recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar til Panasonic TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar til Panasonic TV?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Razzia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Razzia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbar til Panasonic TV?
    Sendt: 07-April-2014 kl. 13:41
Mine forældre er ikke helt unge længere og døjer lidt med lyden fra deres Panasonic TV (Tror nok det er 37x10y). Lyden er simpelthen ikke tydelig nok til, at de kan følge en samtale i film.

Jeg tænker, at en SoundBar måske ville kunne give dem en bedre lydoplevelse, men hvad skal man vælge?

De har umiddelbart ikke brug for surround sound og subwoofer - fokus er mere på god diskant.

Og som ham der skal lære dem at bruge det, er jeg lidt nysggerig på, hvordan det fungerer i praksis. Tænder det selv sammen med TV'et, er det tændt hele tiden, eller hvorledes?

Deres setup er ret simpelt. Panasonic TV tilsluttet til et almindeligt antennesignal. Derudover har de en WD TV Live som er sluttet til via HDMI. Lyd fra begge kilder skal selvfølgelig ud gennem soundbaren.

Hvordan sluttes det til? Er det blot, at sætte soundbaren til en lydudgang på tv'et, eller skal kablerne forbi soundbaren og derfra videre til TV'et?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 14:23
I dit tilfælde har du ikke HDMI ARC i TV'et, så alle kabler skal fra TV til soundbar. TV'et har SPDIF og analoge udgange, så du skal have fat i en soundbar, som IKKE bruger HDMI ARC til forbindelse, men enten optisk eller analog.

Jeg bruger selv en Sonos Playbar, som tænder når den mærker et SPDIF-signal, men i dvale bruger den alligevel godt 4 Watt, så det med at den "tænder" er nok mere et spørgsmål om at den aldrig helt slukker. Jeg ved ikke om andre soundbars også kan trigger på et indkommende signal, men de fleste kommer jo med en fjernbetjening, da du ikke - for det flestes tilfælde - kan styre volumen med din fjernbetjening til TV'et.

Playbar fra Sonos virker med TV'ets fjernbetjening idet den har en IR-indgang, men jeg har ikke styr på hvilke andre der kan det samme. For at det vil virke optimalt, så skal du dertil ind i TV'ets hotel-menu og sætte TV-volumen til 0 konstant, men lad os lige tage det problem når du kommer så vidt. For ellers vil TV'et stadig skrue op og ned på de indbyggede højttalere selv når der er tilsluttet en soundbar.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 16:14
Til det sidste, skal man bare trykke Vieralink og vælge biograf-lyd. Engangsforestilling.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu