|
Hvilket TV-Tuner kort - Hjemmebygget DVR |
Besvar |
Forfatter | |
Dennisreneholm
Ny bruger Oprettet: 09-April-2014 Sted: Rønne, Danmark Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-April-2014 kl. 14:28 |
Hej. Jeg vil gerne have lavet mig en hjemmebygget DVR system. Jeg har allerede denne server: Windows Server 2008 R2 Specs: Fractal Design Define XL Black ASUS P8H61-M PRO B3 Sandy Bridge Intel Core i3 2100T Sandy Bridge Kingston 8GB DDR3 1333MHz (2x4) Hypex HP Smart Array P410 Controller med HP 512MB BBWC Upgrade 8 x Western Digital 1500 GB Green 64 MB Det jeg selv har fundet frem til, er at jeg skal have en Backend, og en Frontend. Frontend er det jeg er vant til, XBMC, uanset om det er på Windows eller Linux så skulle det være til at få op at køre. Og jeg har allerede XBMC på samtlige af mine enheder, computere og HTPC. Det er Backend jeg har lidt problemer med at finde ud af hvad jeg skal. Jeg har en grundpakke fra Yousee, og tilkøbt 3 kanaler, så jeg har et Yousee kort, og skal derved kunne dekryptere kanaler, og drømmescenariet er at jeg kan gøre det på flere kanaler samtidig. Efter hvad jeg kan læse mig frem til, skulle Mediaportals TV-server være det software som er at foretrække til backend på Windows. Men, jeg ved ikke hvilket TV tuner som er det bedste valg. Mediaportal har en liste her, men det siger intet om hvordan det kører med Yousee. http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/11_Preparing_Your_System/01_Supported_TV_Cards Håber på at nogle kan hjælpe med lidt input På forhånd tak for hjælpen! Hilsen Dennis.
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal nok have fat i et kort a la den her type http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/091023
|
|
Dennisreneholm
Ny bruger Oprettet: 09-April-2014 Sted: Rønne, Danmark Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det virker garanteret med Yousee?
|
|
Flmr77
Bruger Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lidt læsestof. http://digitalt.tv/tv-tuner-til-mediecenter-overblik/ ( Han har også en bruger herinde, så måske han giver et input med)
men ja, ser ud til at virke med Yousee ( men ville nok overveje om man skulle gå efter en netværkstuner istedet for, ser umiddelbart ud til at man stort set kan få den nye Octuspus Quad Eller den nye Hd homerun for den samme pris, men ved ikke om Mediaportal understøtter den) Mvh
|
|
Dennisreneholm
Funktioner
Tak(0)
|
HomerunHD er da ikke til at opdrive er de?
Havde også overvejet en netværkstuner, må lige tjekke med Mediaportal.
|
|
Flmr77
Funktioner
Tak(0)
|
Men så lige at du skal bruge en cl kortlæser, så kan du ikke bruge netværkstunerne. |
|
Dennisreneholm
Funktioner
Tak(0)
|
Flmr77
Heller ikke i Octopus? der er da CI læser i dem?
|
|
Flmr77
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Dennis, du har ret i at Octopus har fået cl support, har lige læst testen på digitalt.tv. kunne være et udemærket alternativ i og med at der er flere tunere i den ( 4 mod 2) og den koster ikke ret meget mere end den anden fra digital devices.
|
|
Dennisreneholm
Funktioner
Tak(0)
|
Er der umiddelbart en fordel i en netværkstuner kontra en som er med PCI-express?
|
|
Dennisreneholm
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm, det lader til at mediaportal ikke er glad for netværkstunere.
Så tænker at dette skulle være det som jeg har brug for: Er eksperterne enige? :P
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |