recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung + Sonos Playbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung + Sonos Playbar

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nettossen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Maj-2009
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nettossen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung + Sonos Playbar
    Sendt: 17-April-2014 kl. 18:48
Hej alle.

Har et Samsung PS50C77xx fra ca. 2011 og har nu købt en Sonos Playbar. Det virker perfekt, og jeg har slået skærmens interne højttalere fra. Dog får jeg beskeden "ikke tilgængelig" hver gang, jeg justerer lydstyrken via min Samsung Remote.

Jeg har googlet nettet tyndt og fundet flere forslag bl.a. :

1: Kobl universal fjernbetjening på via fladskærm (kan jeg ikke på min model)

2: Brug medfølgende "IR-remitter". (Var der ikke til min skærm).

3: Opdater software på skærm (har jeg prøvet).

Er der en klog sjæl, der kan hjælpe?

- vil helst ikke have ny Remote, hvis det kan undgås.

På forhånd tak, - og god påske.

Chris
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 19:19
Der er intet at gøre, hvis du vil bruge volume knapperne. Samsung giver ikke mulighed for at fjerne den besked, heller ikke i tekniker mode.

Eneste mulighed er at bruge nogle andre knapper. f.eks. spol til højre og venstre.

Super trælst, men eneste løsning.

Alternativt, burde du kunne sætte et Headset i hoved telefon stikket, og så bruge playbar'en som ekstern højttaler selvom intern højttaler er valgt. Har ikke prøvet det selv.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nettossen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 19:24
Tak for svaret.

Måske sidstnævnte er en løsning.
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Nettossen Nettossen skrev:

Tak for svaret.

Måske sidstnævnte er en løsning.

Det er let at teste :-)

Giv venligst feedback så.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 23:21
Hvis dit Samsung kan sættes op til at styre et eksternt anlæg, så kan du styre sonos'en den vej og undgå at beskeden kommer.

Den kan lade sig gøre på Samsungs F-serie af TV via en medfølgende IR forlænger.

Redigeret af Pallec - 18-April-2014 kl. 11:07
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 23:35

TVet har jo ARC, det kan den vej styre en Reciver, tænd/sluk samt lydstyrke. Så ja det kan styre et externt anlæg på den måde. Det er så forusat at Reciveren også har ARC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 00:36
Receiveren er i dette tilfælde en Sonos Playbar, som forbindes via optisk kabel. Det giver derfor ikke mening at blande ARC ind i diskussionen.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Point: 766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 14:34
Har stået i samme situation som dig med mit Phillips tv og endte med at bruge en logitech harmony fjernbetjening.

har så programmeret vol +/- til at være en panasonic. Så reagerer tv'et ikke på volumen tryk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nettossen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2014 kl. 09:13
Hej igen.

Jeg har nu klippet et headset stik af et sæt høretelefoner og sat det i headsetstikket på skærmen, - og det virker..... Clap

Ligesom når man skruer op/ned normalt, så kommer der et volumenikon på skærmen, - og det gør der også, når der er høretelefoner i...

- så det er en løsning, hvis intet andet virker.

God dag.

Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2014 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Nettossen Nettossen skrev:

Hej igen.

Jeg har nu klippet et headset stik af et sæt høretelefoner og sat det i headsetstikket på skærmen, - og det virker..... Clap

Ligesom når man skruer op/ned normalt, så kommer der et volumenikon på skærmen, - og det gør der også, når der er høretelefoner i...

- så det er en løsning, hvis intet andet virker.

God dag.

Super.

Tak for den info. Var noget jeg selv ville teste, så skal der klippes :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu