|
Ombyttet TV - Hvad er mine rettigheder? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
Ham_Der_Hansen
Bruger Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-April-2014 kl. 15:43 |
|
Jeg er lidt i tvivl om, hvad mine rettigheder som forbruger er.
Sagen kort fortalt. Køber i november 2012 et nyt tv. Februar 2014 oplever jeg striber og skygger på tv'et, som bliver fejlmeldt. Der kommer en teknikker ud og skifter panel, men nyt panel fejler forsat og der er er også pixelfejl i det nye panel. Februar forsat, servicepatner og kundecenter for tv-mærket vælger at skrotte tv'et og tilbyde mig nyt tv, godt nok anden model - da nuværende er udgået. Takker ja tak og får i marts måned ombyttet til nyt tv. Efterlyser i denne forbindelse kvittering/garanti bevis for nyt tv. April måned får jeg oplyst at garantien er uændret og følger det oprindelige køb. Jeg er usikker på om dette er korrekt jf. mine forbrugerettigheder eller om jeg skal have ny garantiperiode på 2 år? Håber på kyndig råd og vejledning På forhånd tak Hansen |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg fik ombyttet min iPhone efter et år pga defekt højttaler. Fik en kvittering med hvor det fremgår at der er fornyet 2 års reklamation
|
||
Jakabov
Guld medlem Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nyt produkt, ny reklamationsret.
|
||
Ham_Der_Hansen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er også min opfattelse, så nu vil jeg forfatte et lille brev og sende det til dem.
|
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, du har krav på ny reklamationsret når hele produktet byttes. Havde du fået skiftet en del i tv'et havde du fået ny reklamationsret på den del, og fortsat med den gamle på resten af udstyret.
Forlang en kvittering med dato for modtagelse af det nye produkt. Jeg er lidt nysgerrig i at høre hvem det er der prøver at omgå din ret?! |
||
tobiasl
Guld medlem Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
har du sport efter garantien ? for det kan vil godt være sådan så for der er jo forskel på garantien og
raklemasionrat så kan være i har talt forbi hinanden |
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, garanti er noget ekstra. Reklamationsret kan de ikke komme ud over. http://taenk.dk/gode-raad/garanti-og-reklamationsret |
||
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er forhandleren som skal give reklamationsretten, ikke producenten, så hiv fat i forhandleren. Jeg tør så ikke sige om det kan skade dine rettigheder at du selv har løst problemet med producenten i stedet for at lade det køre gennem forhandleren.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
Ham_Der_Hansen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu har jeg mailet lidt frem og tilbage med dem, og vi har vist talt lidt forbi hinanden. De prøver ikke at omgå reklamationsretten, så det er jo godt nok - her er deres svar:
Det er helt korrekt at selve garantien følger det oprindelige køb, hvilket vil sige fra dit tidligere TV. Dog bliver din reklamationsret fornyet med to år på dit ombyttede fjernsyn. Det er i bund og grund samme procedure for disse to ting, forskellen er dog at ved garantien er det os, som skal bevise det ikke er en fejl på TV'et, hvor ved reklamationsretten er det kunden (dig) som skal bevise der er en fejl på tv'et. DB89 det er købt indirekte ved producenten |
||
tbj2803
Bruger Oprettet: 22-Januar-2008 Status: Offline Point: 76 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Eksempel,
Du køber et samsung i elgiganten til 10k. Efter 1 år kan de ikke rep det og elgiganten vælger at give dig et nyt. Det oprindelige samsung tv forhandles ikke mere, hvorfor du får et sony som koster 8k. Her har du krav på, at dit nye sony har 2 års reklamationsret OG at du får diff. på de 2k cash i hånden.. :) At det er købt indirekte ved en producent burde vel ikke betyde noget - tror jeg. |
||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja
Nej. |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er så heller ikke korrekt. Du har krav på 2 års reklamationsret, hvor det første halve år er forhandler der har bevisbyrden. |
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |