recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Music på Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Music på Sonos

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
iVinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google Music på Sonos
    Sendt: 28-April-2014 kl. 17:11
Hej,

Sonos har fået understøttelse af GMusic men kanalen findes ikke i Danmark. Er det muligt at få fat i kanalen alligevel (og samtidig beholde Wimp i sin tjenesteliste) ved at rode med nogle instillinger?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 17:44
Hvis du har Google Music i forvejen, så er det bare at starte Play Music op på din telefon, og trykker på Chromecast logoet i toppen, så kan du vælge dine Sonos enheder :)
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 18:15
Hvordan får man Google music og hvad koster det?

Har læst lidt om at "de" tjekker ens ip og hvis den er fra Danmark kan man ikke få det.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Hvordan får man Google music og hvad koster det?

Har læst lidt om at "de" tjekker ens ip og hvis den er fra Danmark kan man ikke få det.

Det koster gratis. Altså hvis du bare vil uploade dit eget musik. De har også købe musik som i iTunes, og all you can eat som Spotify. Men fælles for de to, at at du skal oprette en nu Google Wallet med amerikansk adresse. Du kan dig sagtens bruge dansk Visa kort.
Udover det, så tjekker de kun din IP en eneste gang, nemlig når du opretter din konto. Jeg oprettede bare gennem hjemmesiden www.hidemyass.com. Hvis du kører med Unblock Us til daglig, så skal du slå den fra under oprettelse, da den laver rod i det.
Når det er oprettet, så kan du bare køre som altid. Til dit eget musik, henter du deres music manager, hvor du linker til din musikmappe. Alt efter mængden tager det dog noget tid. Især hos mig, da alt ligger i FLAC. Den gemmer dem i FLAC på serveren hvis du uploader i det format, men hvis de afspilles online, streames de som MP3. Vælger du derimod at hente dem ned til telefonen, så kommer de ned i FLAC. Eller det går jeg ud fra, for ellers giver det ikke mening, at et album fylder 500MB (man kan nemlig ikke se filerne, fordi de ligger i nogle systemmapper, som man ikke har adgang til, sikkert grundet kopibeskyttelse).
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvis du har Google Music i forvejen, så er det bare at starte Play Music op på din telefon, og trykker på Chromecast logoet i toppen, så kan du vælge dine Sonos enheder :)

Ved du hvordan hvis man har en iPhone og ikke har Chromecast? Ihvertfald kan jeg ikke finde settingen nogle steder på den. Jeg har Google Music
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 21:10
Der findes ikke en officiel Google Music app til iOS, så mit bud er, at det kan du slet ikke. Desværre.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 21:25
Ikke helt korrekt. Der findes en officiel Google Play Music App i den amerikanske app store. Den har jeg ihvertfald installeret 

http://www.google.com/mobile/ios/
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 22:01
Hmm. Det havde jeg egentlig ikke tænkt på. Da jeg havde iPad, brugte jeg kun den danske app store. Men spørgsmålet er så, om den har support for Sonos?
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2014 kl. 09:53
Nagash virker det sammen med både Chromecast og Sonos enheder, altså hvis man har begge dele? Har nemlig en Chromecast sat til min forstærker i stuen, og kunne godt tænke mig nogle små højtalere rundt omkring i hjemme, f.eks. badeværelset, køkken, soveværelse osv... Og der ville Sonos jo være nemt...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2014 kl. 15:22
Nej, du kan ikke streame til dem samtidig. En Chromecast af gangen, eller også Sonos. På Sonos kan du så gå ind i Sonos app'en og tilføje de andre Sonos enheder.
Desværre er den Chromecast knap, oppe i toppen af da apps der kan bruge den, indrettet således, at man kun kan streame til en enhed af gangen. Men Sonos er så indrettet sådan, at når den først får signal fra Google Play, så kan den streame videre til dine andre enheder.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2014 kl. 17:36

[/QUOTE]

Det koster gratis. Altså hvis du bare vil uploade dit eget musik. De har også købe musik som i iTunes, og all you can eat som Spotify. Men fælles for de to, at at du skal oprette en nu Google Wallet med amerikansk adresse. Du kan dig sagtens bruge dansk Visa kort.
Udover det, så tjekker de kun din IP en eneste gang, nemlig når du opretter din konto. Jeg oprettede bare gennem hjemmesiden www.hidemyass.com. Hvis du kører med Unblock Us til daglig, så skal du slå den fra under oprettelse, da den laver rod i det.
Når det er oprettet, så kan du bare køre som altid. Til dit eget musik, henter du deres music manager, hvor du linker til din musikmappe. Alt efter mængden tager det dog noget tid. Især hos mig, da alt ligger i FLAC. Den gemmer dem i FLAC på serveren hvis du uploader i det format, men hvis de afspilles online, streames de som MP3. Vælger du derimod at hente dem ned til telefonen, så kommer de ned i FLAC. Eller det går jeg ud fra, for ellers giver det ikke mening, at et album fylder 500MB (man kan nemlig ikke se filerne, fordi de ligger i nogle systemmapper, som man ikke har adgang til, sikkert grundet kopibeskyttelse).
[/QUOTE]

Linket virker ikke.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2014 kl. 17:55
Du kan bare skrive adressen i feltet. Det er blot linket som linker forkert
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu