|
Surround receiver til 5000 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-April-2014 kl. 00:23 |
|
Hej, jeg er ved at udskifte mit NAD t757 til noget andet.
Dette grundet jeg mangler noget betjening med ipad, of trådløs afspilning af musik. Så dette er et krav for kommende avr, Den skal trække mit Dali concept 7.1 set up, hvor mine fronter har tilkoblet en effekt forstærker i form af NAD c275bee Jeg køber gerne brugt, og som skrevet ovenfor er mit budget ca 5000, har i nogle forslag inden for den pris ramme? |
||
DALI Concept CT centerhøjttaler, DALI Concept 8 front, Dali Concept 2 front high, Dali Concept 6 surround, Dali Concept 1 surround back, 2 Dali Concept sub 12, Marantz sr7007, In-focus in78 projektor
|
||
![]() |
||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
slet ingen med et bud?
|
||
![]() |
||
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
|
Der er en marantz 7007 til salg her på forummet. Hvis den opfylder dine tekniske krav er jeg ret overbevist om du ikke får bedre reciver i den prisklasse
|
||
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
||
![]() |
||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
|
#0 jeg er lidt i samme boldgade ... jeg har dog en denon og ville egentlig opgradere den ...
dog siger hifi-klubben man bør holde sig til nad også f.eks tilkøbe en Airport extreme og tilslutte den med RCA/Optisk kabel til reciever... på den måde kan du lave "airplay" til APE og derved få mobillyd på din denon ... NAD leverer ikke recievere med Airplay ... jeg skal ned på lørdag og hente en NAD T748'er til låns og teste lidt ... også har jeg købt Apple APE til kr. 700 ... mener NAD T748 koster ca. 4500,- |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
*LOL* Selvfølgelig siger de det......geeeez! M.v.h. |
||
![]() |
||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
|
kender du det udtryk med, at hvis ikke man har noget konstruktivt, at sige skal man tie stille? Vi har alle forskellig viden og får forskellige rådgivning. Det er muligt du er "BEDRE" end alle os andre dødelige ikke-professionielle brugere men så del dog i stedet ud af din viden i stedet for sådanne ubrugelige kommentarer ... |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Jeg er nysgerrig, hvorfor en airport Express, når du alligevel vil køre digitalt til receiver, kunne du nøjes med en Apple TV og få videodelen med også. Skulle jeg købe ny receiver og var interesseret i AirPlay, blev det helt sikkert en receiver, hvor AirPlay var indbygget. Klaus |
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Jeg vil være lidt Rasmus modsat her, når du skal købe reciever er der rigelig med digitale ting der skal virke, så det bedre den er god til andre ting, heriblandt den lydkvaliteten man ønsker. For en appletv koster ikke alverden, fylder ingenting, og så giver den et væld af muligheder alm. AirPlay ikke giver. Filmleje, videooverførsel osv. Det er bare en fed boks og have i Apple verdenen... Og den bliver kun bedre fremadrettet...
Tænk hellere over hvilken lydkvaliteten du vil opnå, og se så derefter om du skal opgradere med Apple tv ;) |
||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||
![]() |
||
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
|
Hvis du vil bruge airplay til afspilning af musik fra mobil, så ville jeg helt klart vælge en forstærker med airplay indbygget. Det giver dig mulighed for at tænde for forstærkeren fra mobil og styre lyden også.
Jeg havde tidligere et Apple tv sat til min Onkyo, hvilket var ret bøvlet, specielt for fruen. Med min nye forstærker med indbygget airplay er betjeningen meget lettere. |
||
![]() |
||
|
Hej Klaus du har da FULDSTÆNDIG ret ... ATV er selvfølgelig klart, at fortrække... prisforskellen er kun 100,- og hvis man i forvejen har trådløs router er man jo dækket ind med alt hvad man kunne tænke sig. Jeg kan også se, at HiFi-Klubben rent faktisk har "tilbud" på deres NAD T748v2 inkl. ATV3 til 4500,-
|
||
![]() |
||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
|
"dog siger hifi-klubben man bør holde sig til nad også f.eks tilkøbe en Airport extreme og tilslutte den med RCA/Optisk kabel til reciever..."
Det afhænger nok lidt af hvilken butik du frekventere. Hvis man gerne vil benytte AirPlay, så er jeg på linie med de fleste andre; vælg en receiver med det indbygget. Det letter din betjening ret kraftigt. |
||
![]() |
||
|
og argumentet imod dette er vel, jo flere "smarte" funktioner du bygge ind jo større konsekvens har det imod det som er hovedfunktionen (forstærker, surround). så med ovenstående "argument" sammenholdt med en Denon AVR-1911 reciever og et ønske om "bedre" stereo fortolkning Så er en NAD T748'er med en ATV3 til 4500,- vel et ret god "opgradering" på Stereo siden?? (det skal siges jeg er RIGELIGT tilfreds med 5.1DTS-HD MA som jeg har i min AVR-1911'er) og hvis man vil "nøjes" med airplay/reciever i et hvad bør man så gå efter? og til trådstarter, jeg har lidt "stjålet" din tråd men håber du er enig i vi har samme agenda og derved tilgiver mig :) og TAK for jeres fortsatte kommentarer ... Redigeret af Juleulven - 10-April-2014 kl. 23:38 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |