recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - xbmc på mac mini
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

xbmc på mac mini

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: xbmc på mac mini
    Sendt: 09-April-2014 kl. 18:03
Jeg har Eyetv kørende på en MacMini med HDhomerun. Jeg kan se DR1 DR2 og DR K og noget andet skrammel, som jeg ikke optager.

Så vil jeg prøve at implementere XBMC på den samme maskine, hvor jeg ville bruge HDHomerun tunerne. Umiddelbart kan XBMC ikke se mine tunere.
Og XBMC dialogen bliver jeg ikke så klog på.

Er der nogen der har noget lignende kørende ?

Dialogen har et PVR afsnit. Det er grey-out. Er det her det foregår,
men at XBMC ike kan finde min HDHomerun interface ?

Skal Eyetv med ind i spillet?

Hilsen steen
smedev
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2014 kl. 13:04
Er der ingen erfaringer med XBMC overhovedet ?

Hvad så med Windows ?
Jeg har en PC 64 bit med Windows 7 eller 8.1
8.1 kan jeg dog ikke lide, og Win 7 vil ikke acceptere XBMC gui. Nogen erfaringer ?

god Påske...
smedev
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2014 kl. 13:21
Nu er det jo nærmere erfaringer med tunere/PVR i XBMC du spørger til. Så lige på det punkt tror jeg faktisk ikke der er forskel om du kører XBMC på en Win eller Mac.
Jeg har benyttet eyeTV plugin men det er laaaaangsomt, og jeg har generelt ikke brug for at se live TV via XBMC.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2014 kl. 13:25
har du kigget her:?
wiki

jeg har tidligere brugt det og en af mine strm filer til DR1 så således ud:
hdhomerun://12108198-0/tuner0?channel=t8qam64:730000000&program=101

ovenstående skal placeres i findpåetnavn.strm fil
tilføj en "video source" i xbmc og peg på folderen hvori dine .strm filer ligger.
Jeg ved ikke om PVR delen i XBMC efterhånden også understøtter HDHomerun men det kan undersøges her:
PVR i XBMC
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2014 kl. 13:25
Det er nærmest mit problem med at installere XBMC på en Windows pc.

Hvad er bedst for XBMX: 64 eller 32-bit ?

Jeg overvejer at anskaffe en Nuc pc, nogle erfaringer med NUC ?

smedev
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2014 kl. 15:13
ja - der er tonsvis af erfaringer med xbmc og nuc - bare søg i forummet. der er et HAV af tråde, men du skal bare være klar over at pt så er der udfordringer med lyd da Intel ikke har frigivet drivere så der er understøttelse for DTS-MA lyd, og de folk der gerne vil have den slags må så bruge noget andet end windows på NUC
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2014 kl. 15:24
UPS - claus jac er du sikker ? Jeg havde ellers tænkt på at købe mig en af de her færdig byggede mini PC til et par 1000 kr - netop for at få dolby digital / surround sound / dts-ma lyd - da den pivos med xbmc jeg har kun smider stereo ud - Så det du siger er at det vil jeg ikke få noget ud af ?

Nils
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2014 kl. 17:42
hvis du havde læst nogle af de mange andre indlæg heromkring, så ville du allerede vide det var tilfældet. Som sagt, ønsker man HD lyd på sin nuc er windows et no go.
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2007
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2014 kl. 23:59
Jeg kører xbmc på min mini. For at kunne benytte pvr funktionerne, skal du have en backend. Jeg har dvblink kørende på min nas med hdhomerun. Det virker upåklageligt.

Jeg har tidligere brugt eyetv, men der hakkede lyden periodisk og der var flere småting der irriterede mig.

Redigeret af kharder - 12-April-2014 kl. 00:01
Til top
Kjeldgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2007
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 00:07
Inden claus_jac skræmmer alle fra at købe en NUC, bør det nævnes at det kun er DN2820 udgaven der ikke afspiller HD audio i Windows. Alle andre Haswell NUC kan sagtens.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 14:41
Tak kjeldgaard - tænkte nok det ikke var rigtigt det claus_jac  skrev.. så vil gå videre med at kigge på det.

Nils
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 07:43
[QUOTE=kharder] Jeg kører xbmc på min mini. For at kunne benytte pvr funktionerne, skal du have en backend. Jeg har dvblink kørende på min nas med hdhomerun. Det virker upåklageligt.

Jeg har tidligere brugt eyetv, men der hakkede lyden periodisk og der var flere småting der irriterede mig.
[/QUOTE

Hej kharder.

Hvad mener du med en backend ? er det endnu en mac ? eller hvad ?

Hvordan kører du dvblink på en NAS. Nas er da et drev på dit lan, eller hvad ?

god påske
smedev
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu