recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround receiver til 5000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround receiver til 5000

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround receiver til 5000
    Sendt: 08-April-2014 kl. 00:23
Hej, jeg er ved at udskifte mit NAD t757 til noget andet.

Dette grundet jeg mangler noget betjening med ipad, of trådløs afspilning af musik. Så dette er et krav for kommende avr,

Den skal trække mit Dali concept 7.1 set up, hvor mine fronter har tilkoblet en effekt forstærker i form af NAD c275bee

Jeg køber gerne brugt, og som skrevet ovenfor er mit budget ca 5000, har i nogle forslag inden for den pris ramme?
DALI Concept CT centerhøjttaler, DALI Concept 8 front, Dali Concept 2 front high, Dali Concept 6 surround, Dali Concept 1 surround back, 2 Dali Concept sub 12, Marantz sr7007, In-focus in78 projektor
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 20:39
slet ingen med et bud?
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 21:35
Der er en marantz 7007 til salg her på forummet. Hvis den opfylder dine tekniske krav er jeg ret overbevist om du ikke får bedre reciver i den prisklasse
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 23:45
#0 jeg er lidt i samme boldgade ... jeg har dog en denon og ville egentlig opgradere den ...

dog siger hifi-klubben man bør holde sig til nad også f.eks tilkøbe en Airport extreme og tilslutte den med RCA/Optisk kabel til reciever...

på den måde kan du lave "airplay" til APE og derved få mobillyd på din denon ...

NAD leverer ikke recievere med Airplay ... jeg skal ned på lørdag og hente en NAD T748'er til låns og teste lidt ... også har jeg købt Apple APE til kr. 700 ...

mener NAD T748 koster ca. 4500,-
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

dog siger hifi-klubben man bør holde sig til nad også f.eks tilkøbe en Airport extreme og tilslutte den med RCA/Optisk kabel til reciever...

*LOL*

Selvfølgelig siger de det......geeeez!

M.v.h.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

*LOL*

Selvfølgelig siger de det......geeeez!

M.v.h.

kender du det udtryk med, at hvis ikke man har noget konstruktivt, at sige skal man tie stille?

Vi har alle forskellig viden og får forskellige rådgivning. Det er muligt du er "BEDRE" end alle os andre dødelige ikke-professionielle brugere men så del dog i stedet ud af din viden i stedet for sådanne ubrugelige kommentarer ...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 06:09

NAD leverer ikke recievere med Airplay ... jeg skal ned på lørdag og hente en NAD T748'er til låns og teste lidt ... også har jeg købt Apple APE til kr. 700 ...

Jeg er nysgerrig, hvorfor en airport Express, når du alligevel vil køre digitalt til receiver, kunne du nøjes med en Apple TV og få videodelen med også.

Skulle jeg købe ny receiver og var interesseret i AirPlay, blev det helt sikkert en receiver, hvor AirPlay var indbygget.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 07:09
Jeg vil være lidt Rasmus modsat her, når du skal købe reciever er der rigelig med digitale ting der skal virke, så det bedre den er god til andre ting, heriblandt den lydkvaliteten man ønsker. For en appletv koster ikke alverden, fylder ingenting, og så giver den et væld af muligheder alm. AirPlay ikke giver. Filmleje, videooverførsel osv. Det er bare en fed boks og have i Apple verdenen... Og den bliver kun bedre fremadrettet...

Tænk hellere over hvilken lydkvaliteten du vil opnå, og se så derefter om du skal opgradere med Apple tv ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 08:52
Hvis du vil bruge airplay til afspilning af musik fra mobil, så ville jeg helt klart vælge en forstærker med airplay indbygget. Det giver dig mulighed for at tænde for forstærkeren fra mobil og styre lyden også.
Jeg havde tidligere et Apple tv sat til min Onkyo, hvilket var ret bøvlet, specielt for fruen. Med min nye forstærker med indbygget airplay er betjeningen meget lettere.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg er nysgerrig, hvorfor en airport Express, når du alligevel vil køre digitalt til receiver, kunne du nøjes med en Apple TV og få videodelen med også.

Skulle jeg købe ny receiver og var interesseret i AirPlay, blev det helt sikkert en receiver, hvor AirPlay var indbygget.

Klaus

Hej Klaus

du har da FULDSTÆNDIG ret ... ATV er selvfølgelig klart, at fortrække... prisforskellen er kun 100,- og hvis man i forvejen har trådløs router er man jo dækket ind med alt hvad man kunne tænke sig.

Jeg kan også se, at HiFi-Klubben rent faktisk har "tilbud" på deres NAD T748v2 inkl. ATV3 til 4500,-
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 23:15
"dog siger hifi-klubben man bør holde sig til nad også f.eks tilkøbe en Airport extreme og tilslutte den med RCA/Optisk kabel til reciever..."

Det afhænger nok lidt af hvilken butik du frekventere. Hvis man gerne vil benytte AirPlay, så er jeg på linie med de fleste andre; vælg en receiver med det indbygget. Det letter din betjening ret kraftigt.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Hvis man gerne vil benytte AirPlay, så er jeg på linie med de fleste andre; vælg en receiver med det indbygget. Det letter din betjening ret kraftigt.

og argumentet imod dette er vel, jo flere "smarte" funktioner du bygge ind jo større konsekvens har det imod det som er hovedfunktionen (forstærker, surround).

så med ovenstående "argument" sammenholdt med en Denon AVR-1911 reciever og et ønske om "bedre" stereo fortolkning Så er en NAD T748'er med en ATV3 til 4500,- vel et ret god "opgradering" på Stereo siden?? (det skal siges jeg er RIGELIGT tilfreds med 5.1DTS-HD MA som jeg har i min AVR-1911'er)

og hvis man vil "nøjes" med airplay/reciever i et hvad bør man så gå efter?

og til trådstarter, jeg har lidt "stjålet" din tråd men håber du er enig i vi har samme agenda og derved tilgiver mig :)

og TAK for jeres fortsatte kommentarer ...

Redigeret af Juleulven - 10-April-2014 kl. 23:38
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu