|
Kvalitet DR NU |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
korben ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 109 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-April-2014 kl. 14:47 |
Hvad sker der lige for DR NU. Jeg har de sidste par månede kun kunne køre med en bit rate på 1,1 Mbit. Når jeg prøver at se f.eks p3 guld eller MGP som begge er nogle flotte shows som kraver en høj bitrate for at se flot ud, så har jeg droppet det igen efter 2-3min fordi at de 1,1 Mbit bare ikke er nok.
Er der nogle af jer som ved hvor DR NU kun kan ses i lav kvalitet??? Jeg er med på at der skal noget båndbredde til, Men vi er jo ved at være mange som KUN ser vores TV on demand og der er jeg altså ved at vægle DR fra pga. denne lave kvalitet.
Når man læser denne, så skulle det jo være blevet bedre. http://www.version2.dk/artikel/efter-boevl-i-aarevis-nu-virker-dr-streaming-56347
Jeg har en 150/15Mbit adgang og ville da gerne kunne se DR NU i en bitrate op til f.eks 4-8Mbit på min pc og gerne 10-12Mbit ( men dette er kun når jeg skal have det op på mit 50" tv)
Jeg er med på at DR skulle komme med nye app osv i juni, men jeg er bange for at dette forsat ville være en i en kvalitet jeg ikke gider at se på..
|
|
Pioneer 50" KURO PDP-LX5090H
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor har du fra, at DR NU skulle kunne vise op til 4-8Mb? Jeg tog lige en pejling på en række programmer. Den med højeste bitrate var Sherlock Holmes (den gamle serie), som kunne vælges op til 1.8Mb på. Resten jeg tjekkede gav maks 1.1Mb.
|
|
![]() |
|
korben ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 109 |
Jeg skriver ikke noget om at den er 4-8Mbit. Jeg skriver at jeg GERNE vil haveden op på 4-8Mbit men at jeg ikke har haft den over 1.1Mbit og det gider man altså ikke se musik show som MGP i den opløsning.
|
|
Pioneer 50" KURO PDP-LX5090H
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Der kan jeg kun være helt enig. Jeg ser også meget sjældent TV på DR NU, alene pga. bitrate. 1.1 og nogle gange 1,8Mb er alt for lidt. Jeg ved dog ikke, om vi skal regne med højere bitrate til sommer, når deres apps kommer. Hvorfor DR dog satser på så lav bitrate, er mig en gåde. Som medielicensen er nu, så skal du betale licens om så du ikke har TV, hvis bare du har internet (godt nok først ved 256Kb/s, men hvem har som minimum ikke det). Når det nu er et krav, kunne vi som kunder så ikke også forvente, at få lige så høj kvalitet, som man får på TV?
DR sender op til 11Mb hos nogle udbydere (DR1 er dog kun 8Mb hos Yousee), kunne vi så ikke også forvente det samme på DR NU.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Der har været en længere tråd om DR.NU på version2.dk - En af årsagerne er at de nu bruger akamai til CDN og derfor betaler på båndbredde (akamai vandt et udbud). Desuden var der vist en der havde arbejdet hos DR som sagde at valget på 1,1Mbit var fordi det var "godt nok" for ikke at belaste deres servere for meget. (de hostede tidligere selv materialet.) - Derudover bliver der ikke vist i 720p, men en et format der ligger mellem SD og HD. - Igen for at kunne nøjes med de 1,1mbit. Så rent teknisk er 4mbit mega overkill til web-baseret service. 2mbit til 720p er rigeligt når det er streaming.
|
|
![]() |
|
Det kan godt være han mener det, men det er noget crap at lukke ud. Så længe det er statsejet, så burde folketinget fandeme gribe ind og tvinge dem til at levere samme kvalitet på nettet, som vi også modtager på TV. Hvordan kan man overhovedet have den holdning, at 1.1 og mellem SD og HD er "godt nok"? Sådan en idiot burde fyres på stedet, for sådan en latterlig udtalelse.
|
|
![]() |
|
Raskolnikov ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
Jeg oplever også meget at det svinger meget i kvalitet. F.eks. lignede X factor altid total crap hvorimod filmselskabet så ok ud.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
@Nagash - hvor mange TB data smider de over netværket hver dag? - hvad koster det dem per GB/TB? - når man når op i de mængder som DR skal levere, så er der ikke noget der hedder alacarte eller flatrate. Der betales ved kasse 1 afhængig af mængderne. - lad os for sjovs skyld antage x,- per TB nu, og de så skal sætte bitraten op til det firdobbelte. - så skal de jo så lige af med 4x prisen de betaler nu. Når de så også skal have råd til at kunne vise x-factor fra en eller anden sydhavsø eller noget andet, så er der sikkert ret så hurtigt gjort kål på DR's budget.
Jeg er som sådan fuldkommen enig med dig i at vi gerne ville have en ordentlig kvalitet. Vi skal jo alligevel betale licens. Og der er jo rent faktisk nogle som vælger at bruge det som den eneste TV-kilde, men må også indrømme at det absolut ikke er ligegyldigt hvad man skal levere fra pengepungen hver måned med de mængder data de skal servere til danskerne. Noget andet er så at de burde kunne optimere encoding en smule når de kører med de opløsninger og bitrater de gør. Ofte er det temmelig sløret det der bliver vist, så man kunne måske godt sætte parametrene lidt anderledes. (burde i hvert fald øve sig lidt på det) De har jo rent faktisk FHD og 2K råmateriale at gå ud fra. |
|
![]() |
|
@claus_jac - Hvor mange penge betaler jeg i måneden for deres kanaler? Nå jo, 200kr. Og dem er jeg tvunget til at betale hvis bare jeg har internet. Så har jeg også ret til at kræve samme kvalitet, som dem der ser DR på TV. Så vil jeg da skide på, om det er dyrt at levere så meget data. Så må de jo lave medielicensen om igen, så den bare hedder TV licens. Jeg føler da jeg har ret til at kræve noget igen, når jeg ikke kan få lov at slippe for at betale.
Jeg har fuld forståelse for, hvor du vil hen med det. Og jeg giver dig ret i, at de skal spare for at have råd til god egenproduktion, men så har medielicensen bare ingen eksistensgrundlag.
|
|
![]() |
|
:) og jeg kan som sådan også forstå dit krav, men ved også at verden ikke altid er som man vil have den. - læs artiklen her http://www.version2.dk/artikel/efter-boevl-i-aarevis-nu-virker-dr-streaming-56347
en "stille" søndag med arvingerne, og der streames mellem 30-35gigabit/sek. Og der var i meget høj grad manglende kapacitet til at kunne køre højere end 1,1mbit. |
|
![]() |
|
Men nu er det jo heller ikke deres egne servere de bruger længere. Dog vil jeg rose DR for, at deres kvalitet trods alt er bedre end TV2s. og det på trods af, at TV2 endda kræver ekstra betaling for TV2 Play. Deres kvalitet er til at lukke op at skide i.
|
|
![]() |
|
nej - men nu er det jo så betaling ved kasse 1. Jeg er temmelig sikker på at akamai ikke laver faste månedlige abonnementer. De kræver nok i høj grad betaling ved kasse 1. Så det kan godt blive en halvdyr affære med melodi grand prix her til maj.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |