|
Apple TV fungere ikke? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
LowDog ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-April-2014 Status: Offline Point: 30 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-April-2014 kl. 15:59 |
|
Hejsa
Jeg har til min hjemmebio tilkøbt en projektor (med hdmi indgang), min hjemmebio bliver drevet af en mac mini som er sat til mit 55" Sony tv. Her ser jeg alle film fra osv. Så tænkte jeg jo det var smart, da vi havde et apple tv liggende (tror det er 2'eren) at jeg bare kunne sætte den i projektoren og så dupplere skrivebordet fra mac minien så jeg undgik at skulle trække hdmi kabler fra den og op i projektoren (aner heller ikke om man overhovedet kan sætte 2 skærme til en 2013 mac mini?) Nå, men jeg kan få billedet frem osv. men det LAGGER af helvede til, fuldstændigt ubrugeligt. Jeg har en 50/10 forbindelse og den trådløse router står ca. 3m væk uden noget til at blokere signalet. Har også haft internetkablet direkte i apple tvet uden det hjalp noget. Hvorfor gider det ikke streame skærmdeling uden lag? Og er der andet jeg kan gøre istedet for at trække 10m hdmi kabel fra projektor til mac minien?
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Din 50/10 forbindelse har overhovedet intet med dit hjemmenetværk at gøre.
Og din ATV 2 har kun 720p opløsning, så bestemt ikke optimalt i stort format på din projektor. Om spejling af MAC over Airplay kan bruges ved jeg ikke, men jeg kunne forstille mig, at det forringer helt ekstremt. Og så understøtter en ATV ikke 24p, det vil sige, at den skal lave speedup på dine film. Mit foreslag: drop den ide, og køb et langt HDMI-kabel. |
||
![]() |
||
LowDog ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-April-2014 Status: Offline Point: 30 |
|
Har haft held til at streame et par film helt uden lag og i fin kvalitet, men det har kun været 2 gange, ellers lagger det hele tiden, så det må jo være noget med netværket ?
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Ja, det er muligt. Men det har ikke noget med din 50/10 forbindelse at gøre. Den er ud af huset. Netværket inde i huset kører med langt højere hastighed. Når det er WIFI, går jeg næsten ud fra, at den kører med wireless N standarden. Den kan teoretisk køre op til 300Mb. At det så aldrig lykkes er noget helt andet.
Men min tanke er bare, at det ikke har noget med forbindelsen at gøre, men mere hardwaren at gøre. Især en gammel ATV 2. Og nu kender jeg så ikke alderen på din MAC Mini. Men de to film den fint klarede, var det kun den ene gang, eller virker de to stadig fint? For hvis de stadig fint kan afspilles, så har jeg en teori om, at det simpelthen er fordi de er i lavere opløsning og/eller lavere batrate. |
||
![]() |
||
|
Maccen er fra dec 2013, den hakker i samme film, men det er også alt som lagger ikke kun film, altså mus osv lagger også
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
|
Jeg har en enkelt gang prøvet at dublere mit skrivebord fra min MacMini til min ATV3 - 2.gen som begge er fobundet via kabel. Jeg ville afspille en udsendelse jeg havde optaget via EyeTV fra en af HD kanalerne. Det var bare ringe. Det ligende noget der var optaget i VGA og volds-komprimeret !
|
||
![]() |
||
![]() |
||
|
Har ikke problemer med opløsningen kun at det lagger
|
||
![]() |
||
|
Jeg er bare bange for, at din ATV simpelthen ikke er en holdbar løsning.
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
|
Nej, det skal den i allerhøjeste grad ikke. |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
|
Ikke at jeg tror det hjælper, men skynd dig at få byttet den ATV2 til en 3'er.
Du kan sikkert få penge i bytte, da ATV2 kan jailbreakes ![]() |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Så ret mig, i stedet for bare at komme med et pigefornærmet nej. Den skal stadig behandle billedet, med forringelse til følge. Men du har sikkert ret i, at det ikke hedder speedup.
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
|
Spejles der direkte med Airplay Mirroring eller bruger du et andet program, f.eks. Airparrot? Det er kun rigtig Airplay Mirroring som har potentialet til at køre problemfrit, da videosignalet så tages direkte fra grafikkort-outputtet og komprimeres i H.264 til en videostream. Men det kræver også lidt andre komponenter for at køre problemfrit.
Jeg vil foreslå, at du starter fejlsøgning ved din router. Hvis du bruger den fra din internetudbyder, så har du formentlig fundet fejlkilden. Din internetopkobling har ingen betydning. Men må jeg foreslå, at du sætter projektet på hold indtil der kommer en Apple TV med 802.11ac WiFi og at din Mac understøtter samme (og at du så har en WiFi router med ac). Inden da har jeg meget svært ved at se, at skærmspejling af nogen art kommer til at køre helt problemfrit.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |