|
Bluetooth |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-April-2014 kl. 10:43 |
hej skal holde noget fest i et forsamlinghus hvor der ikke er LAN, så har ikke mulighed for at styre min musik på den "platform".
men har musik downloadet på vores ipads og ipods. Så i stedet for at skulle koble dem direkte til anlægget via kabel. Tænkte jeg på en en bluetooth modtager kunen sætte til anlægget? Fungerer det? og er lydkvalitet det sammen som via kabel? Send gerne et link til en BILLIG bluetooth-boks :)
|
|
![]() |
|
gah ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-November-2013 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 128 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Købte en Maginon BTR-1 i Aldi for 3 uger siden, pris var 149,- kr. inkl. kabler, strømforsyning og hele svineriet.
Og ja det virker, og jeg er faktisk overrasket over den udmærkede/gode lydkvalitet. Det kan være at du skal rundt i nogle Aldi forretninger for at se om de stadigvæk har restlager af denne modtager, men ellers er der flere forskellige andre muligheder Logitech mm. men de koster alle fra 400,- og op. M.v.h.
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
ok tak for svaret spurgte dog lige i én af de mangle webshops.. han sagde lydkvalitet på bluetooth ikke var så god som airplay eller kablet.. og man fik hvad man betalte for mht de bluettoh modtagere.
så lød ikke til det er noget der er værd at smide flere 100 kr efter. Men du siger det fungerer fint? og ingen forringet lyd?
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Hvad med at sætte en billig trådløs router op og bruge airplay så?
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
gah ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-November-2013 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 128 |
Et er teori noget andet er praksis, du vil i den opstilling du her beskriver ikke bemærke nogen forskel, selv bruger jeg den nu på mit stationære anlæg, og er fuldt ud tilfreds.
Og tro mig, jeg ved godt hvordan at man lytter til musik.
Du kan roligt købe den, dem der siger det modsatte er også dem som siger at de kan høre forskel på et Phono stik til 500,- kr og et til 40,- kr.
M.v.h.
|
|
![]() |
|
Trådløs router?? kører airplay ikke via wifi?
er lidt i tvivl om hvordan det skulle fungere? Kan jeg benytte airplay. eks. tage min APTV med? ja ok undskyld min uvidenhed. ![]() så skal jeg vel bare have noget optical out til phono findes det?
Redigeret af mbm1 - 29-April-2014 kl. 11:33 |
|
![]() |
|
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
Nu skal man ikke gøre Bluetooth dårligere end det er, som gah skriver, til fest og til baggrunds musik er Bluetooth mere end udmærket. Men til nærlytning af musik er der en hørbar forskel i forhold til kabel eller airplay.
Redigeret af kbking - 29-April-2014 kl. 11:38 |
|
![]() |
|
Lad være med at lade dig trække rundt i manegen, brug 149,- kr. og du vil ikke have nogen problemer eller lommesmerter. Lydkvaliteten er helt ok. Kan tilslutte mig det kbking skriver ”til nærlytning er der hørbar forskel”, den er bare ikke ret stor, og det kræver at du sætter dig ned og ”Myrer knepper” lyden samt har et dyrt entusiast anlæg. |
|
![]() |
|
ok nej 149 kr er jo til at have med at gøre..
håber der er nogle tilbage i Aldi
|
|
![]() |
|
Hvis du går fat i en Bluetooth modtage, så ville det være fint, hvis at du skrev tilbage om din oplevelse af lydkvaliteten og om den løste dit "problem"
M.v.h. |
|
![]() |
|
Fik fat i den sidste model i En lokal Aldi biks.
149kr jo det funker sku. Og lyder helt fint. Dog havde jeg først koblet den igennem i mixer via Aux. Det lød ikke godt. Men smed den så direkte på XLR indgangen i forstærkeren. Så nu kører det trådløst. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |