recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NUC: Lip sync
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NUC: Lip sync

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NUC: Lip sync
    Sendt: 28-Marts-2014 kl. 22:47
Hej alle.

Jeg har lige købt en NUC, og har smidt Windows 7 på. Planen er, at den skal bag TV'et og bruges til at afspille et par film, set NetFlix, DRNU, osv.

Mit setup er:
NUC => hdmi kabel => Receiver, Pioneer VSX-S300 => hdmi kabel => TV.

Jeg ville bare benytte VLC til at afspille spil, eller browseren til NetFlix og DRNU.
Er der nogen måde hvorpå jeg kan teste og optimere lyd / billede så det er helt synkroniseret?

Mvh Alex.
Mvh. Alex
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-April-2006
Point: 298
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 00:26
Har fundet de her 3 video'er:

Lip Sync Testing
http://www.theonlineengineer.org/TheOLEBLOG/lip-sync-testing/

PAL lip-sync test signal with audio idents
http://www.youtube.com/watch?v=fQdgNSeJQgg

BBC HD audio sync test
http://www.youtube.com/watch?v=bCPEidaVzQU

Har i ellers nogle andre gode forslag til Video / Audio, når nu jeg anvender en helt almindelig WindowsPC som afspiller?
Mvh. Alex
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 11:41
De fleste herinde bruger almindelig Windows 7 eller 8, 8.1. Nogle stykker bruger Linux som fx OpenElec eller Ubuntu.

Tror de fleste tester lyden ved bare sætte film på og hvis mund følger lyden er alt godt.

VLC som du selv nævner er en ganske habil afspiller da den æder alt, men når man nu har det tilsluttet i receiver kunne jeg ikke drømme om bruge den, da du ikke vil få surround eller HD lyd på filmene (er dog i tvivl om den mulighed er kommet i nye versioner). Med dette mener jeg, at der vil være lyd på alle dine film, men den vil blive nedskalleret.

Hvis vi snakker om originale skiver, vil jeg anbefale enten PowerDVD eller TotalMediaTheater. Hvis vi snakker om film rippet til harddisk eller NAS vil jeg anbefale XBMC.

Ulempen ved XBMC er, at den er ikke glad for originale Blu-Rays, da den ikke kan læse menuerne, selv med diverse hacks er det sådan lidt Bob Bob løsning. Hvis vi snakker om den rå film stream pakket i fx mkv container med MakeMKV så æder den alt og har et super lækkert interface.

PowerDVD og TMT æder menuer og det hele fordi de har betalt licens til det, derfor koster programmerne penge, de er rene afspillere men virker godt.

MediaPortal er også et godt program med et lækkert interface, men der skal man rode med codecs for at få det hele til at virke optimalt.

Dvs alle programmer har sine fordele og ulemper og man kommer ikke udover man skal rode lidt med det. Ved XBMC er vi en masse der kan hjælpe hvert fald med opsætning.

Netflix i Windows 7 via browser, så har du mistet muligheden for 5.1 og SuperHD dette kræves Windows 8 eller 8.1
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 13:55
lipsync "kalibrering" har ingen praktisk effekt overhovedet. med forskellige medier og ikke mindst forskellige filer vil der opstår forskelligheder og du har ikke nogen som helst mulighed for at "kalibrere" - så det er rent hat og briller. - Den eneste måde du kan detektere det på er ved at iagttage på den aktuelle film du vil se. i 99% af tilfældene vil der ikke være nogen udfordringer, da afspillerne typisk selv er i stand til at klare ærterne. Men er man i den ene 1% hvor der sker noget, så skal man selvfølgelig i gang med at fejlfinde og finde ud af hvorfor i al vide verden det sker, og i største delen af tilfældene er det fordi den ikke er encodet på samme måde som det andet materiale.
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

du ikke vil få surround eller HD lyd på filmene (er dog i tvivl om den mulighed er kommet i nye versioner).

Arh der har nu været sourround i VLC i mange år... HD lyd ved jeg ikke..
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 17:04
SandSand

Hvordan får du vlc til at bitstreame lyden uden at bruge Windows indbyggede lyd? Kan sagtens få vlc til at ligne den spiller surround, men får ingen surround fra Windows af, da den nedsampler lyden til 2.0 om jeg indstiller i Windows at jeg har 5.1 eller 7.1.

Det skal så siges jeg bruger XBMC og har ingen problemer med surround, HD lyd osv. Så har ikke brugt vlc til andet end test når jeg rippet en film eller afsnit til en serie til mkv.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu