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
flyttet til ovenover
Redigeret af Glennda - 29-Marts-2014 kl. 16:58 |
|
Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Som glennda skriver ;) bedre dac og væsentlig mere kræft/strøm.
Synes virkelig den "lille" merpris der er i øjeblikket er genial... Det en vildt god pris 2030 Fås til... |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |