|
HDMI vægdåse |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
TG80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 225 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-April-2014 kl. 13:16 |
Hej
Jeg vil gerne trække hdmi kabel inde i en væg og tænker at afslutte med en HDMI vægdåse. Mit spørgsmål er at alle dem jeg har fundet hedder bare HDMI vægdåse. Jeg kan ikke umiddelbart se om de understøtter 3d og ARC (HDMI 1.4) Er der nogen der ved om det er tilfældet? Mvh Thomas
|
|
![]() |
|
HamDenFede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som jeg har forstået det, så er det irrelevant, da kabel (og stik/dåse) blot flytter en digital strøm. Det svarer lidt til at spørge om et audio-kabel med mini-jack i begge ender understøtter både mp3 og wav.
Understøttelse af de forskellige versioner er noget der gælder for enhederne i hver ende af kablet (tv, afspiller etc.) Det er muligt jeg er galt på den, men mon ikke der er andre der byder ind.
|
|
Mvh. HamDenFede
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
Det er så ikke 100% korrekt. Kvailiteten af kablet kommer ind i spil, da overførsel af 3D kræver dobbelt så meget båndbredde som 2D. Dermed skal kablet (specielt over længere afstande) være af fornuftig kvalitet.
Lidt ligesom cat5 og cat6 ved netværkskabler... Principielt kan begge overføre Gigabit netværk, men hvis det er over længere afstande er du kun garanteret dette, hvis du benytter cat6-kabler... Men stikkene (stikdåserne) er bedøvende ligeglade... Redigeret af HeartWare - 11-April-2014 kl. 15:15 |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
TG80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 225 |
Tak for svarene.
Så det er kun hvis jeg bruger en dåse som denne http://www.av-connection.dk/?PGr=5808 at jeg potentielt kan få problemer med at det stykke kabel der sidder i selve dåsen evt. ikke er af god nok kvalitet.. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |