recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket TV-Tuner kort - Hjemmebygget DVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket TV-Tuner kort - Hjemmebygget DVR

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dennisreneholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-April-2014
Sted: Rønne, Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennisreneholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket TV-Tuner kort - Hjemmebygget DVR
    Sendt: 09-April-2014 kl. 14:28
Hej.

Jeg vil gerne have lavet mig en hjemmebygget DVR system.

Jeg har allerede denne server:
Windows Server 2008 R2
Specs:
Fractal Design Define XL Black
ASUS P8H61-M PRO B3 Sandy Bridge
Intel Core i3 2100T Sandy Bridge
Kingston 8GB DDR3 1333MHz (2x4) Hypex
HP Smart Array P410 Controller med HP 512MB BBWC Upgrade
8 x Western Digital 1500 GB Green 64 MB

Det jeg selv har fundet frem til, er at jeg skal have en Backend, og en Frontend.
Frontend er det jeg er vant til, XBMC, uanset om det er på Windows eller Linux så skulle det være til at få op at køre.
Og jeg har allerede XBMC på samtlige af mine enheder, computere og HTPC.

Det er Backend jeg har lidt problemer med at finde ud af hvad jeg skal.
Jeg har en grundpakke fra Yousee, og tilkøbt 3 kanaler, så jeg har et Yousee kort, og skal derved kunne dekryptere kanaler, og drømmescenariet er at jeg kan gøre det på flere kanaler samtidig.

Efter hvad jeg kan læse mig frem til, skulle Mediaportals TV-server være det software som er at foretrække til backend på Windows.

Men, jeg ved ikke hvilket TV tuner som er det bedste valg.
Mediaportal har en liste her, men det siger intet om hvordan det kører med Yousee.
http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/11_Preparing_Your_System/01_Supported_TV_Cards

Håber på at nogle kan hjælpe med lidt input 

På forhånd tak for hjælpen!
Hilsen Dennis.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 14:31
Du skal nok have fat i et kort a la den her type http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/091023

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennisreneholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 14:41
Det virker garanteret med Yousee?
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 14:59
Lidt læsestof. http://digitalt.tv/tv-tuner-til-mediecenter-overblik/ ( Han har også en  bruger herinde, så måske han giver et input med)
men ja, ser ud til at virke med Yousee 
( men ville nok overveje om man skulle gå efter en netværkstuner istedet for, ser umiddelbart ud til at man stort set kan få den nye Octuspus Quad Eller den nye Hd homerun for den samme pris, men ved ikke om Mediaportal understøtter den)

Mvh
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennisreneholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 15:02
HomerunHD er da ikke til at opdrive er de?
Havde også overvejet en netværkstuner, må lige tjekke med Mediaportal.
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 15:29
Korrekt, at den gamle opgave ikke er til at opdrive, men iflg. https://www.hdhomerun.net/order.aspx er den nye udgave da på lager ( der er så også et eller andet salgssted inden for EU) 

Men om / hvornår den så bliver understøttet af mediaportal er ikke til at vide, men ellers er der jo andre muligheder istedet for mediaportal.

Men så lige at du skal bruge en cl kortlæser, så kan du ikke bruge netværkstunerne.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennisreneholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 16:41
Flmr77
Heller ikke i Octopus? der er da CI læser i dem?
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 18:16
Hej.

Dennis, du har ret i at Octopus har fået cl support, har lige læst testen på digitalt.tv.

kunne være et udemærket alternativ i og med at der er flere tunere i den ( 4 mod 2) og den koster ikke ret meget mere end den anden fra digital devices.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennisreneholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 18:20
Er der umiddelbart en fordel i en netværkstuner kontra en som er med PCI-express?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennisreneholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 08:53
Hmm, det lader til at mediaportal ikke er glad for netværkstunere.

Så tænker at dette skulle være det som jeg har brug for:

Er eksperterne enige? :P
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu