|
DLNA (server) i TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
DeBoss ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-April-2014 kl. 00:15 |
Hej kloge folk...
Jeg har en "drøm" om at have et centralt TV i stuen, som kan optage, og hvor det optagne publiceres via DLNA så det kan afspille på andre DLNA tv i huset..
Jeg er TRÆT af løse bokse, og ønsker ikke andre end min NAS som står pænt gemt væk..
Fakta:
Kabler trækker jeg hvis det er nødvendigt, men ellers er der Wifi overalt.
TV provider er i dag Yousee, men bliver måske ændret til BoxerTV.
Jeg har en forkærlighed for Samsung TV, men har erkendt at de ikke giver denne mulighed, så er åben for alt.. Topprioritet er design og brugervenlighed og naturligvis at skidtet virker!.
Billedkvalitet er medio prioritet - Har idag et 7år gammelt samsung (HD/digital signal gennem Yousee boks).
Lyd leveres gennem Sonos Soundbar, så TV'ets lyd er 100% laveste prioritet.
Der MÅ være andre der har lavet noget lignende.. Måske på en helt anden måde..
Det vigtigste er som sagt at det er enkelt at benytte uden 117 tryk på fjbt :)
På forhånd tak for input!!
Mvh Dennis
|
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja det er nemt, men det kræver du tænker lidt ud af "boksen" ;)
Løsningen er selvom du måske ikke vil høre det: Universal remote + boks. Denne løsning giver 100% i både design, teknologi, fleksibilitet og brugervenlighed, da du kan gemme ALT væk og styre det hele som om det var en enkelt enhed. Løsninger som eksempelvis Harmony fra Logitech er aktivitetsbaserede, så det kan kræver 1 klik at skifte til anden funktionalitet. Herefter kan du jo finde de bokse der skal benyttes for at dække dit behov for optagelse - for det finder du næppe i noget tv.
|
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
|
DeBoss ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
Hmmm..
Ja det var godt nok ikke det svar jeg håbede på ![]() Jeg hørte for ca 1 år siden en gut fortælle at han have en HD recorder (ja - en boks :)) - som var DLNA - DMS - altså server.. Og det som blev optaget herpå, kunne han efterfølgende afspille på alle DLNA cetificerede TV han havde på netværket.. Den løsning er ganske fin.. Kun én boks, og ellers DLNA certificerede TV i alle rum... Er det noget "nogen" kan rådgive om hvilken HD recorder der kan det.. og er god.. Jeg fatter bare ikke hvis denne funktion ikke er bygget ind i et TV endnu.. Satses der på noget andet, eller sover de bare??? ![]() Redigeret af DeBoss - 04-April-2014 kl. 13:12 |
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
Min Pana VT60 kan fungere som Recorder, DLNA server og DLNA afspiller.
Har dog ikke test recorder og Server delen endnu.
|
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Min anbefaling til alle, der har lidt mere end almindelige krav til optagelse af TV er bedst tjent med at opfatte TV'et som en skærm, mens al distribution af billede og lyd til TV klares via HDMI fra HTPC, PVR eller andet mediecenter med adgang til (netværks-)tuner(e).
|
|
miri
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det du ønsker kan Panasonics tv, med en harddisk tilsluttet! Gå efter en model med to tunere, så du kan optage et program, mens du ser et andet.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Mange tak!
Hedder den feature noget, eller kan alle nyere Panasonic tv agere dnla server? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |