recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til netflix

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bachaaen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bachaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til netflix
    Sendt: 14-April-2014 kl. 16:00
Jeg har en WD Live box, som jeg ser netflix fra.

Ungerne er udemærket tilfredse med netflix. Det væsetlige for dem, er at indholdet er på dansk. Altså dansk tale. De er ikke alle store nok til at kunne gølge med tekstede programmer.

Os forældre gider stort set ikke at se serier. vi foretrækker film.
Udbuddet er dog begyndt at kede os, hvilket alternativ vil I anbefale?

HBO? unblock-us, så der kan ses amerikansk netflix?
Andet?

Er der andre der kan tilbyde noget tilsvarende til ungerne uden endeløse reklameblokke? Product placement er dog svær at komme udenom.

Hvad kan min WD Live strække sig til af andre udbydere i kan anbefale?

kodeord: børneindhold med dansk tale, film, IKKE SERIER

Til top
Lord_Shiva Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Marts-2008
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lord_Shiva Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 16:28
HBO er stort set kun serier.

Til børnene kan I overveje DR og alle deres børneprogrammer. Alle de gamle klassikere er vist ved at være kommet på. 

Til jer selv, så kunne I overveje at leje filmene online. Derved kan I få adgang til de helt nye. De fleste streaming tjenester er filmene af ældre dato, med få helt nye film som "lokkemad". 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 16:34
Jeg vil også sige: Lej online. Filmene kommer online samtidig med de kommer på dvd/blu-ray.
Da jeg har Apple tv lejer jeg film fra iTunes. 

Venlig hilsen
KB
Til top
bachaaen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2009
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bachaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 16:42
Jeg tror jeg vil genoplive min mythtv. Det er utroligt rart at kunne sætte ting på pause når det er spisetid.

Filmleje bliver hurtigt for dyrt. Jeg har prøvet TDC's og Stofas tjenester.

Det gør ikke noget filmene er lidt gamle - der er bare ikke nok af dem på Netflix. Der er for mange serier efter min smag.

mht. unlock us, så ser det ud til at min WD live boks ikke kan bruges til indhold leveret direkte fra US.
De skriver blandt andet:
"Netflix and most of other protected content may not work on WD players sold outsde of North America. Unfortunately this is physical limitation of the player (missing DRM-compatible chip) and there is nothing we can do about it.
New models of WD TV Live players (3rd generation) won’t even show US apps on models made for other countries."

Som alternativ til mythtv, kunne jeg sætte xbmc op.

Nogen forslag til en boks, der kan både dette og netflix?
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Point: 805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 15:58
Hvad med Movielocker.dk? 

Der er mange af de nye film :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 18:17
Opsig den daske Netflix, og opret så abonnement på den amerikanske Netflix samt Unblock US til under den pris I betaler for den amerikanske alene. På den måde har ungerne stadig adgang til de danske børneserier på Netflix, og far og mor har adgang til filmene fra Danmark, US, UK osv. Udover det, giver Unblock US også adgang til alt andet (sådan da) regionsrestrikseret indhold. Selv nyder jeg meget adgangen til BBC iPlayer, iTV og Chanel 4/5 on demand.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 18:25
"Netflix and most of other protected content may not work on WD players sold outsde of North America. Unfortunately this is physical limitation of the player (missing DRM-compatible chip) and there is nothing we can do about it.
New models of WD TV Live players (3rd generation) won’t even show US apps on models made for other countries."

Hvis den har Netflix app nu, så kan den også bruge det gennem Unblock US. Men det lyder til du har en misforståelse af, hvad Unblock US er. Unblock US leverer ikke noget. De flytter bare data-trafik, så du ser ud til at have en IP-adresse i det land du prøver at kontakte. Det sættes op ved at ændre DNS-adresse i den enhed du bruger, eller også i routeren, så det påvirker alle enheder i huset (hvilket klart er bedst).
Så jo, Unblock US virker helt 100 på din WDTV
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Så jo, Unblock US virker helt 100 på din WDTV

Men Netflix gør måske ikke (med mindre WDTV er købt i/fra USA), som jeg læser det...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 23:57
Jo, det gør den. Som du kan se, så bruger han den allerede til Netflix i dag. Teksten må være skrevet, inden vi fik Netflix i Danmark. Dengang kan det godt være, at WDTV blev solgt uden Netflix app i Danmark, men den er allerede præ-installeret når du køber en WDTV i dag.

Se bare her: http://www.dustinhome.dk/product/5010610641/wd-tv-hd-live-media-player-wifi/?utm_campaign=pricerunner&utm_source=pricerunner.dk&utm_medium=pricecompare&utm_content=21322
Det er et flot Netflix logo på billedet :P
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 00:07
Man får aldrig verdens mest spændende film-udvalg med streaming ala Netflix. De nyeste film giver filmselskaberne jo ikke væk nærmest gratis, så de skal lejes på iTunes eller lignende, som f.eks. Vudu.

Netflix har tonsvis af film (jeg kender dog ikke det danske udvalg), men næsten aldrig de allernyeste, af indlysende årsager.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 02:04
unblock-us og Vudu. Der kan du leje film, fra releasedato i US, dvs. oftest mens de er i bio herhjemme. Lovligt vel at mærke.

Og så behold netflix til ungerne.
Til top
henriksen78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2010
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksen78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 15:38
det er ikke nødvendig at have unblock-US

jeg har selv WDTVLIVE 3. gen.. her har jeg bare skrevet en anden DNS ind i netværksindstillingerne.
dog kommer der ind imellem ændringer så DNS ikke virker mere, men så finde du bare en ny
det har nu virket i flere måneder nu.

du kan finde DNS på denne side

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu