|
Erfaringer med Popcorn Hour |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-April-2014 kl. 15:06 |
Hej Alle
Er der nogen her der har erfaringer med popcorn hour, A-400 modellen(ved godt det er den gamle model)? Jeg overvejer nemlig, at skrotte mit HTPC setup og købe et lidt nemmere boks som også min familie kan betjene ... |
|
![]() |
|
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kender ikke modellen. Men en Raspberry PI med RASPBMC er kanon! Det kræver dog at du har en forstærker der har DTS passthrough så RPI ikke skal decode DTS lydsporet det kan CPUen ikke klare :)
|
|
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu ville han jo have en enhed, som familien kunne betjene, og en HTPC (hvad enten det er en Windows PC eller in Linux Tiny-PC) er ikke en sådan tingenst.
Jeg kender ikke en PopCorn Hour A-400 specifikt, men har brugt PopCorn Hour modeller i en del år efterhånden (min nuværende er en C-200), og de fungerer fint og er simple at betjene. Kan uden problemer tilgå diverse NAS'er, både med Samba (Windows netværk) med med NFS (Unix netværk). CPU'en er også kraftig nok til at kunne dekode DTS, hvis det er nødvendigt (vil dog anbefale en receiver til det, da det dekodede signal er beregnet til TV-brug, dvs. kun er i Stereo, hvor en receiver vil levere det fulde 5.1 lydspor). |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |