|
Hjælp: surroundlyd på Apple TV! |
Besvar |
Forfatter | |
jonas47
Bruger Oprettet: 28-Juni-2010 Status: Offline Point: 238 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-April-2014 kl. 17:44 |
Hej.
Jeg har Apple TV koblet til min surroundreceiver med HDMI-kabel. Jeg bruger hovedsageligt Netflix som film/serie kilde, og dette har virket fejlfrit med Dolby Digital, indtil i fredags hvor jeg tændte op for at se lidt film. Her slog lyden over på stereo på en film som jeg tidligere har set med surroundlyd. Jeg kunne ikke få lov at slå over på surround igen, og displayet på min receiver viste/viser PCM. Både tv-lyd og PS3 kører uden problemer med fuld surround og her viser receiveren ikke PCM i displayet Min receiver er en Onkyo 906. Mit bud er, at Apple TV har ændret HDMI-lyd til PCM. Jeg har prøvet at koble et optisk kabel til som lyd, og her viser den ligeledes PCM i displayet, hvor jeg heller ikke kan få lov at vælge surroundlyd (Dolby Digital). Har ligeledes prøvet at skifte HDMI-indgang på receiveren, hvor problemet forblev det samme, så jeg udelukker umiddelbart receiveren som værende "fejlkilden". Jeg har prøvet at gendanne indstillinger på Apple TV, men dette hjalp heller ikke. Jeg kan ikke umiddelbart finde et sted i menuen hvor man kan slå PCM fra... Nogen de har prøvet lignende problem og kan hjælpe? |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116164&PN=59&title=store-netflix-trd
nederst på side 59 der er flere, der har problemet.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
jonas47
Bruger Oprettet: 28-Juni-2010 Status: Offline Point: 238 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for hjælpen! Selvom det ikke løste problemet, lagde det en dæmper på frustrationerne ;-) Afprøvede det efterfølgende på PS3, hvor surround virkede problemfrit.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |