|
Problem med ARC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
TG80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 225 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-April-2014 kl. 17:16 |
Jeg kan ikke få lyden til at fungere via ARC.
![]() Jeg har et Panasonic 65st60 som er tilsluttet en Marantz SR7005. Jeg bruger HDMI2 terminalen på skærmen og Output 1 på receiveren iht. manualerne. Jeg har været inde i receiverens opsætning og sætte HDMI control til on. Men indtil videre så får jeg kun lyd i TV højtalerne når jeg prøver at se noget via Apps på skærmen. Skal jeg ændre en indstilling på skærmen - og i givet fald hvor? Håber der er nogen der kan hjælpe. Redigeret af TG80 - 26-April-2014 kl. 19:16 |
|
![]() |
|
Boffer24 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har din Marantz arc?
|
|
![]() |
|
TG80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 225 |
Ja, nedenstående er fra manualen: HDMI function This unit supports the following HDMI functions: • 3D • Deep Color (vpage 111) • Auto Lip Sync (vpage 82, 111) • x.v.Color, sYCC601 color, Adobe RGB color, Adobe YCC601 color (vpage 111, 113) • High definition digital audio format • ARC (Audio Return Channel) • Content Type • CEC (HDMI control) About ARC (Audio Return Channel) function The Audio Return Channel in HDMI 1.4a enables a TV, via a single HDMI cable, to send audio data “upstream” to this unit. NOTE • To enable the ARC function, set “HDMI Control” to “ON” (vpage 82). • ARC function is only supported for the HDMI OUT 1 connector. In order to use the ARC function, connect the television to the HDMI OUT 1 connector. • When connecting a TV that does not support the ARC function, a separate connection using an audio cable is required. In this case, refer to “Connecting a TV” (vpage 17) for the connection method. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19827 |
Er din SR 7500 ikke bygget længe før ARC var opfundet.
Du skal have lyd optisk ud af dit tv og over i en indgang på forstærkeren. Klaus Redigeret af KlausDM - 26-April-2014 kl. 18:10 |
|
![]() |
|
Hmm jeg retter lige mit oprindelige indlæg.
Det er en Marantz SR7005, jeg kan godt se at jeg skrev forkert.. ![]() |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
På Samsung tv skal man slå de interne højtalere dvs dem til tv'et fra menuen, så virker ARC. Mon ikke det er det samme på sin Panasonic.
Dvs du skal ind Viera Link app og sætte dine højtalere til Home Theater. Og hdmi control skal selvfølgelig stå til on i din receiver. Redigeret af JordanDK - 26-April-2014 kl. 19:27 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hmm. der skal ikke deaktiveres højttalere på Samsung. De slår selv fra når Reciver tændes og den skifter til TV lyd. Anynet er sat på On.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
Jeg har det problem med mit vt30 og yamaha 1073.
Prøv lige at gå ind på din av's indstillinger og slå arc fra og til igen.. Jeg skal tænde mit tv før min av, hvis det skal virke. Skide træls. Slår jeg det lige fra og så til er den det dog |
|
![]() |
|
Jeg prøvede at gøre som du skrev og nu virker det perfekt! Kæmpe tak herfra ![]() |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Super godt det virkede
![]() Radiomanden det har jeg skulle gøre på vores to Samsung hvert fald før ARC virkede. Redigeret af JordanDK - 26-April-2014 kl. 22:18 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
Tricket virkede også her på vores PANA fladskærm...
Bare et input fra sidelinien. :-) Smukt - Tak Stampe |
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |