recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel Nuc VS Mac MIni
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intel Nuc VS Mac MIni

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intel Nuc VS Mac MIni
    Sendt: 29-Marts-2014 kl. 15:06
Hej jeg er på udkig efter en nem og enkel måde at se mine film på. Lige OT bruger jeg min ATV2 med XBMC, men synes ikke det re helt optimalt længere, jeg oplever for meget lack/Buffering.
det jeg gerne vil have er en maskine, hvor jeg kan installere XBMC, optage DVBC via min HDHomeRUN, se Netflix samt HBO Nordic. Jeg har en Synology DS412+ til mine film.
hvad vil i anbefale?
hvad skal jeg være opmærksom på ?
her tænker jeg på begrænsninger ved den ene frem for den anden.
So remote vil jetg genre kunne bruge min iPad Mini/iPhone med appen Roomie.

mine film er typisk 720p i mkv
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 15:17
Altså, der er fordele og ulemper ved begge to. MAC Mini kan du få remote med til, og så er du allerede ude over det problem. For at få ordentlig Netflix og lignende på den, skal du dog have Windows 8 på, og bruge advanced launcher i XBMC til at springer over i de forskellige apps. HBO Nordic findes der dog ikke app til Windows til. Kun browserudgaven som er betydelig handicappet. 
NUC koster dog kun en brøkdel af MAC Mini, og det er nu ikke særlig svært, at få remote til den. Igen er Windows 8 vejen frem. 
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Point: 796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 17:40
tak for info ved du evt om INtel NUC kan købes i USA og bruges herhjemme ?
grunden til jeg spørger er at mine forældre er i USA og der kan jeg få en MacMini til 3250, hvilket jo er samme pris som en Intel NUC koster herhjemme, og hvs så Den er endnu billigere i USA så vil det jo være en oplagt mulighed :D
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 12:51
Hej
Har du søgt på edbpriser.dk? Du kan også få en NUC til 11-1300.
Hvis du søger i tråden kan du finde en der anbefaler en bestemt.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 12:58
du kan få en spritny i3 ivy bridge NUC til 1100 uden ram og SSD http://www.proshop.dk/Stationaer-Mini-PC-Barebone/Intel-NUC-DC3217BY-Barebone-2379754.html - Der er dælme langt op til de 3500 så.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 18:50
Hvis du skal bruge den meget til netflix, så køb en nuc. Den er langt hurtigere end mac mini. Der er ikke vente tid på noget når den kører. Den starter på under 5 sek. D
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Februar-2008
Point: 458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 19:46
Min mac mini starter på ca under 6 sek. med ssd harddisk...
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Mr. Laursen Mr. Laursen skrev:

Min mac mini starter på ca under 6 sek. med ssd harddisk...
okay. De har sammen hw som macbooks. Har ikke set en endu der starter hurtigere end win 8 med msata. Og jeg har set de førster 80 siden win 8 kom
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2014 kl. 09:26
Hvis du er typen der går op i hd surround lyd, er mac'en begrænset. Efter alt hvad jeg har kunne læse kan mac styresystemerne ikke bitstreame DTS hd Master og true hd
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2014 kl. 09:36
Det kan nuc så heller ikke pt pga driver begrænsninger i windåse 8
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2014 kl. 09:42
Uh det er jo lidt et religiøst spørgsmål hvad der er bedst - det er nok begrænset hvor mange brugere der har begge stående.
Godt nok er NUC billigere, men de priser der bliver nævnt her i tråden er uden harddisk, ram og strømforsyning. Det vil dog stadig være væsentlig billigere end en Mac mini.
Jeg ved ikke hvad der er bedst, men jeg tror virkelig ikke at du vil mærke den store forskel på en opstart på 4 eller 6 sekunder (ellers bør du nok overveje Linux, det vist stadig hurtigst i opstart).

Det kan dog være fornuftig at overveje:

Hvad passer bedst ind i dit system? Har du allerede en Mac computer? - I såfald kender du styresystemet , og dine computere vil have lettere ved at snakke sammen (det gælder selvfølgelig også den anden vej rundt med win).

Skal du bruge mediecenteret til andet end XBMC? F.eks. som musikafspiller? Billedfremviser? Betyder det noget for dig at du kan bruge airplay? Har du nogle særlige programmer du gerne vil køre? Skal den bruges til spil o.s.v.

Hvor teknisk dygtig er du? Mac mini er en færdig pakke, hvor imod NUC skal samles. Fordelen ved Mac mini er at du ikke skal pille ved den, fordelen ved NUC er at du kan pille ved den.
Det betyder selvfølgelig også noget i forhold til at handle i USA. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor tekniske dine forældre er, men mine forældre kan formentlig godt finde ud af at købe "den billigste mac mini", hvor i mod en indkøbsseddel der hedder: "1stk. Intel NUC D54250WYK2 2,6 Ghz Intel core duo I5, 1 stk. Samsung EVO SSD 250 GB harddisk, 1 stk. Kingston ValueRAM SO DDR3-1600 SC" nok vil virke en smule uoverskueligt.
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2007
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2014 kl. 13:31
Jeg har følgende

Intel NUC DN2820FYKH (ca. 950-1000 kr)
4 GB ram (ca. 300 kr)
4+ GB USB pen (100 kr+)

Jeg kører med OpenElec via min USB pen og den afspiller følgende

ISO (DVD + Bluray) - Bluray afspiller kun filmen, ingen menu.
3D: SBS, TAB fungere fint, MVC fungere ikke (MVC er det som 3D bluray bruger)
Derudover afspiller den mere eller mindre alt.
Audio: Smider fint alle HD audio (DTS-HD, TrueHD osv.) ud via HDMI
Der er IR modtager er indbygget i overstående NUC og en harmoni remote kan derfor bruges.
Der er ikke CEC indbygget, så du kan bruge din TV-remote til at styrer XBMC, men PulseModul kan købes for ca. 300 kr hvis denne funktion ønskes.

Den har ingen problemer med 1080p film (bruger ca. 30% CPU på begge kerner).

Strømforbruget er ca. 9.5 watt ved film afspilning og ca. 4-5 watt ved idle. Blæseren kan kun høres hvis øret rør ved kassen, total lydløs.

Håber det kan bruges.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu