recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DLNA (server) i TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DLNA (server) i TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DeBoss Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DeBoss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DLNA (server) i TV
    Sendt: 02-April-2014 kl. 00:15
Hej kloge folk...

Jeg har en "drøm" om at have et centralt TV i stuen, som kan optage, og hvor det optagne publiceres via DLNA så det kan afspille på andre DLNA tv i huset..

Jeg er TRÆT af løse bokse, og ønsker ikke andre end min NAS som står pænt gemt væk..

Fakta:
Kabler trækker jeg hvis det er nødvendigt, men ellers er der Wifi overalt.
TV provider er i dag Yousee, men bliver måske ændret til BoxerTV.
Jeg har en forkærlighed for Samsung TV, men har erkendt at de ikke giver denne mulighed, så er åben for alt..

Topprioritet er design og brugervenlighed og naturligvis at skidtet virker!.
Billedkvalitet er medio prioritet - Har idag et 7år gammelt samsung (HD/digital signal gennem Yousee boks).
Lyd leveres gennem Sonos Soundbar, så TV'ets lyd er 100% laveste prioritet.

Der MÅ være andre der har lavet noget lignende.. Måske på en helt anden måde..
Det vigtigste er som sagt at det er enkelt at benytte uden 117 tryk på fjbt :)

På forhånd tak for input!!
Mvh Dennis
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2014 kl. 08:20
Ja det er nemt, men det kræver du tænker lidt ud af "boksen" ;)

Løsningen er selvom du måske ikke vil høre det: Universal remote + boks.

Denne løsning giver 100% i både design, teknologi, fleksibilitet og brugervenlighed, da du kan gemme ALT væk og styre det hele som om det var en enkelt enhed. Løsninger som eksempelvis Harmony fra Logitech er aktivitetsbaserede, så det kan kræver 1 klik at skifte til anden funktionalitet.

Herefter kan du jo finde de bokse der skal benyttes for at dække dit behov for optagelse - for det finder du næppe i noget tv.

Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
DeBoss Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DeBoss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 13:11
Hmmm.. 
Ja det var godt nok ikke det svar jeg håbede på Wink  - Men tak for svar naturligvis!!!

Jeg hørte for ca 1 år siden en gut fortælle at han have en HD recorder (ja - en boks :)) - som var DLNA - DMS - altså server..  Og det som blev optaget herpå, kunne han efterfølgende afspille på alle DLNA cetificerede TV han havde på netværket..

Den løsning er ganske fin..  Kun én boks, og ellers DLNA certificerede TV i alle rum...
Er det noget "nogen" kan rådgive om hvilken HD recorder der kan det.. og er god..
Jeg fatter bare ikke hvis denne funktion ikke er bygget ind i et TV endnu.. Satses der på noget andet, eller sover de bare???  Smile

Redigeret af DeBoss - 04-April-2014 kl. 13:12
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 15:41
Min Pana VT60 kan fungere som Recorder, DLNA server og DLNA afspiller.

Har dog ikke test recorder og Server delen endnu.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af DeBoss DeBoss skrev:

....hvor det optagne publiceres via DLNA så det kan afspille på andre DLNA tv i huset..

Jeg er TRÆT af løse bokse, og ønsker ikke andre end min NAS som står pænt gemt væk..

...TV provider er i dag Yousee, men bliver måske ændret til BoxerTV.
Du skal være opmærksom på, at optagelser fra Boxer betyder, at undertekster optages særskilt. Det er min opfattelse, at få TV kan håndtere DVB-undertekster via DLNA.

Min anbefaling til alle, der har lidt mere end almindelige krav til optagelse af TV er bedst tjent med at opfatte TV'et som en skærm, mens al distribution af billede og lyd til TV klares via HDMI fra HTPC, PVR eller andet mediecenter med adgang til (netværks-)tuner(e).
miri
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 18:19
Det du ønsker kan Panasonics tv, med en harddisk tilsluttet! Gå efter en model med to tunere, så du kan optage et program, mens du ser et andet.

M.v.h.
Til top
DeBoss Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DeBoss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 22:30
Mange tak!   

Hedder den feature noget, eller kan alle nyere Panasonic tv agere dnla server?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu